Вести

Промоција књиге "Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе"

У понедељак 27.03.2017. године у 12 сати одржаће се у просторијама клуба Ваздухопловног Савеза Србије. Београд, Узун Миркова  4/1 промоција књиге Саве Пустиње Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе. Позивате се да присуствујете овом догађају.

ПВО систем С-500 прометеј

Нови руски ПВО систем С-500 прометеј вероватно ће бити оперативан до краја 2016. године. Реч је о најсавременијем оружју те намене у свету. Министарство одбране Русије тренутно планира да набави и уведе у оперативну употребу пет комплета ових система, који су способни да пресретну и униште балистичке хиперсоничне пројектиле са нуклеарним главама.

С-500 прометеј ће бити способан да истовремено пресреће и уништи десет циљева, са брзином својих ракета од 7 km/s, што је приближно брзини с којом интерконтиналне балистичке ракете са нуклеарним главама улазе у простор атмосфере, када се обрушавају на циљ.

Предпоставља се и да је у плану уништавање и сателита са орбитама на висиби до 200 km.мапа сателитских орбита

Домет ракета, овога система, је 600 km, а плафон лета 200 km.ВИДЕО

Прва поруџбина од пет комплета, планира се да буду уведена у систем ПВО Москве, до 2020. године, у комбинацији са С-400. ИЗВОР

Кина је представила „невидљивог“ ловца Ј-20
Кинески „невидљивог“ ловац Ј-20

Кина је закорачила у производњу „невидљивог“ ловца (смањењене уочљивости) пете генерације, Ј-20. У последњих пет година, од првог појављивања ловца Ј-20, државна ваздухопловна корпорација Ченгду направила је девет прототипова.

Први прототип овог авиона је полетео у 2011. години, а очекује се да ће цели кинески програм „невидљивог“ авиона бити брзо завршен и летелица ће бити оперативна у 2018. години. Американцима је требало 20 година за F-35, а цео програм кошта 400 милијарди долара, што је најскупљи амерички војни пројекат.

Ово је огромна предност развоја кинеских авиона Ј-20 и Ј-31 (летео је први пут у 2012. години) у односу на америчке F-35 и F-22 (који се више не производи), али се и они и даље широко користе у операцијама на Блиском истоку.

Иако је Кина је имала „помоћ“ у припреми развоја својих ловаца (у то се укључује и наводни хакерски напади и крађе пројеката ова два авиона, а нарочито софтвера за F-35). Одлучено је да се наоружају ракетама кратког и дугог домета које могу бити коришћене као универзалне варијанте ваздух-ваздух и ваздух-тло, а да, у будућности, буде и беспилотна летелица.

У блиској будућности Кина, са овим авионима, стиче предност над својим азијским суседима, а држи се и одређени корак степена развоја, у односу на Америку.

Русија испитује супер веспилотну летелицу која развија брзину до 800 km/č

У Русији је у току испитивање беспилотне летелице (БЛ), која лети брзином до 800 километара на сат, саопштио је извор руске војне индустрије. Летелица је вишенаменска, може да врши шпијунске и ударне задатке ваздух-земља . Испитивање ове летелице је у завршној фази, може да носи 250 килограма корисног терета, додао је извор. На крају одржаног колегијума војног ресора, министар одбране Русије Сергеј Шојгу, изјавио је да је искуство извршавања борбених задатака у Сирији је показало да су БЛ незаменљиве, током борбених акција.

У 2011. години у Оружаним снагама Русије је било само 180 система, а сада имају 1.729 савремених борбених летелица, навео је министар Шојгу.

Извор: Русија испитује супер БЛ

Саопштење удружења

Поштована господо,

Удружење за неговање ваздухопловних традиција Србије, протестује због произвољног, нестручног и необјективног писања у појединим новинским издањима, у вези са удесом авиона „ЛАСТА“, РВ и ПВО. Произвољно окарактерисати авион, да је „убица пилота“ или „промашена конструкција“ као и низ других ретроградних натписа на рачун српске ваздухопловне струке, науке и преко 100 година, богате традиције, без аргумената и без званичног извештаја надлежних стручних служби, није ништа друго до субверзивна пропаганда у корист оних који би желели да виде Србију на коленима и који не бирају средства да све у њој сруше. Намерно „пљувати“ по струци и науци велике и богате традиције, која је високо вреднована на светском нивоу је срамно, а са коришћеним начином, залази и у кривичну зону. Та непринципијелна и неаргументована новинарска „хајка“ је са потпуним одсуством људске и новинарске етике. Нападати једну уважену и доказану професију, на тако непрофесионалан начин је крајње неприхватљиво, посебно од оних који се боре за „слободу новинарства“. Та слобода не може бити непоштовање ниједне вредности, законитости и научне егзактности у друштву. Тражимо од УНС-а да предузме потребне мере и да се јавно огради и осуди те натписе. При томе, да и покрену одговорност тих новинара и уредника за таква срамна и произвољна писања и за њихово самовољно постављење за судије у ваздухопловној струци и технологији, а да при томе не располажу ни са једним валидним аргументом и елементарном стручном анализом, а што је основно пре извештаја надлежне комисије. Тај безобзиран сензационализам вређа трагично изгубљен живот припадника РВ и ПВО, све припаднике тога вида Војске Србије и све оне који су провели свој радни век у њему. Која је то непрофесионалност да новинари потпуно дилетантски образлажу ваздухопловна стручна питања, која још нису расправили ни професионални стручњаци?

Ми, који смо чланови Удружења за неговање ваздухопловних традиција Србије и који смо провели радни век у ваздухопловству, радом и знањем смо допринели тој традицији, згражавамо се на такво писање, безобзирност и на толику новинарску непрофесионалност. С поштовањем и вером у Вас, очекујемо да ће те се јавно и професионално одредити у односу на овај проблем, уважавајући наш захтев.

Унапред хвала