Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Чланци

Оперативна употреба авиона Миг-29

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1029
Српски МИГ-29Б

Реалне могућности авиона МИГ-29 могле су бити процењене само од тренутка када се први пут појавио 1977. године, до средине осамдесетих. Прве варијанте авиона МиГ-29, били су веома агилни, способни да буду ривали у перформансама савремених F-18 и F-16. Међутим, њихова релативно мала запремина горива их компромитују са малим долетом у ПВО мисијама. У недостатку система HOTAS (енгл. hands on throtle and stick) и слој везе за размену података међу авионима и потреба за интензивним спуштеним погледом пилота у унутрашњост кабине ради управљања оружјем и другим системима, уместо да се концентрише на дешавања у окружењу. Те прве варијанте МиГ-29 ускраћују пилоту допунски облик проширења ситуационе свести, за разлику од поседовања пилота у упоредивим америчким авионима. Аналитичари и западни пилоти који су летели авион МиГ-29 мисле да је олако спречити чак веома добре пилоте да искористе пуну борбену способност авиона МиГ-29. Касније варијанте МиГ-29 су унапређене са повећаним способностима, па и превазилажењем тих недостатака. Показали су се веомафлексибилни за усавршавања, тако да је било могуће од варијанти из домена 3. генерације добити 4. генерацију, па чак и 4.++.

Совјетски Савез је извозио авионе МиГ-29 у земаље Варшавског пакта и у пријатељске земље, у ослабљеним верзијама.

Опширније: Оперативна употреба авиона Миг-29

МиГ-41

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 875

Микоиан МиГ-41 је ловац-пресретач, у развоју је у бироу Микојан, а планиран је да у перспективи замени старији МиГ-31. Према руском војном аналитичару Василију Кашину, МиГ-41 сматраће се пројектом 5.++ или шеста генерација?

Опширније: МиГ-41

Сухој Су-37

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1115
Су-37
Sukhoi Su-37 at Farnborough 1996 airshow.jpg
Сухој Су-37 на Фарнборо 1996.
Опште
Намена Вишенаменски ловац
Посада један пилот
Произвођач Биро Сухој, Русија
Први лет 1996.
Почетак производње -
Димензије
Дужина 21,95 m
Размах крила 14,75 m
Висина 5,92 m
Површина крила 62,20  m²
Маса
Празан 18.400 kg
Нормална полетна 25.700  kg
Макс. тежина при узлетању 34.000 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Мотори 2 × ТРДДФ АЛ-31ФП
Потисак 2 × 145 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.500 km
Макс. брзина на H=0 1.400 km
Тактички радијус 800 km
Долет  4.000 / 6.500 km
Плафон лета   18.000 m
Брзина пењања 13.800 m/min
 

Сухој Су-37 терминатор (НАТО назив: Flanker-F) је руски експериментални авион, четврте генерације, једносед, способан за извршавање задатака у свим временским условима. Погоне га два мотора ТРДДФ АЛ-31ФП, са управљањем вектором потиска.

Намењен је да се на њему демонстрирају напредне нове технологије. Програм је покренут у циљу истраживања, развоја и доказа примењивости тих технологија, са посебним нагласком на побољшању управљивости авиона. Настао је на бази даљег развоја експерименталног авиона  Су-27М, за који је произвено 12 прототипова. Касније је та варијанта обележена са Су-35 и под тим насловом је нуђен на иностраном тржишту. Тај програм је прекинут. Једенаести прототип од Су-27М (Т10М-11) је даље развијан у варијанту Су-37. Са ажурираним системима команди лета и наоружањем, авион је извршио први лет у априлу 1996. године. Током читавог програма испитивања у лету, Су-37 је показао своје изванредне маневарске карактеристике (супер-маневарбилност). Нажалост, срушио се у децембру 2002. године због отказа структуре у условима преоптерећења у маневру.

Су-37 није ушао у серијску производњу, упркос извештају из 1998. године, у којем се тврдило да је произведен и други примерак авиона Су-37, користећи структуру од 12. прототипа Су-27М. Ипак је изграђен само један примерак од прототипа Т10М-11.

Опширније: Сухој Су-37

Сухој Су-35

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1079

Сухој Су-35
Su-35 (12509727094).jpg
Опште
Намена вишенаменски борбени авион
Посада један члан
Произвођач Фабрика авиона Комсомолску на Амуру, Русија
Први лет 1988.
Почетак производње 1994.
Број примерака 100, до децембра 2018. године.
Димензије
Дужина 21,95 m
Размах крила 14,75 m
Висина 5,92 m
Површина крила 62,20 m²
Маса
Празан 18.400 kg
Нормална полетна 25.700 kg
Макс. тежина при узлетању 34.000 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Мотори 2 × ТРДДФ АЛ-31ФМ
Потисак 2 × 86,3 / 142,0 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.440 km/h
Макс. брзина на H=0 1.400 km/h
Тактички радијус кретања 1.580 km
Долет 4.000 / 6.500 km
Плафон лета 18.800 m
Брзина пењања 13.800 m/min

Сухој Су-35 (рус. Сухой Су-35, НАТО назив: Flanker-Е) је ознака за ловачки авион Су-27, измењен у два узастопна корака модификација. То је двомоторни авион, једносед, са суперменеварским карактеристикама, четврте генерације. Пројектован је у бироу Сухоја, а произведен је у фабрици авиона у Комсомолску на Амуру.

Прва модификација је осмишљена током осамдесетих година двадесетог века као побољшање ловца Су-27, под називом Су-27М. Ова варијанта је поседовала канард и вишенаменски радар који је авиону обезбедио вишенаменску намену. Ојачана је структура да би могао носити већи терет. Први прототип је направио свој први лет у јуну 1988. године. Четрнаест примерака произведених авиона коришћени су као прототипови за испитивања и демонстрације. Како авион се није серијски производио због распуштања Совјетског Савеза, Сухој га је преименовао у Су-35, како би привукао потенцијалне купце за извоз.

На један примерак тога авиона уграђени су мотори са управљањем вектора силе потиска. Та варијанта је коришћена као демонстратор напредних технологија, под називом Су-37.

Једини двосед Су-35УБ, тренер, изграђен је крајем деведесетих година двадесетог века и сличан је варијанти Су-30МК.

У 2003. години, Сухој је започео други пакет модедикација Су-27, у циљу обезбеђења прелазног авиона са блиским карактеристикама ловца пете генерације. Са изузетком примене технологија смањене уочљивости, варијанта задовољава већину осталих захтева за ловца пете генерације, као припрему за програм Сухој ПАК ФА (Сухој Су-57).

Верзији авиона Су-35, репројктована је кабина и управљање наоружањем, у односу на Су-27М, уграђени су му мотори са системом за управљање вектором силе потиска, а укинути су му канарди. Авион је у овој варијанти први пут извршио лет у фебруару 2008. године. Превасхоно је био намењен за извоз, али је прву поруџбину ипак извршило Руско ваздухопловство 2009. године, у варијанти Су-35С. Такође су га наручиле Ваздухопловне снаге Кине и Индонезије.

Опширније: Сухој Су-35

Сухој Су-34

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 975
Сухој Су-34
Sukhoi Su-34, Russia - Air Force AN1646787.jpg
Опште
Намена тактички вишенаменски
ловац-бомбардер
Посада 2 члана
Земља порекла Русија
Произвођач пројектант: ОКБ Сухој, произвођач:Фабрика авиона ОАО НАПО „Чкалов“ из Новосибирска
Први лет 13. априла 1990.
Уведен у употребу 4. јануара 2007.
Статус у употреби
Први корисник Руско ратно ваздухопловство
Број примерака 69 серијских авиона и 8 прототипова
Димензије
Дужина 23,30 m
Размах крила 14,70 m
Висина 6,00 m
Површина крила 62,00 m²
Маса
Празан 22.500 kg
Нормална полетна 39.000 kg
Макс. тежина при узлетању 45.000 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Турбо-млазни мотор 2 х Сатурн АЛ-31Ф-М1
Потисак ТММ 2 x 82,50/СДС 2 x 135,00 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 1.900 km/h
Макс. брзина на H=0 1.400 km/h
Долет 4.500 km
Плафон лета 17.000 m
Брзина пењања 13.800 m/min
 

Сухој Су-34 (рус. Сухой Су-34, НАТО назив Fullback) — тактички је вишенаменски ловац-бомбардер, 4.++ генерације. Развијен је у КБ Сухој, а серијски се производи у Новосибирској фабрици авиона „Валериј Чкалов". Прототип Су-34 је први пут полетео, 13. априла 1990. године, а званично је серијски стандард уведен у оперативну употребу у Руско ратно ваздухопловство почетком 2014. године. Уговорена је испорука 92 ловца-бомбардера Су-34, до 2020. године.

Намењен је за нападе, авионским наоружањем, копнених циљева у свим временским условима, дању и ноћу. Планирано је да у перспективи замени Су-24, иако је и овај авион од недавно модернизован и усавршен.

Опширније: Сухој Су-34

  1. Сухој Су-33
  2. Сухој Су-30
  3. Сухој Су-27
  4. Сухој Су-25

Страна 9 од 26

  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?