- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Вести
- Погодака: 580
Пронађена олупина путничког авиона „Сухој суперџет 100“, који је јуче нестао са радара током пробног лета изнад Индонезије. Авион је ударио у литицу планине Салак на западном делу индонежанског острва Јава. Преживелих нема.
- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Вести
- Погодака: 560
Министру одбране Драгану Шутановцу данас је у фабрици авиона „Утва“ у Панчеву представљен прототип новог домаћег лаког школско-борбеног авиона „Кобац“. Авион је развијен и произведен у сарадњи Војнотехничког института, предузећа СДПР и „Утве“ и потпуности је домаћи производ, рекао је главни инжењер пројекта Војислав Девић.
Опширније: 2. април 2012. Домаћи авион Кобац први пут у јавности
- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Вести
- Погодака: 575
У току посете иностраних амбасадора Војнотехничком институту, министар Драган Шутановац је презентирао његове могућности и реализоване програме. Министар је истакао да ће Министарство одбране и упркос мањем буџету, ове године уложити 20 милиона евра у развој капацитета и у пројекте Војнотехничког института у Жаркову.
Институт је „срце и мозак“ одбрамбене индустрије Србије, додао је Шутановац. Подсетио је да, од свог оснивања, та установа развила око 1.300 производа из области наоружања и војне опреме али и средстава за цивилне потребе. Шутановац је додао да су сви највећи извозни пројекти које је остварила одбрамбена индустрија Србије покренути у ВТИ-у, истакавши да се посетом амбасадора и војних изасланика отвара могућност наставка међународне сарадње. Након обилска трисоничног аеротунела, који служи за испитивање аеродинамичких особина нових летелица и који је једини те врсте у овом делу Европе, Шутановац је подсетио да је пред распад СФРЈ у институту био развијан и вишенаменски суперсонични борбени Нови авион инфо слика. Према његовим речима, Србија има стручњаке који би могли да наставе тај пројекат, али држава више нема економски потенцијал да самостално реализује тако нешто. „Све водеће земље у свету тако сложене авионе развијају у кооперацији“, навео је Шутановац. Амбасадори водећих земаља света су изразили задовољство са приказаним и изразили спремност за сарадњу на томе плану.
- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Вести
- Погодака: 574
Командант Ваздухопловства и против-ваздухопловне одбране бригадни генерал Ранко Живак, изјавио је да су прва два авиона за обуку Ласте, произведена у панчевачкој фабрици авиона Утва, стигла у 204. ваздухопловну бригаду у Батајници. То су први авиони који су после 19 година уведени у наоружање ваздухопловства Србије, наследнице Југославије, уједно и први домаћи авиони произведени по распаду СФРЈ и први нови авиони уведени у наоружање од 1992. године.
Пробни лет Ласте Генерал Живак је новинарима на аеродрому у Батајници представио први серијски авион Ласта, који носи војну ознаку V-54. Оценио је да се ради о изузетно добром авиону који у потпуности може да задовољи потребе летачке обуке, а који може да послужи и за основну борбену обуку, јер има и могућност за ношење мање количине наоружања. Према његовим речима, са увођењем „Ласте“ биће значајно поваћана безбедност школовања и обуке пилота. Замени ће се стари авиони Утва 75, који се користе силом прилика дуже од 30 година. Додао је да ће у току 2012. године стићи и остали уговорени авиони типа Ласта (укупно 15). Почетком наредне године почеће летачка обука активних пилота на авиону „Ласта“, а да ће од септембра највероватније бити и школовање прве генерације кадета на томе авиону. Уговорених 20 авиона типа Ласта, Утва је испоручила за војску Ирака, за разлику од њих, српски авиони имају модернизовану кабину, односно дигиталне вишенаменске инструменте који омогућавају лакши прелаз пилотима на модерније авионе.
Извор
- Блиц онлајн: Представљен први авион за обуку "ласта", објављено 9. 12. 2011.
- Детаљи
- Аутор: Сава
- Категорија: Вести
- Погодака: 527
Иранска медијска електонска средства информисања, објавила су 4. децембра 2011. године, да је њихова војска преузела вођење (управљање) са једном беспилотном летелицом RQ-170 и да су је безбедно приземљили. Ово су остварили са својом опремом из домена система за „електронско ратовање“, предпоставља се руског порекла, под називом рус. Автобаза. Летелица RQ-170 је „заробљена“ у току повреде иранског ваздушног простора, изнад зоне источне границе на маршути најважнијег свога реона извиђања.