- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 340

Тупољев Ту-134 / Tupoljev Tu -134 је двомоторни путнички авион на млазни погон руског произвођача Тупољев-а намењен кратколинијском ваздушном саобраћају. У зависности од типа могао је да превезе од 72 до 84 путника. Био је сличан авионима Даглас DC-9 и Каравела SE-210. Први пут је полетео 29.07.1963. године а у експлоатацију је ушао септембра месеца 1967. године. Производио се од 1966 до 1984. године и укупно је изграђено 852 авиона у верзијама Ту-134А, Б, УБЛ и сх. Заменио је застареле путничке авиона Ту-104 и Ту-124. Још је активан (2016.) и лети на унутрашњим линијама у Русији.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 306

Иљушин Ил-76 / Ilyushin Il-76 је четворомоторни тешки транспортни авион носивости 50/60 тона, производ руског конструкционог бироа Иљушин. Способан је да лети у веома тешким метеоролошким условима. Први пут је полетео 1971, а сада се серијски производи у фабрици авиона Авиастар у Уљановску.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 272

АТР 72 / ATR 72 је ускотрупни двомоторни турбоелисни авион за средње линије који може да носи до 74 путника. Први модел је полетео 27.10.1988., уведен у употребу октобра 1989. године и успешно се продавао широм света. То је био први путнички авион који је 22,6% своје тежине био грађен од композитних материјала.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 309

АТР 42 / ATR 42 је ускотрупни двомоторни турбоелисни авион за средње линије који може да носи до 52 путника. Први модел је полетео 16.08.1984. и успешно се продавао широм света.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 258

Макдонел Даглас DC-10 / McDonnell Douglas DC-10 је тромоторни млазни широкотрупни авион развијен у компанији Макдонел Даглас. Први прототип је полетео 29. августа 1970. а у саобраћај је ушао следеће 1971. године. Последњи DC-10 произведен је 1988. а производња је окончана са 446 произведених авиона.