- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 817
Фердинанд Лесепс - Ferdinand Marie de Lesseps (1805-1894.) – дипломата, предузимач, градитељ Суецког канала (1859-1869.), био је започео и изградњу Панамског канала, имао је из два брака 17-оро деце, од којих су четири сина, сви из другог брака, били пионири ваздухопловста:
Бертран - Bertrand (1875-1918 ) ( извори наводе и 1916. и 1917. као годину смрти)
Пол - Paul (1880-1955.)
Робер - Robert (1882-1916.)
Жак - Jacques (1883-1927.)
Најпознатији ваздухопловац међу њима био је Жак Бенжамен, најмлађи од Фердинандове мушке деце; био је 16-то дете од 17-торо, последња је била још једна девојчица... Жак је почео да лети 1909. године на авиону „Блерио“ и пилотску дозволу Француског АК под бројем 26 добио је већ 1910. године. Он је 21. маја 1910. прелетео канал Ламанш као други авијатичар после Луја Блериоа.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 892
Браћа Фарман:
Ричард - Richard - 1872 – 1940. (помиње се и као Дик – Dick )
Анри - Henri - 1874 – 1958. ( до 1937. био је Henry...)
Морис - Morice - 1877 – 1964. (пуно име- Maurice Alain...)
су били натурализовани Французи, Ричард је рођен у Лондону , Анри и Морис у Паризу и били су по осећању Французи - по једном извору мајка им је Францускиња а отац Енглез, по другом се каже да су им родитељи били Енглези настањени у Паризу, где је отац Томас био дописник лондонских листова. Анри је све до 1937. носио име Henry, када је прешао на француски облик Henri.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 876
Велики пионири ваздухопловства, истраживачи, пројектанти, конструктори и први пилоти:
ВИЛБУР - WILBUR, (1867 – 1912.)
ОРВИЛ - ORVILLE, (1871 –1948.)
Вилбур је рођен у Мелвилу, Индијана, а Орвил у Дејтону, Охајо. Отац Милтон, свештеник у Цркви Уједињеног братства у Христу, неки извори кажу да је био бискуп, имао је седморо деце...
Од тренутка када су браћа Монголфје 1783/1784. године успешно конструисали прву справу за летење, справу лакшу од ваздуха, „Монголфјер“ – или аеростат, и када су људи са успехом почели да лете све сигурније и „све више и све даље“, почела је да се развија и нова научна дисциплина која ће добити име аеронаутика. Нова наука је од почетка имала два правца развоја – принципи летења справама лакшим од ваздуха, који су углавном постали познати, и принципи летења справама тежим од ваздуха који нису били решени кроз цео 19. век...
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 752
Пионири ваздухопловства браћа:
Пјер – Pierre-Ange (1751 – 1785. ), Старији...
Други брат Ромен, Млађи – (нисмо могли да пронађемо његово име...)
су били градитељи балона.
Пилатр де Розје, који се прославио уз браћу Монголфје и постао први ваздухопловац, аеронаут, млад, славан и жељан успеха, маштао је да постави велики рекорд – да прелети у балону канал Ламанш... Он ће почети да се спрема за тај подухват већ у 1784. години, иако је од његовог првог лета, првог лета у историји, било прошло само годину дана!...
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 739
Пионири ваздухопловства браћа
Жан - Аnne - Jean ( 1758 – 1820. ) - Старији
Никола - Nikolas – Louis ( 1760 – 1820. ) - Marie-Noel, Млађи
били су градитељи балона за пуњење водоником, по идеји и у сарадњи са познатим научником ( математичар и физичар ) Жаком Шарлом ( Jacques Alexandre Cesar Charles, 1746- 1823.). Шарл је оценио да се гас водоник, откривен 1766. године ( Henry Cavendish 1731 – 1810. ), гас коме ће име дати Лавоазје тек 1790. године, и који је био око 12-14 пута лакши од ваздуха (али који је био лако запаљив! ), може искористити за пуњење балона за летење и наумио је био да реши тај проблем.