Вести

Су-57

Телевизија „Звезда“ објавила је снимак лета најновијег руског ловца пете генерације Су-57, на изузетно малој висини.

https://rs.sputniknews.com/videoclub/201811081117760330-su-57-snimak-let-/

СЈАЈНО СВЕДОЧЕЊЕ

 

Емисија "Наш аеропут'' (25.07.2018.)

Емисија ,,Наш аеропут'', гост др Иван Ђокић, генерал-потпуковник.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Коментар Саве Пустиње

Изванредан интервју, водитељ као и увек на високом нивоу. Гост Иван Ђокић је посебан и у овој глобалној војној проблематици, као и у својој базној струци са којом се годинама бавио у Ваздухопловнотехничком институту! Овај интервју је докуменат од националног значаја и трагично је што нема и такав статус у ширим средствима информисања. Показује назнаке издаје кроз уништавање борбених средства и урушавање војне моћи Србије и после НАТО агресије. Интервју не улази у поре издаје пре и за време агресије, пошто то и није била тема, али је то од круцијалног значаја за ова трагична збивања. То је објашњиво са многим препознатљивим  и делимично познатим чињеницама, које се прећуткују. Браво Вељо и Ђоле, поносан сам што Вас имам као колеге и другаре.

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Музеј ваздухопловства — Београд, аеродром "Никола тесла", 11. 06. 2018. у 12 часова.

Сва добит од дистрибуције књиге намењена је

Прихватилишту за децу и омладину у Београду

 

Шест генерација борбених ловачких авиона

 

Емисија "Наш аеропут'' (8.5.2018.)

Гост: Сава Пустиња, последњи 12. директор ВТИ, помоћник МО за војно-привредну делатност.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Саопштење удружења – Документарни филм - Век одважних

Документарни филм поводом 100 година српског војног ваздухопловства „Век одважних“,  снимљен у копродукцији РТС-а и „Застава филма“, под покровитељством Министарства одбране.

Сви смо поносни на вредан јубилеј и значајну традицију, која нам је и велика обавеза да је наставимо и да будемо достојни наследници генерација које су је стварали. Очекивали смо и од овог филма да нас о томе обавести, усмери и мотивише. Нажалост, филм није на прави начин промовисао нашу ваздухопловну традицију, стваралаштво и жртвовање наших славних ваздухопловаца. У њему је тежиште пребачено на промоцију појединаца, учесника у филму, изабраних по непознатом критеријуму. Очекивали смо да филм буде уједначен и избалансиран времоплов века нашег славног војног ваздухопловства, умешно вођен од професионалних водитеља, са пажљиво и одговорно сроченим пратећим текстом. Међутим, „водитељи“ су се хаотично смењивали са неумешним и неуједначеним својим личним интерпретацијама и схватањима догађаја, технологија и процеса, током сто година војног ваздухопловства. Ти коментари су, у већем делу, њихова лична импресија и виђење, а нису сведочења учесника. Поред тога што је много тога изостављено и прећутано, погрешно и лично интерпретирано, изнети су и многи неприхватљиви ставови. Један од најтежих примера је тврда констатација „...да је правило да су наши развоји авиона, скупи, неквалитетни, дуги и са сталним кашњењем.....“. Овај произвољан и неутемељен закњучак свакако нам не краси ваздухопловну традицију и као таквог га наше удружење не прихвата. То подлеже лаком оспоравању са веома јаким противаргументима, али филм није био округли сто и прилика за то. Из тих разлога није смео бити ни злоупотребљен као трибина за изношење једностраних личних ставова.

Друштво за неговање ваздухопловних традиција замера одговорнима што су направљени озбиљни пропусти у филму, а посебно на дискутабилним личним ставовима појединаца, учесника изабраних по несхватљивом критеријуму.