Наоружање
на изложби наоружања.
Преглед наоружања
- Топ: ГШ-30-1 калибра 30 mm, бојеви комплет 150 граната.
- Тачака подвешавања: 12
- Спољна носивост: 8.000 kg
- Подвесно наоружање:
- 6 вођених ракета средњег домета Р-77, Р-27Р или Р-27ЭР, Р-27Т или Р-27ЭТ с ТГС и 6 ракета за блиску борбу Р-73 с ТГС.
- Слободнопадајуће бомбе масе по 500 kg (до 8 пример.) или по 250 kg (28 пример.).
- Контејнера КМГ (до 7 пример.) или лансера НАР, са невођеним ракетама С-13 и С-8 (до 4 пример.).
- Могуће су различите комбинације вођеног и невођеног наоружања различите класе.
Сухој Су-30МК
| |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ношење наоружања | |||||||||||
№ носача | 7 | 5 | 3 | 11 | 9 | 1
2 | 10 | 12 | 4 | 6 | 8 |
6 х Р-27Р | |||||||||||
6 х Р-73 | |||||||||||
4 х Р-27Р 2 х Р-27Т 4 х Р-73 | |||||||||||
16 х ФАБ-500М54 | |||||||||||
36 х ФАБ-250М54 | |||||||||||
18 х ФАБ-250М62 | |||||||||||
5 х КМГУ | |||||||||||
120 х С-8 (6 х Б-8М1) | |||||||||||
30 х С-13 (6 х Б-13Л) | |||||||||||
6 х С-25 | |||||||||||
6 х Р-27Р 2 х Р-27Т 4 х Р-73 | |||||||||||
10 х РВВ-АЕ | |||||||||||
6 х Х-29Т |
|
|
|
|
|
| |||||
6 х КАБ-500КР |
|
|
|
|
|
| |||||
6 х Х-31П(А) | |||||||||||
2 х Х-59М |
Варијанте
У производним погонима КНААПО, производе се варијанте: Су-30М2, Су-30МК2, Су-30МКВ, Су-30МКК, Су-30МК2-В, Су-30МК2-И и Су-30МК2-V. У производним погонима „Иркут“, производе се варијанте: Су-30МКИ, Су-30МКИ(А), Су-30МКМ и Су-30СМ. У зависности од земље наручиоца и специфичних захтева, у називу авиона су додатна слова или бројеви.
- Су-30К - комерцијална верзија двоседа пресретача на основу Су-27УБ, са системом пуњења горива у лету и сателитском навигацијом (GPS, ГЛОНАСС). Први лет је направио 1993. године. Мотори су му АЛ-31Ф. Ограничена унутрашња запремина ваздухоплова није дозвољавала жељени избор и уградњу потребне опреме, што је изнудило њену интееграцију у спољне контејнере и заузимање спољних носаача. Ово укључује систем за ласерско откривање и даљиномер, за потребе ласерски вођеног оружја и IC камере за детектовање циљева у инфрацрвеном спектру, која ради и ноћу и у неповољним временским условима. Авион је опремљен седиштем К-36ДМ, постављеним под нагибом од 30 °. Према борбеним карактеристикама Су-30К може додатно да се користи изнад мора и изнад копна (ваздух-тло), са прецизно вођеним оружјем, домета до 250 km. Широк спектар оружја, омогућује му дејство по разним циљевима на копну и мору. Су-30К је у могућности да додатно користи високо прецизно тактичко оружје ваздух-тло - противбродске ракете Х-31А, противрадарарске ракете Х-31П, ракете дугог домета са ТВ навођењем Х-59М, ракете кратког домета Х-29Т, вођене авио-бомбе КАБ-500 и КАБ-1500. За повећање ефикасности у решавању проблема стицања супериорности у ваздушном простору, користи ракете средњег домета АГСН РВВ-АЕ (Р-77).
- Су-30МК (модернизована, комерцијална верзија) - Авион двосед за подршку, намењен за извоз. Први лет је направио 1993. године. Проширен му је асортиман оружја: Р-77, Х-31, Х-29, Х-59М. Повећана му је максимална маса полетања и борбени терет, ранији ресурс змаја је повећан од 2.000 на 3.000 часова, а мотора - од 900 до 1.500 часова.
- Су-30МКИ (модернизовани, за извоз у Индију) - Први лет прототипа је направљен 1997. године. Вишенаменски ловац, са паралелно (удвојено) примењеним канардима и хоризонталним репом, а мотор са управљањем с потиском (АЛ-31ФП), опремом обезбеђеном у оквиру међународне сарадње Русија - Француска - Израел - Индија, са новим радаром Н011М, пасивног електронског скенирања и повећаног домета у задацима ваздух-ваздух и ваздух-тло.
- Су-30КН (комерцијална, нова верзија) - двоседи ловац. Су-30К је унапређеном опремом и радарском структуром, додатним самосталним каналом радара са ФАР „Перо“. Први лет је направио 1999. године. Пријемник А-737 сателитског навигационог система са подршком за ГЛОНАСС и NAVSTAR. Радару Н011М је додат рачунар за мапирање тла и покретних циљева. Обе кабине су поседовале конвенционалне телевизијске екране, замењени су са приказивачима од течног кристала у боји (мултифункционални приказивачи, величина 5к5 инча) МФИ-55. Систему управљања оружјем (СУО) додат је рачунар МВК за повезивање са новим опто-електронским системом вођења ракета ваздух-ваздух и ваздух-земља: Р-77, Х-31, Х-59, Х-29.
- Су-30МКК - модернизована, комерцијална верзија за Кину. Су-30МКК је ловац двосед са побољшаном ефикасношћу дејства ваздух-земља, интегрисан је радар Н001ВЕ. Погон са моторима АЛ-31Ф. Први лет је направио у 1999. години.
- Су-30МКИ(А) - модернизована, комерцијална Индијска верзијаСу-30МК за Алжир. Интегрисан је радар Н011М, а први лет је направљен 2007. године.
- Су-30МКМ - модернизована, комерцијална Малезијска верзија Су-30МК. На основу верзији Су-30МКИ, са радаром Н011М.
- Су-30МКВ - модернизована, комерцијална верзија за Вијетнам.
- Су-30МК2 - модернизована, комерцијална, верзија 2, унапређена вагијанта Су-30МК. Први лет јенаправио 2002. године,Са моториа Ал-31Ф и радарома Н001. Наоружање: 6пројектила РВВ-АЕ/Р-27/Р-73/Х-29/Х-31, у репном делу трупа је контејнер. Извозна цена је око 50 милиона америчких долара.
- Су-30МК2-V - модернизована, комерцијална верзија Су-30МК2 за Венецуелу.
- Су-30М2 - модернизована, верзија Су-30МК2, намењена за Руско ваздухопловство. Фабричка испитивања у лету су завршена, у 2010. години.
- Су-30СМ - модернизована верзија авиона Су-30МКИ за Руско ваздухопловство, са моторима Ал-31ФП. Први лет је направио 21. септембра 2012. Од 2014. године. Руско ратно ваздухопловство је поручило 60 примерака Су-30СМ
Оперативна употреба
Сирија
Неколико авиона Су-30 СМС је послато у Сирију у функцији руске војној интервенције против терористчке исламске организације у Сирији, у намени да прате бомбардере при извршању њихових мисија. Су-30СМ су лоцирани на аеродрому у Латакији, у септембру 2015. године. Сматра се да су за сада 4 примерка Су-30СМ. После обарања Су-24, 23. новембара 2015. године, од стране турских F-16 успостављена је пратња бомбардера са Су-30 СМС.
Корисници авиона Су-30
Авион Су-30 је велики извозни успех, а продат је у десет земаља, у преко 500 примерака.
Корисници авиона Сухој Су-30 | |
---|---|
Алжир – Алжирско ваздухопловство поседује 44 примерка авиона Су-30МКИ, у оперативној употреби и 14 Су-30 СМС очекују да им се испоруче. | Ангола – Анголско ваздухопловство је уговорило 18 примерака ловаца Су-30К, 16. октобра 2013. године. Ови су авиони првобитно били испоручени Индији у 1990. години, па су се вратили у Русију 2007. |
Кина – Ратно ваздухопловство и морнарица Кине располажу са укупно 76 Су-30МКК и 24 Су-30МК2. | Венецуела – Ратно ваздухопловство и влада Венецуеле саопштили су 14. јуна 2006. године да су купорљена 24 авиона Су-30МК2. Прва два су стигла почетком децембра 2006. године, док су 8 уведени у оперативну употребу током 2007. године. Преосталих 14 јединица стигло је 2008. године. Наредну партију од 12 јединица Су-30МКВ је такође разматрана у 2009. години, никада није настављено. У октобру 2015. године, Венецуела је најавила куповину још 12 примерака Су-30МК2. |
Индија – Индиско ратно ваздухопловство располаже са 200 примерака Су-30МКИ, од августа 2014. године. | |
Индонезија – Ратно ваздухопловство Индонезије увело је у оперативну употребу комбиновано 11 примерака авиона варијанти Су-30МК / МК2. Комплетирали су опремање у септембру 2013. године. | |
|
|
Ирак – Ратно ваздухопловство Ирака поседује 10 примерака Су-30К, јуни 2014. године. Добили су авионе Су-30К, који су претходно били у оперативној употреби у Индији. | Русија – Руско ратно ваздухопловство поседује 3 авиона Су-30, 16 Су-30М2 и 39 Су-30СМ, у новембру 2015. године. Поручено је 16 примерака Су-30М2, у децембру 2013. године, што прати претходну поруџбину за 4 авиона тог типа. Укупно је 69 примерака Су-30СМС по наруџбини у фебруару 2014. године, а испорука ће се завршити до 2016. године. У току је реализација другог дела уговора за испоруку 30 Су-30СМ,до 2016. године.
Руско морнаричко ваздухопловство је уговорило 20 авиона Су-30СМС, а укупно је планирано 50. У току 2015. године је испоручено 8 примерака. |
Уганда – Ратног ваздухопловства Уганде уговорило је 6 примерака Су-30МК2, 2010. године. Последњи два авиона су испоручена у јуну 2012. године. | |
Казахстан – Казахстанско ратно ваздухопловство је уговорило ловце Су-30СМ у фебруару 2015. године. Прва 4 су испоручена почетком 2015. | |
Вијетнам – Ратно ваздухопловство Вијетнама поседује 4 примерка Су-30МК и 20 Су-30МК2В, 2013. године. Вијетнам је наводно потписао уговор за још 12 Су-30МК2 у 2009. години, али је уговор смањен на 8 примерака. Русија је саопштила, 21. августа 2013. године, да ће испоручити још 12 Су-30МК2 у износу од 450 милиона $ по уговору, са роком испоруке до краја 2015. године. |
— тренутни корисници.
|
Малезија – Краљевско Ратног ваздухопловства Малезије након посете Индијском и при разгледању Су-30МКИ, уговорили су 18 примерака Су-30МКМ, у мају 2003. године. Прва 2 примерка Су-30МКМ су званично предата у Иркутску 23. маја 2007. године, а стиглису у Малезију, 21. јуна. Тренутно је у оперативној употреби Ратног ваздухопловства Малезије 18 примерака Су-30МКМ. |
Карактеристике фамилије Су-30
Упоредне карактеристике фамилије авиона Су-27 / Су-30 / Су-32 / Су-33 / Су-34 / Су-35 | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Назив | Су-27С
Су-27П | Су-27УБ | Су-27СК | Су-27СКМ | Су-30
(Су-27ПУ) | Су-27КН | Су-33
(Су-27К) | Су-35
(Су-27М) | Су-34
(Су-32) | Су-30МКИ | Су-30МКК | Су-30МК2 | Су-35
(Су-27БМ) | ||||
Мотор (2x) | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф3 | АЛ-31ФМ | АЛ-31Ф | АЛ-31ФП | АЛ-31Ф | АЛ-31Ф | АЛ-41Ф | ||||
Потисак
kN |
СДС | 122,58 | 122,58 | 122,58 | 122,58 | 122,58 | 122,58 | 125,5 | 142 | 122,58 | 130 | 122,58 | 122,58 | 142,2 | |||
БДС | 76,2 | 76,2 | 76,2 | 76,2 | 76,2 | 76,2 | — | — | 76,2 | — | 76,2 | 76,2 | 88,4 | ||||
Дужина m | 21,935 | 21,935 | 21,935 | 21,935 | 21,94 | 21,935 | 21,185 | 22,18 | 23,34 | 21,935 | 21,935 | 21,935 | 21,9 | ||||
Распон крила m | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | 14,7 | ||||
Висина m | 5,932 | 6,357 | 5,932 | 5,932 | 6,357 | 6,357 | 5,72 | 6,43 | 6,36 / 6,09 | 6,357 | 6,43 | 6,43 | 5,9 | ||||
Маса kg | празног | 16.300 | 17.500 | 16.870 | — | 17.000 | — | — | 18.400 | 22.500 | 18.400 | — | — | — | |||
нормална | 23.000 | 24.000 | 23.430 | 24.000 | 24.000 | 24.780 | 25.000 | 25.700 | 38.240 | 25.700 | 24.900 | — | 25.300 n | ||||
мaксимум | 28.000 | 30.500 | 30.450 | 33.000 | 33.500 | 33.000 | 33.000 | 34.000 | 44.360 | 34.000 | 34.500
38.800 |
34.500
38.000 |
34.500 | ||||
Унутрашње гориво kg | 9.400 | 9.400 | 9.400 | 9.400 | 9.400 | 9.400 | 9.500 | 10.250 | 12.100 | 10.000 | 9.640 | 9.720 | 11.500 | ||||
Max брзина
km/h |
Hopt m | 2.500 | 2.125 | 2.500 | — | 2.125 | — | 2.300 | 2.500 | 1.900 | 2.125 | 2.120 | 2.100 | 2.400 | |||
H = 0 m | 1.400 | 1.400 | 1.400 | 1.400 | 1.400 | — | 1.300 | 1.400 | 1.400 | 1.400 | 1.350 | 1.400 | 1.400 | ||||
Max брз. пењања m/s | — | — | 330 | — | — | — | — | — | — | — | — | — | >280 h | ||||
Плафон лета m | 18.500 | 17.500 | 18.500 | 17.750 | 19.820 | — | 17.000 | 18.000 | 15.000 | 17.300 | 17.300 | 17.300 | 18.000 | ||||
Max фактор оптер. n | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 8 | 8 | 9 | 7/9 | 9 | 9 | 9 | 9 | ||||
Долет km | на висини | 3.900 | 3.000 | 3.680 | 3.530 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.200 | 4.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | |||
ниво мора | 1.400 | 1.300 | 1,370 | — | 1.300 | — | 1.000 | 1.450 | — | 1.300 | 1.300 | 1.300 | 1.580 | ||||
прелет | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — | 4.500t | ||||
по IFR | — | — | — | — | 5.200 | 5.200 | — | 6.500 | 7.000 | 5.200 | 5.200 | 5.600 | — | ||||
Полетање m | 650 | 750 | 450 | 450 | 750 | — | 105 r | 750 | 1.260 | 550 | 550 | 550 | 400-450 | ||||
Слетање m | 620 | 650 | 620 | 700 | 650 | — | 90 a | 600 | 950 | 650 | 750 | 750 c | 650 c | ||||
Напомене |
|
Види још
- Сухој Су-27
- Сухој Су-34
- Сухој Су-33
- Сухој Су-35
- Сухој - фабрика авиона
Извори
- Су-30
- Delivery of Su-30 MKI Fighters for IAF to get Delayed Due to HAL’s Limited Assembly Line
- Second-Generation Su-27 & Derivatives
- Су-30. Бестселлер российской авиации
- Sukhoi Su-30 Multi-Role Flanker
- Су-30 ПЕРЕХВАТЧИК-ВКП
- SU-27PU (SU-30) / EXPORT SU-30MK DEMONSTRATORS
- Su-27 Flanker
- Sukhoi Su-30, 1993.
- Discovering Novel Fighter Combat Maneuvers
- Aircraft performance
- Турбореактивные двигатели АЛ-31Ф
- Sukhoi Su-30MK Su-30MKM fighter aircraft
- Variants:
- Su-27 Flanker Operators List
- Su-27 Flanker Variants Overview
- Sukhoi Flankers The Shifting Balance of Regional Air Power
- Вооружение
- Indian Air Force Sukhois Dominate UK Fighter Jets in Combat Exercises
- Су-30КН
- Су-30МКК МНОГОФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ИСТРЕБИТЕЛЬ
- Russia, Algeria sign contract for 14 Su-30MKA aircraft
- Авиационное направление разработок
- Russia, Vietnam ink submarine, arms deal
- У разбившегося истребителя Су-30 загорелся двигатель
- Минобороны подписало контракт на поставку еще восьмиСу-30СМ
- На авиабазе "Хмеймим" в Сирии размещены российские истребители Су-30СМ
- ЦАХАЛ сбил сирийский штурмовик. Все подробности
- Angola Inks $1Bln Arms Deals With Russia – Paper
- Первые Су-30СМ в Миллерово
- Новый Су-30М2 в Дземги
- Russian Air Force to Get 21 Su-30 Fighter Jets in 2014
- Еще два Су-30СМ в Миллерово>
- Подписан контракт на поставку в ВВС России истребителей Су-30СМ
- ВВО получит около 15 Су-30СМ и Су-30М2
- Еще три морских Су-30СМ отправились в Саки
- Минобороны и «Иркут» подписали контракт на поставку первых истребителей Су-30СМ для ВМФ
- МИНОБОРОНЫ РОССИИ И КОРПОРАЦИЯ «ИРКУТ» ЗАКЛЮЧИЛИ КОНТРАКТ НА ПОСТАВКУ ИСТРЕБИТЕЛЕЙ СУ-30СМ ДЛЯ МОРСКОЙ АВИАЦИИ ВМФ РОССИИ
- Russia signs $1.2 bln contract for jet fighter delivery to Algeria, Uganda
- New Russian-built jet fighters arrive
- Uganda receives final Su-30s from Russia
- Kazakhstan to acquire Su-30SM fighters
- Kazakhstan Has Received Four Russian SU-30SM Fighters
- Russia to Deliver 12 Su-30 Fighter Jets to Vietnam – Source
- Specifications Su-27 Family