Вести

Промоција књиге "Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе"

У понедељак 27.03.2017. године у 12 сати одржаће се у просторијама клуба Ваздухопловног Савеза Србије. Београд, Узун Миркова  4/1 промоција књиге Саве Пустиње Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе. Позивате се да присуствујете овом догађају.

ПВО систем С-500 прометеј

Нови руски ПВО систем С-500 прометеј вероватно ће бити оперативан до краја 2016. године. Реч је о најсавременијем оружју те намене у свету. Министарство одбране Русије тренутно планира да набави и уведе у оперативну употребу пет комплета ових система, који су способни да пресретну и униште балистичке хиперсоничне пројектиле са нуклеарним главама.

С-500 прометеј ће бити способан да истовремено пресреће и уништи десет циљева, са брзином својих ракета од 7 km/s, што је приближно брзини с којом интерконтиналне балистичке ракете са нуклеарним главама улазе у простор атмосфере, када се обрушавају на циљ.

Предпоставља се и да је у плану уништавање и сателита са орбитама на висиби до 200 km.мапа сателитских орбита

Домет ракета, овога система, је 600 km, а плафон лета 200 km.ВИДЕО

Прва поруџбина од пет комплета, планира се да буду уведена у систем ПВО Москве, до 2020. године, у комбинацији са С-400. ИЗВОР

Кина је представила „невидљивог“ ловца Ј-20
Кинески „невидљивог“ ловац Ј-20

Кина је закорачила у производњу „невидљивог“ ловца (смањењене уочљивости) пете генерације, Ј-20. У последњих пет година, од првог појављивања ловца Ј-20, државна ваздухопловна корпорација Ченгду направила је девет прототипова.

Први прототип овог авиона је полетео у 2011. години, а очекује се да ће цели кинески програм „невидљивог“ авиона бити брзо завршен и летелица ће бити оперативна у 2018. години. Американцима је требало 20 година за F-35, а цео програм кошта 400 милијарди долара, што је најскупљи амерички војни пројекат.

Ово је огромна предност развоја кинеских авиона Ј-20 и Ј-31 (летео је први пут у 2012. години) у односу на америчке F-35 и F-22 (који се више не производи), али се и они и даље широко користе у операцијама на Блиском истоку.

Иако је Кина је имала „помоћ“ у припреми развоја својих ловаца (у то се укључује и наводни хакерски напади и крађе пројеката ова два авиона, а нарочито софтвера за F-35). Одлучено је да се наоружају ракетама кратког и дугог домета које могу бити коришћене као универзалне варијанте ваздух-ваздух и ваздух-тло, а да, у будућности, буде и беспилотна летелица.

У блиској будућности Кина, са овим авионима, стиче предност над својим азијским суседима, а држи се и одређени корак степена развоја, у односу на Америку.

Русија испитује супер веспилотну летелицу која развија брзину до 800 km/č

У Русији је у току испитивање беспилотне летелице (БЛ), која лети брзином до 800 километара на сат, саопштио је извор руске војне индустрије. Летелица је вишенаменска, може да врши шпијунске и ударне задатке ваздух-земља . Испитивање ове летелице је у завршној фази, може да носи 250 килограма корисног терета, додао је извор. На крају одржаног колегијума војног ресора, министар одбране Русије Сергеј Шојгу, изјавио је да је искуство извршавања борбених задатака у Сирији је показало да су БЛ незаменљиве, током борбених акција.

У 2011. години у Оружаним снагама Русије је било само 180 система, а сада имају 1.729 савремених борбених летелица, навео је министар Шојгу.

Извор: Русија испитује супер БЛ

План и програм рада Удружења за неговање ваздухопловних традиција за прво полугође 2016. године

  • Удружење за неговање ваздухопловних традиција Србије. Редовне седнице Удружења се одржавају понедељком у 12,15 у просторијама дома Аероклуба, Београд, Узун Миркова бр. 4/1.
  • Програм рада Удружења, за период Април-Јуни 2016.
  • 4.04.2016. Тема 1. Почетак и стварање српског ваздухопловства - током балканских ратова против Турског царства крајем 1912. и почетком 1913. године. Формирање ваздухопловне команде, пристизање првих авиона из Француске и школовање првих пилота. Предавач: Ч. Крстић
  • 11.04.2016. Тема 2. Први ратни задаци формираног ваздухопловног корпуса и прва жртва српског ваздухопловства у извиђачкој мисији изнад турских положаја код опсаде Скадра. Предавач: Ч. Крстић
  • 18.04.2016. Тема 3.Пионири југословенског ваздухопловства, њихове конструкције авиона, резултати успешности конструкција, демонстрације летења, утврђивање способности авиона и прве жртве демонстрације конструкција авиона. Предавач:
  • 25.04.2016. Тема 4.Развој авијације у Југославији пред Други светски рат, авиони: ШБ-1; Потез 25; Ик-1; Ик-2; Ик-3. Бристол Бленим Мк-1; Икарус Оркан; Рогожарски Р-313, Змај Р-1; као и други авиони рађени по страној лиценци или сопствене конструкције авиона. Предавач:
  • 9.05.2016. Тема 5.Развој домаће ваздухопловне моторске индустрије у Раковици крај Београда С.Влајковић и комп. прави моторе Walter NZ 120 KS а Индрустрија Аеропланских Мотора А.Д. (ИАМ) производи моторе по француској лиценци Gnome&Rhone: Jupiter 420 KS; K-7 450KS; K-9 600KS; i K-14 od 800KS. Предавач:
  • 16.05.2016. Тема 6.Операција "Казнена одмазда" - бомбардовање Београда и одбрана 6 априла. Улога команданата Драгутина Рупчића и пуковника Франце Пирца који су командовали 2. ловачким пуком са 19 Ме-109 Е и 15 Хокер Харикена Мк-1. Прве жртве међу пилотима браниоцима Београда као и уништавање Југословенског Ваздухопловства на аеродромима код Куманова, скопског Петровца, Шарлинци код Лесковца, Велике Горице крај Загреба, Церкље и Љубљана. Предавач:
  • 23.05.2016. Тема 7.Стварање новог Југословенског ваздухопловства. Предавач:
  • Надаље редовни састанци сваког понедељка у 12,15 у Дому АК са програмом који ће предложити председник Удружења инж. Душан Бошковић.