Дан авијације Ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије је прослављен у свима јединицама, установама и у аероклубовима. Централна прослава је одржана на аеродрому у Нишу, где су војни пилоти извели летачки програм.
Генерал Живак је рекао да је у протеклом периоду реализована планирана летачка обука и да ће крајем августа српски пилоти, после прекида од више година, своју обуку бојевог гранатирања и гађања извести на полигону у Бугарској. Истакао је генерал Живак: “ Дугорочним планом развоја система одбране посебно је апострофирана потреба свеобухватног развоја и опремања, како рода авијације, тако и осталих родова и служби у ваздухопловној и противваздухопловној одбрани, са савременим борбеним системима. Наредних седмица бити у систем обуке уведен домаћи авион ласта, чиме се, како каже, добија висок ниво квалитета и безбедности летења уз врло рационалне трошкове. ” Поводом 2. августа, Дана рода авијације, пред неколико хиљада грађана у Нишу изведен је летачки програм, падобрански десант, а због неповољних метеоролошких услова осам жена падобранаца нису успеле да поставе нови државни рекорд скоком са висине од преко 3 000 метара. Потпуковник пилот Миодраг Ристић који је летео на авиону Ј-22 Орао, изазвао је одушевљење међу присутнима. Дан војног ваздухополовства је установљен у знак сећање на команду краља Александра Обреновића из 1893. године да се оснују ваздухопловно балонско одељења при свакој дивизији српске војске. Одлуку о оснивању Ваздухопловне команде потписао је 24. децембра 1912. године, тадашњи војни министар Радомир Путник. Први аеродром изграђен је на Трупалском пољу код Ниша. Србија је тако постала једна од само 15 земаља у свету која је имала ратно ваздухопловство и једна од пет држава које су користиле авијацију у борбеним дејствима, у балканским ратовима.