- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 866
Албатрос D.III је немачки двокрили, једномоторни ловачки, једноседи авион, пројектовао га је Роберт Телен (Robert Thelen) а произвoдила га је у току Првог светског рата немачка фабрика Albatros Flugzeuge Werke, а по лиценци аустријска фирма Oeffag. За време рата користило га је немачко, бугарско, турско и аустроугарско ваздухопловство, а после рата је коришћен у ваздухопловствима Републике Аустрије, Чехословачке, Мађарске, Пољске, Литваније и Краљевине СХС/Југославије. Спада у групу најбољих ловаца Првог светског рата.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 763
Кодрон G.3 је француски једномоторни, двокрилни, двоседи, извиђачки авион коришћен у Првом светском рату. Пројектовали су га браћа Рене и Гастон Кодрон у току 1913 а први пут је полетео маја 1914. године. Коришћен је у преко 27 земаља широм света све до половине двадесетих година двадесетог века. Авион је био дрвене конструкције са крилима пресвучених платном, Уместо трупа имао је две решеткасте конструкције. Погонио га је ротативни мотор ваздухом хлађен са дрвеном вучном елисом.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 753
Воaзeн је серија француских вишенаменских авиона, које је пројектовао Габријел Воaзeн (1880-1973) у току 1912-1918 а производила их је фирма браће Габријела и Шарла Воaзeн (1882 - 1912). Авиони су били означени називом фирме Воaзeн и редним бројем од 1 до 10 (Воaзeн 1 до Воaзeн 10). Ови авиони су се користили као извиђачи, класични бомбардери, ноћни бомбардери, јуришни бомбардери, школски авиони за обуку пилота, авиони за везу и транспорт и ловци. Авиону Воaзeн 3 је приписана прва ваздушна победа на свету тј. обарање противничког авиона. Десило се то 5. октобра 1914. године на западном фронту када је један француски Воaзeн 3 оборио немачки авион Авиатик.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 765
Депердисен тип Т је француски једномоторни, средњекрилац, кога је производила фирма СПАД (Société de Production des Aéroplanes Deperdussin) у периоду пред Први светски рат. Није био наоружан и служио је као извиђачки авион. Војну верзију овог авиона су купиле многе земље. Као извиђачки авион је служио у ратовима пре и за време Првог светског рата. Два ова авиона је 1912. године купила Краљевина Србија и већ 1913. године их користила у балканскoм рату.[1][3]
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 848
Авион Утва 75 је школски авион двосед, с клипним мотором. Прототипски развој и производња су реализовани у Фабрици Утва, у Панчеву, Србија. Авион служи за почетну обуку војних пилота у Србији (до 2007. године и у Хрватској). Као цивилни авион се користи у аеро-клубовима у државама, насталим после распада СФРЈ. Мада је авион био колективно дело настао као последица пре свега Југословенско-Пољске сарадње, у оквиру ”гаме# лакох авиона варијанта М-10, прототипски развој и есријски стандард су реализовани у панчевачкој Утви, под вођством дипл. инж. Драгослава Димића.