Садржај / Contents / Inhalt / Содержание / Contenu / Contenidos / Conteúdo / 內容 / 内容物

Да би сте дошли до чланка који је предмет вашег интересовања потребно је да се курсором позиционирате на црвени део назива чланка и кликните левим тастером миша.


  1. Авиа BH-33 - Авиа BH-33
  2. АВИА FL.3 - АВИА FL.3
  3. Авиа Фокер F 39 - Авиа Фокер F 39
  4. Авиатик B II - Авиатик B II
  5. Авиатик Берг C - Авиатик Берг C
  6. Авиатик Берг D - Авиатик Берг D
  7. Авион Ресава - Авион Ресава
  8. Авион "Свети Ђорђе" - Авион "Свети Ђорђе"
  9. Авион "Срака" / Блоудек XIV - Авион "Срака" / Блоудек XIV
  10. Авро Циерва С.30А - Авро Циерва С.30А
  11. Аеро A-12 - Аеро A-12
  12. Аеро A-35 - Аеро A-35
  13. Аеропут ММС-3 - Аеропут ММС-3
  14. Албатрос D.III - Албатрос D.III
  15. Амиот 143 - Амиот 143
  16. Анатра ДС - Анатра ДС
  17. Ансалдо SVA - Ансалдо SVA
  18. Антонов Ан-2 - Антонов Ан-2
  19. Антонов Ан-12 - Антонов Ан-12
  20. Антонов Ан-26 - Антонов Ан-26
  21. Анрио HD-320 - Анрио HD-320
  22. Анрио HD-41H - Анрио HD-41H
  23. Бикер Bü 131 Јунгман - Бикер Bü 131 Јунгман
  24. Бикер Bü 133 Јунгмајстер - Бикер Bü 133 Јунгмајстер
  25. Бикер Bü 181 Бестман - Бикер Bü 181 Бестман
  26. Блерио XI - Блерио XI
  27. Блоудек XV - Блоудек XV
  28. Боинг 707 - Боинг 707
  29. Боинг 727 - Боинг 727
  30. Бреге 14 - Бреге 14
  31. Бреге 19 - Бреге 19
  32. Бристол Бленим Mk I - Бристол Бленим Mk I
  33. Бристол F.2 - Бристол F.2
  34. Воазен - Воазен
  35. Гернер G - Гернер G
  36. Гота GO 145 - Гота GO 145
  37. Груман G-164A Ag-Cat - Груман G-164A Ag-Cat
  38. Гурду - Лесер LGL B3 - Гурду - Лесер LGL B3
  39. Даглас C-47 / DC-3 - Даглас C-47 / DC-3
  40. Даглас DC-6 - Даглас DC-6
  41. Дајмлер-Клем L 20 - Дајмлер-Клем L 20
  42. Депердисен - Депердисен
  43. Девоатин D.1 - Девоатин D.1
  44. Девоатин D.9 - Девоатин D.9
  45. Девоатин D.27 - Девоатин D.27
  46. Де Хевиланд DH.60 Мот - Де Хевиланд DH.60 Мот
  47. Де Хевиланд DH.80А Пус Мот - Де Хевиланд DH.80А Пус Мот
  48. Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot - Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot
  49. Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот - Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот
  50. Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот - Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот
  51. Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот - Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот
  52. Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид - Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид
  53. Дитрих Гобит DP II - Дитрих Гобит DP II
  54. Доран AR.1 (2) - Доран AR.1 (2)
  55. Дорније Do 17 - Дорније Do 17
  56. Дорније Do 22 - Дорније Do 22
  57. Дорније Do D - Дорније Do D
  58. Дорније Do J - Дорније Do J
  59. Дорније Do Y - Дорније Do Y
  60. Дукс биплан - Дукс биплан
  61. Ефаг C - Ефаг C
  62. Икарус 214 - Икарус 214
  63. Икарус 215 - Икарус 215
  64. Икарус Аеро 2 - Икарус Аеро 2
  65. Икарус ИО - Икарус ИО
  66. Икарус ММ-2 или МИМА-2 - Икарус ММ-2 или МИМА-2
  67. Икарус Оркан - Икарус Оркан
  68. Икарус "Сиви соко" - Икарус "Сиви соко"
  69. Икарус ШМ - "Шимика" - Икарус ШМ - "Шимика"
  70. Иљушин Ил-14 - Иљушин Ил-14
  71. Иљушин Ил-18 - Иљушин Ил-18
  72. Јаковљев Јак 1 - Јак 1
  73. Јаковљев Јак 3 - Јак 3
  74. Јаковљев Јак 7 - Јак 7
  75. Јаковљев Јак 9 - Јак 9
  76. Јаковљев УТ-2 - Јаковљев УТ-2
  77. Јункерс G.24 - Јункерс G.24
  78. Јункерс Ju 52/3m - Јункерс Ju 52/3m
  79. Јункерс Ju 87 - Јункерс Ju 87
  80. Јункерс W.34 - Јункерс W.34
  81. КАМС 30E - КАМС 30E
  82. Капрони Ca.310 - Капрони Ca.310
  83. Клем L.25 - Клем L.25
  84. Кодрон C.27 - Кодрон C.27
  85. Кодрон C.440 - Кодрон C.440
  86. Кодрон C.510 - Кодрон C.510 Пеликан
  87. Кодрон C.635 - Кодрон C.635
  88. Кодрон G.3 - Кодрон G.3
  89. Кодрон G.4 - Кодрон G.4
  90. Компер свифт CLA.7 - Компер свифт CLA.7
  91. Кухељ KS-I - Кухељ KS-I
  92. Кухељ KS-II - Кухељ KS-II
  93. Летов Š-16J - Летов Š-16J
  94. Лисунов Ли-2 / Ли-3 - Лисунов Ли-2 / Ли-3
  95. Локид Електра - Локид Електра
  96. Лонер B.I - Лонер B.I
  97. Лонер TL - Лонер TL
  98. Мерћеп - комитски - Мерћеп - комитски
  99. Месершмит Bf 108 B-1 Таифун - Месершмит Bf 108 B-1 Таифун
  100. Месершмит Bf 109 - Месершмит Bf 109
  101. Месершмит Bf 110 - Месершмит Bf 110
  102. Моран Солниjе MS.230 - Моран Солниjе MS.230
  103. Моран Солниjе MS.406 - Моран Солниjе MS.406
  104. Национални Аероклуб Србије (НАКС) - Национални Аероклуб Србије (НАКС)
  105. Нијепор 10 - Нијепор 10
  106. Нијепор 11 - Нијепор 11
  107. Нијепор 12 - Нијепор 12
  108. Нијепор 21 - Нијепор 21
  109. Нијепор 23 - Нијепор 23
  110. Нијепор 24 - Нијепор 24
  111. Нијепор 27 - Нијепор 27
  112. Норт Америкен Т-6 Тексан - Норт Америкен Харвард
  113. Петљаков Пе-2 - Петљаков Пе-2
  114. Поликарпов По 2 - Поликарпов По 2
  115. Потез VIII - Потез VIII
  116. Потез XV - Потез XV
  117. Потез XXV - Потез XXV
  118. Потез 29 - Потез 29
  119. Потез 630 - Потез 630
  120. Раб-Каценштајн Kl-1 ласта - Раб-Каценштајн Kl-1 ласта
  121. Раб-Каценштајн RK-2 пеликан - Раб-Каценштајн RK-2 пеликан
  122. Раб-Каценштајн RK-9 - Раб-Каценштајн RK-9
  123. Р.А.Ф. BE 2c - Р.А.Ф. BE 2c
  124. РЕП Type F 1912 - РЕП Type F 1912
  125. Рогожарски АЖР - Рогожарски АЖР
  126. Рогожарски Бруцош - Рогожарски Бруцош
  127. Рогожарски RWD-8 - Рогожарски RWD-8
  128. Рогожарски RWD-13 - Рогожарски RWD-13
  129. Рогожарски ПВТ - Рогожарски ПВТ
  130. Рогожарски Р-100 - Рогожарски Р-100
  131. Рогожарски Р-313 - Рогожарски Р-313
  132. Рогожарски СИМ-VI - Рогожарски СИМ-VI
  133. Рогожарски СИМ-VIII - Рогожарски СИМ-VIII
  134. Рогожарски СИМ-X - Рогожарски СИМ-X
  135. Рогожарски СИМ-XI - Рогожарски СИМ-XI
  136. Рогожарски СИМ-XII-X - Рогожарски СИМ-XII-X
  137. Рогожарски СИМ-XIV-X - Рогожарски СИМ-XIV-X
  138. Румплер 6B - Румплер 6B
  139. Румплер C - Румплер C
  140. Саиман 200 - Саиман 200
  141. Савоја Маркети SM.79 - Савоја Маркети SM.79
  142. СИАИ S.13 - СИАИ S.13
  143. СИМ-II - СИМ-II
  144. Соко 522 - Соко 522
  145. Сопвит 1 1/2 стратер - Сопвит 1 1/2 стратер
  146. СПАД S.VII - СПАД S.VII
  147. СПАД S.XIII - СПАД S.XIII
  148. Спартан крузер - Спартан крузер
  149. Спитфајер - Спитфајер
  150. Свеп це-це - Свеп це-це
  151. Свеп минима - Свеп минима
  152. Фарман F.40 - Фарман F.40
  153. Фарман F.190 - Фарман F.190
  154. Фарман F.306 - Фарман F.306
  155. Фарман HF.20 - Фарман HF.20
  156. Фарман HF.7 - Фарман HF.7
  157. Фарман MF.11 - Фарман MF.11
  158. Феникс C.I - Феникс C.I
  159. Феникс D - Феникс D
  160. Физир ЛАФ - Физир ЛАФ
  161. Физир Ф1В - Физир Ф1В
  162. Физир ФА-1 - Физир ФА-1 (Физир Вега)
  163. Физир ФН - Физир ФН
  164. Физир ФП-2 - Физир ФП-2
  165. Физир ФТ-1 "Небојша" - Физир ФТ-1 "Небојша"
  166. Fi 156 Рода - Fi 156 Рода
  167. Физелер Fi-167 "Велика рода" - Физелер Fi-167
  168. Флит модел 10 - Флит модел 10
  169. Фридрихсхафен FF.49 - Фридрихсхафен FF.49
  170. Хајнкел Hе-8 - Хајнкел Hе-8
  171. Ханза Бранденбург Б.1 - Ханза Бранденбург Б.1
  172. Ханза Бранденбург Ц.1 - Ханза Бранденбург Ц.1
  173. Ханза Бранденбург К - Ханза Бранденбург К
  174. Ханза-Бранденбург W.13 - Ханза-Бранденбург W.13
  175. Ханза-Бранденбург W.18 - Ханза-Бранденбург W.18
  176. Хидроавион ФБА - Хидроавион ФБА
  177. Хокер Фјури - Хокер Фјури
  178. Хокер Хајнд - Хокер Хајнд
  179. Хокер Харикен - Хокер Харикен
  180. Уфаг C.I - Уфаг C.I
  181. Утва 251 Тројка - Утва 251 Тројка
  182. Утва 56/60 - Утва 56/60
  183. Утва 65 Привредник - Утва 65
  184. Утва 66 - Утва 66
  185. Утва 75 - Утва 75
  186. Утва 212 - Утва 212
  187. Утва 213 - Утва 213
  188. Утва Аеро 3 - Утва Аеро 3
  189. Злин Z-XII - Злин Z-XII
  190. Змај Р-1 - Змај Р-1
  191. Шчербаков Шче-2 - Шчербаков Шче-2

Пајпер PA-31T чејен


авион Пајпер PA-31T чејен

Пајпер PA-31T чејен / Piper PA-31T Cheyenne  је лаки амерички путнучки двомоторни, осмоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користи као пословни, путнички, такси, туристички, спортски авион за обуку и тренажу пилота у периоду од 1973. до данашњих дана.

Опширније: Пајпер PA-31T чејен

Цесна 402


авион Цесна 402

Цесна 402 / Cessna 402  је лаки амерички путнучки двомоторни, десетоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користи као пословни, путнички, такси, туристички, спортски авион за обуку и тренажу пилота у периоду од 1967. до данашњих дана.

Опширније: Цесна 402

Цесна 310


авион Цесна 310

Цесна 310 / Cessna 310  је лаки амерички путнучки двомоторни, шестоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користи као путнички, такси, спортски авион за обуку и тренажу пилота и рекреативно летење у периоду од 1954. до данашњих дана.

Опширније: Цесна 310

ПЗЛ 104 Вилга


авион ПЗЛ 104 Вилга

ПЗЛ 104 Вилга / PZL 104 Wilga  је лаки пољски спортски једномоторни, четвороседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користи као спортски авион за обуку и тренажу спортских пилота и рекреативно летење у периоду од 1962. до данашњих дана.

Опширније: ПЗЛ 104 Вилга

Цесна 172


авион Цесна 172

Цесна 172 / Cessna 172  је лаки амерички спортски једномоторни, четвороседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користи као спортски авион за обуку и тренажу спортских пилота и рекреативно летење у периоду од 1956. до данашњих дана.

Опширније: Цесна 172

Шампион Цитабриа


авион Шампион Цитабриа

Шампион Цитабриа / American Champion 7GCBC Citabria  је лаки амерички спортски једномоторни, двоседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користи као спортски авион за обуку и тренажу спортских пилота и актобатско летење у периоду од 1965. до данашњих дана.

Опширније: Шампион Цитабриа

Пајпер PA-18-150 супер каб


авион Пајпер PA-18-150 супер каб

Пајпер PA-18-150 супер каб / Piper PA-18-150 Super Cub  је лаки амерички спортски једномоторни, двоседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користи као спортски авион за обуку и тренажу спортских пилота у периоду од 1950. до данашњих дана.

Опширније: Пајпер PA-18-150 супер каб

Пајпер PA-25-235 пони


авион Пајпер PA-25-235 пони

Пајпер PA-25-235 пони / Piper PA-25-235 Pawnee  је амерички једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као пољопривредни авион у периоду од 1959 до данашњих дана.

Опширније: Пајпер PA-25-235 пони

ПЗЛ М-18 Дромадер


авион ВСК/ПЗЛ М-18 Дромадер

ВСК/ПЗЛ М-18 Дромадер / WSK/PZL M-18 Dromader  је пољски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као пољопривредни авион у периоду од 1976 до данашњих дана.

Опширније: ПЗЛ М-18 Дромадер

Лет З-37 Чмелак


авион Лет Z-37 Чмелак

Лет З-37 Чмелак / Let Z-37 Čmelak  је чехословачки једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином. Лет Z-37 Чмелак (српски:"Бумбар ") је вишенаменски авион којег је фирма ЛЕТ пројектовала почетком 1960-их година као пољопривредни авион. Током коришћења, поред основне намене, служио је као авиона за вучу једрилица, школски авион, транспортни, за гашење пожара из ваздуха (ватрогасни авион) и патролни авион, а користио се у периоду од 1965. до данашњих дана. Авион је познат још и под називом Злин 37.

Опширније: Лет З-37 Чмелак

Канадер CL-215


авион Канадер CL-215

Канадер CL-215 / Canadair CL-215  је канадски двомоторни, вишеседи, висококрилни авион потпуно металне конструкције са затвореном кабином, авион амфибија (конструкције летећи чамац) који се користио као против пожарни авион. Први пут полетео 1967. године, производио се од 1969 до 1990 у канадској фирми Canadair (ћерка фирме Bombardier), произведено је укупно 125 ових авиона и био је први у серији веома успешних против пожарних авиона ове фирме. У периоду од 1981 до 1994. године у Југословенском ратном ваздухопловству се користило 5 авиона Канадер CL-215, који су се са успехом користили за гашење шумских пожара и запрашивање против инсеката,1994. године ови авиони су продати Грчкој. 

Опширније: Канадер CL-215

Дорније Do 28D-2


авион Дорније Do 28D

Дорније Do 28D-2 / Dornier Do 28D-2  је немачки двомоторни, лаки транспортни, висококрилни авион са STOL карактеристикама (полетање и слетање са кратких полетно слетних стаза). Пројектован је и произвођен у фирми Дорниер из Фридрихсхавена у периоду од 1966. до 1974. То је поуздан и издржљив авион који се и данас налази у оперативној употреби. Продат је у преко 30 земаља.

Опширније: Дорније Do 28D-2

Злин Z-526


авион Злин Z-526

Злин Z-526 / Zlin Z-526  је чехословачки спортски једномоторни, једноседи / двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за обуку пилота, акробатско летење, тренажу пилота и вучу једрилица. Авион је био металне конструкције, пројектовао га је инжењер Сватоплук Замечник а производено је 325 комада у пероиду од 1966. до 1974. године а продат је у преко 20 земаља. 

Опширније: Злин Z-526

Соко Ј-20 Крагуј


авион Соко Ј-20 Крагуј

Соко Ј-20 Крагуј/ Soko J-20 Kraguj  је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као лаки борбени авион. Пројектовао га је ВТИ (Ваздухопловни технички институт) из Београда-Жарково 1962. године за потребе ЈРВ и ПВО.

Производња је почела 1964., производио га је Соко из Мостара и направњено је укупно 41 авион и два прототипа. Намена му је била за герилско ратовање. Највише се користио за обуку и тренажу резервних пилота Југословенског ратног ваздухопловства. Одликовао се добрим летним особинама.

Опширније: Соко Ј-20 Крагуј

Фоланд Гнат


авион Фоланд Гнат

Фоланд Гнат / Folland Gnat  је британски једномоторни, једноседи, висококрилни авион на млазни погон са затвореном кабином, који се користио као ловачки и извиђачки авион након Другог светског рата. Авион је конструисао британски инжењер Теди Питер (Teddy Petter) а први прототип је полетео 11. августа 1954. године. Авион Гнат се производио у Великој Британији а по лиценци у Индији. Поред овога продат је још у Финској и Југославији. Иначе по својим летним карактеристикама сматран је за један од најбољих авиона тога доба.

Опширније: Фоланд Гнат

Локид Т-33


авион Локид Т-33 аут: О.Петровић

Локид Т-33 Шутинг стар / Lockheed T-33 Shooting Star  је Амерички једномоторни, двоседи, нискокрилни авион на млазни погон са затвореном кабином, који се користио као авион за обуку пилота или извиђање након Другог светског рата. Један од најуспешнијих школског авиона Lockheed Т-33А који је настао 1949. године, незнатном модификацијом ловачког авиона F-80. Укупно је произведено 5691 примерака Т-33А у погонима компаније Lockheed и био је окосница школског ваздухопловства у бројним ратним ваздухопловствима у свету, па и југословенског. Упркос томе што се већ скоро 50 година не производи, још увек је у употреби у неким земљама.

Опширније: Локид Т-33

МиГ 15


авион МиГ 15

МиГ 15  је совјетски ловачки авион на млазни погон који је пројектован у конструкционом бироу Микојан и Гуревић и био у служби у послератним годинама у Совјетском савезу, земљама Варшавског уговора и многим другим земљама. Први пут је полетео 1947. године уведен у употребу 1949. године и коришћен све до 1982. године. Произведен је у 18.000 примерака од чега 6.000 кроз лиценцну производњу.

Опширније: МиГ 15

Јак 23


Јаковљев Јак 23

Јаковљев Јак 23  је совјетски ловачки авион на млазни погон који је пројектован у конструкционом бироу Јаковљев и био у служби у послератним годинама у Совјетском савезу и земљама Варшавског уговора. Први пробни лет је имао 1947. године, ушао је у употребу 1950. а повучен је 1960-тих година прошлог века. Произведено је само 316 комада јер није могао да истрпи конкуренције свог ривала МиГ-15.

Опширније: Јак 23

DFS 230


Транспортна једрилица DFS 230

DFS 230 (ваздухопловна једрилица)  је немачка транспортна ваздухопловна једрилица мешовите конструкције, труп је направљен од челичне решеткасте конструкције обложен платном а крило је било дрвене конструкције. Једрилица је пројектована за превоз људи и материјала и користила се пре у току и након Другог светског рата. Највећи корисник ове једрилице је био немачка Луфтвафе а користили су је и савезници када их се докопају.

Опширније: DFS 230

Икарус 920


Једрилица Икарус 920

Икарус 920 (ваздухопловна једрилица)  је југословенска транспортна ваздухопловна једрилица коју је пројектовао најплоднији и најуспешнији пројектант једрилица у нас инжењер Иво Шоштарић. Једрилица је пројектована и направљена у периоду од 1948. до 1950. године а произведена је у земунској фабрици авиона Икарус.

Опширније: Икарус 920

Икарус 453MW


авион Икарус 453MW

Икарус 453MW / Ikarus 453MW је један из серије југословенских експерименталних авиона насталих у Конструктивној групи бр. 9 ГДВИ у периоду од 1947 до 1958. године. Конструисали су га је Драгољуб Бешлин и инж.Левачић 1952. године.

Опширније: Икарус 453MW

Икарус 452-2


авион Икарус 452-2 

Икарус 452-2 / Ikarus 452-2  је југословенски двомоторни, нискокрилни авион на млазни погон са затвореном кабином и стреластим крилима, развијен као експериментални авион на основу претходних млазних авиона Икарус 451М и 451ММ. Aвион је пројектовао наш авио конструктор Драгољуб Бешлин а направила га је фабрика авиона Икарус из Земуна. Први пут је полетео 24.јула 1953. године. Циљ овог пројекта је било проучавање и стицање искуства у примени стреластог крила а намера је пројектовање југословенског ловачког авиона пресретача на млазни погон.

Опширније: Икарус 452-2

Икарус 451ММ


авион Икарус T-451ММ "Стршљен II"

Икарус 451ММ / Ikarus 451MM  је група од три југословенска двомоторна, нискокрилна авиона на млазни погон са затвореном кабином, развијени на основу свог претходника млазног авиона Икарус S-451М "Зоља". У ову групу спадају авиони: једноседи Икарус J-451ММ "Стршљен" и Икарус T-451ММ "Стршљен II", и двоседи тренажни Икарус S-451ММ "Матица". Све ове авионе је пројектовао наш авио конструктор Драгољуб Бешлин а направила их је фабрика авиона Икарус из Земуна.

Опширније: Икарус 451ММ

Икарус 451M


авион Икарус 451M (аут. М.Газдић)

Икарус 451M / Ikarus 451M је југословенски експериментални, лаки јуришник, двомоторни, нискокрилни авион металне конструкције са млазним моторима. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог претходног пројекта авиона Икарус 451 авиона у коме је пилот био у лежећем положају. Овај авион се одликовао малим димензијама и имао је као погонске клипне моторе. Избор да се од малог авиона реконструкцијом напарави млазни авион проузрокован је тиме што се на тржишту могао купити само мали млазни мотор. Авион Икарус 451М је први пут полетео 25. 10. 1952., а у служби у ЈРВ је био од 1952. до 1959. године. То је био први авион на млазни погон домаће производње. Убрзо затим пројектована је и модификована верзија овог авиона који је добио назив Икарус S 451M Зоља.

Опширније: Икарус 451M

Икарус B-5


авион Икарус B-5

Икарус B-5 / Ikarus B-5 је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион дрвене конструкције са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог претходно не реализованог пројекта Б-1.

Направила га је фабрика авиона Икарус из Земуна, а први пут је полетео 10.09.1940. године. Након фабричког испитивања Команда војног ваздухопловства Краљевине Југославије је откупила авион, а на основу њега планиран је пројект обрушавајућег бомбардера. У Априлском рату су га заробили Немци и однели у Немачку где су га детаљно испитали.

Опширније: Икарус B-5

Икарус 451


авион Икарус 451

Икарус 451 / Ikarus 451 је југословенски експериментални лаки јуришни двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу својих претходних пројеката, предратни Б-5 и послератни Икарус 232 "Пионир". Авион Икарус 451 је први пут полетео 22. септембра 1951., а у служби у ЈРВ је био од 1952. до 1957. године.

Опширније: Икарус 451