Вести

Промоција књиге "Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе"

У понедељак 27.03.2017. године у 12 сати одржаће се у просторијама клуба Ваздухопловног Савеза Србије. Београд, Узун Миркова  4/1 промоција књиге Саве Пустиње Ваздухопловна технологија СФРЈ уочи распада државе. Позивате се да присуствујете овом догађају.

ПВО систем С-500 прометеј

Нови руски ПВО систем С-500 прометеј вероватно ће бити оперативан до краја 2016. године. Реч је о најсавременијем оружју те намене у свету. Министарство одбране Русије тренутно планира да набави и уведе у оперативну употребу пет комплета ових система, који су способни да пресретну и униште балистичке хиперсоничне пројектиле са нуклеарним главама.

С-500 прометеј ће бити способан да истовремено пресреће и уништи десет циљева, са брзином својих ракета од 7 km/s, што је приближно брзини с којом интерконтиналне балистичке ракете са нуклеарним главама улазе у простор атмосфере, када се обрушавају на циљ.

Предпоставља се и да је у плану уништавање и сателита са орбитама на висиби до 200 km.мапа сателитских орбита

Домет ракета, овога система, је 600 km, а плафон лета 200 km.ВИДЕО

Прва поруџбина од пет комплета, планира се да буду уведена у систем ПВО Москве, до 2020. године, у комбинацији са С-400. ИЗВОР

Кина је представила „невидљивог“ ловца Ј-20
Кинески „невидљивог“ ловац Ј-20

Кина је закорачила у производњу „невидљивог“ ловца (смањењене уочљивости) пете генерације, Ј-20. У последњих пет година, од првог појављивања ловца Ј-20, државна ваздухопловна корпорација Ченгду направила је девет прототипова.

Први прототип овог авиона је полетео у 2011. години, а очекује се да ће цели кинески програм „невидљивог“ авиона бити брзо завршен и летелица ће бити оперативна у 2018. години. Американцима је требало 20 година за F-35, а цео програм кошта 400 милијарди долара, што је најскупљи амерички војни пројекат.

Ово је огромна предност развоја кинеских авиона Ј-20 и Ј-31 (летео је први пут у 2012. години) у односу на америчке F-35 и F-22 (који се више не производи), али се и они и даље широко користе у операцијама на Блиском истоку.

Иако је Кина је имала „помоћ“ у припреми развоја својих ловаца (у то се укључује и наводни хакерски напади и крађе пројеката ова два авиона, а нарочито софтвера за F-35). Одлучено је да се наоружају ракетама кратког и дугог домета које могу бити коришћене као универзалне варијанте ваздух-ваздух и ваздух-тло, а да, у будућности, буде и беспилотна летелица.

У блиској будућности Кина, са овим авионима, стиче предност над својим азијским суседима, а држи се и одређени корак степена развоја, у односу на Америку.

Русија испитује супер веспилотну летелицу која развија брзину до 800 km/č

У Русији је у току испитивање беспилотне летелице (БЛ), која лети брзином до 800 километара на сат, саопштио је извор руске војне индустрије. Летелица је вишенаменска, може да врши шпијунске и ударне задатке ваздух-земља . Испитивање ове летелице је у завршној фази, може да носи 250 килограма корисног терета, додао је извор. На крају одржаног колегијума војног ресора, министар одбране Русије Сергеј Шојгу, изјавио је да је искуство извршавања борбених задатака у Сирији је показало да су БЛ незаменљиве, током борбених акција.

У 2011. години у Оружаним снагама Русије је било само 180 система, а сада имају 1.729 савремених борбених летелица, навео је министар Шојгу.

Извор: Русија испитује супер БЛ

Саопштење удружења – Документарни филм - Век одважних

Документарни филм поводом 100 година српског војног ваздухопловства „Век одважних“,  снимљен у копродукцији РТС-а и „Застава филма“, под покровитељством Министарства одбране.

Сви смо поносни на вредан јубилеј и значајну традицију, која нам је и велика обавеза да је наставимо и да будемо достојни наследници генерација које су је стварали. Очекивали смо и од овог филма да нас о томе обавести, усмери и мотивише. Нажалост, филм није на прави начин промовисао нашу ваздухопловну традицију, стваралаштво и жртвовање наших славних ваздухопловаца. У њему је тежиште пребачено на промоцију појединаца, учесника у филму, изабраних по непознатом критеријуму. Очекивали смо да филм буде уједначен и избалансиран времоплов века нашег славног војног ваздухопловства, умешно вођен од професионалних водитеља, са пажљиво и одговорно сроченим пратећим текстом. Међутим, „водитељи“ су се хаотично смењивали са неумешним и неуједначеним својим личним интерпретацијама и схватањима догађаја, технологија и процеса, током сто година војног ваздухопловства. Ти коментари су, у већем делу, њихова лична импресија и виђење, а нису сведочења учесника. Поред тога што је много тога изостављено и прећутано, погрешно и лично интерпретирано, изнети су и многи неприхватљиви ставови. Један од најтежих примера је тврда констатација „...да је правило да су наши развоји авиона, скупи, неквалитетни, дуги и са сталним кашњењем.....“. Овај произвољан и неутемељен закњучак свакако нам не краси ваздухопловну традицију и као таквог га наше удружење не прихвата. То подлеже лаком оспоравању са веома јаким противаргументима, али филм није био округли сто и прилика за то. Из тих разлога није смео бити ни злоупотребљен као трибина за изношење једностраних личних ставова.

Друштво за неговање ваздухопловних традиција замера одговорнима што су направљени озбиљни пропусти у филму, а посебно на дискутабилним личним ставовима појединаца, учесника изабраних по несхватљивом критеријуму.