Вести

БЕСПИЛОТНЕ ЛЕТЕЛИЦЕ
 
 
СЈАЈНО СВЕДОЧЕЊЕ

 

Емисија "Наш аеропут'' (25.07.2018.)

Емисија ,,Наш аеропут'', гост др Иван Ђокић, генерал-потпуковник.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Коментар Саве Пустиње

Изванредан интервју, водитељ као и увек на високом нивоу. Гост Иван Ђокић је посебан и у овој глобалној војној проблематици, као и у својој базној струци са којом се годинама бавио у Ваздухопловнотехничком институту! Овај интервју је докуменат од националног значаја и трагично је што нема и такав статус у ширим средствима информисања. Показује назнаке издаје кроз уништавање борбених средства и урушавање војне моћи Србије и после НАТО агресије. Интервју не улази у поре издаје пре и за време агресије, пошто то и није била тема, али је то од круцијалног значаја за ова трагична збивања. То је објашњиво са многим препознатљивим  и делимично познатим чињеницама, које се прећуткују. Браво Вељо и Ђоле, поносан сам што Вас имам као колеге и другаре.

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Промоција књиге "Ловачки авиони"

Музеј ваздухопловства — Београд, аеродром "Никола тесла", 11. 06. 2018. у 12 часова.

Сва добит од дистрибуције књиге намењена је

Прихватилишту за децу и омладину у Београду

 

Шест генерација борбених ловачких авиона

 

Емисија "Наш аеропут'' (8.5.2018.)

Гост: Сава Пустиња, последњи 12. директор ВТИ, помоћник МО за војно-привредну делатност.

Аутор и водитељ: Велибор Вукашиновић.

Обележавање јубилеја 60 година од полетања прототипа авиона Г-2 галеб

 

У вечерњим вестима на ТВ Н1, 3.07.2021. године, дат је прилог о обележавању 60 година од полетања прототипа Г-2 галеб. У прилогу је приказана репортажа. Реаговао сам са дописом редакцији ТВ Н1 на изношење полуистина, неистина и прекрајање историје ваздухопловства на овим просторима:

 

Поштовани, у вестима у 19 часова на ТВ Н1, 3.07.2021. године, имали сте прилог поводом полетања прототипа авиона Г-2 галеб.

Нажалост, информацијом сте повредили истину, институције, фабрике и појединце учеснике у развоју, производњи и увођењу у оперативну употребу тога авиона.

Фабрика „Соко” у Мостару није произвела авион Г-2 галеб, већ ваздухопловна индустрија тадашње СФРЈ!

„Соко” је произвео структуру, финално је склапао и испитао серијске авионе, пре предаје ЈНА-и на оперативну употребу.

Прва петољетка из Трстеника је производила хидро инсталцију и стајни трап, Телеоптик из Земуна опрему, електро индустрија је произвела електро инсталације и друге системе итд.

Г-2 је пројектовао и водио прототипски развој Ваздухопловнотехнички институт. Све промене у току опреративне употребе такође је уводио Институт.

Несхватљиво да под насловом „Šest decenija od prvog leta legendarnog jugoslovenskog aviona „Galeb““, нисте навели установу и пилота који су то реализовали. Приоритетније би било да сте навели да је то реализовано у Ваздухопловноопитном центру у Батајници са пилотом капетаном Љубомиром Зекавицом од приче пилота првог прелета серијских авиона у оперативне јединице РВ. Са овим не желим умањити значај тога догађаја, иако је то споредно у односу на први пробни лет прототипа, на што се уосталом и односи наслов и повод прославе.

Према Вашој информацији испада да је све урадила фабрика „Соко”: пројекат, развој, испитивање у лету и комплетну производњу. То је веома далеко од истине, што је обмана Ваших гледалаца.

С поштовањем

Генерал потпуковник у пензији Сава мр Пустиња дипл инг

 

Допунски коментар:

Посебно је забрињавајуће што највећи део одговорности за замену истине са неистином сносе организације тога обележавања: 

Музеј ваздухопловства — Београд и Удружења летача „Галеб”

Од њих се очекује очување традиције и историјских чињеница и борба против искривљавања истих, из области ваздухопловне историје на овим просторима.

https://www.facebook.com/N1Srbija/posts/1462280004143278?notif_id=1625350025423353&notif_t=comment_mention&ref=notif