БРИТАНСКИ МИНИСТАР АНТОНИ ИДН ПРЕЛЕЋЕ ЈУГОСЛАВИЈУ АПРИЛА 1941. ГОД.
На стр. 165/6. под насловом:„Једна епизода ван контекста“, (?!), Џоџовић пише како је на дан 3.априла 1941. године, у четвртак, јављено из Београда да ће један двомоторни авион, са војним ознакама Вел. Британије, надлетети Режановачку Косу у 11 час. у правцу север – југ. Он каже да је то био авион типа „Хендли Пеџ“. Било је наређено да се том авиону обезбеди пратња од шест авиона до грчке границе.
„Авион се појавио на висини од око 3.ооо м у назначено време“.
Џоџовић описује да је и он летео у тој пратњи. „Ми смо летели врло збијено ради ефекта свакако, и на левој страни – у авиону, виђен је – лицем притиснутим на прозор, Антони Идн, који је махао.
Прозори тог авиона који је био путничка верзија били су прилично овални-уздуж“. (?!)
„Касније је то било поменуто у новинама, т.ј. да је тих дана Антони Идн летео преко Југославије и одлетео у Грчку, у политичкој мисији тадашње политичке активности..“.
ПРВО – нигде није поменуто да је Џоџовић уопште летео на авиону „Хокер фјури“, да га је лаширао,
а он је већ 3.априла, иако је на летилишту само четири дана и није имао налет и тренажу од октобра 1940., у пратњи авиона са министром Антони Идном! Он, који себе тако много истиче у тој књизи, нигде није навео да је летео на борбеном авиону „Хокер фјури“. У свом кратком стажу резервног официра-пилота (1939-1940.) он је писао да је летео на „Физиру“, затим су то били „Бреге-19“, и у Ловачкој школи у Нишу авионе „П.В.Т.“ и „Р-100“; споменуо је и авионе „Авија БХ-33“ и Физелерову „Роду“, али није вероватно да је на њима летео...
Не може се поверовати да је за само 2 – 3 дана изучио и савладао авион „Хокер фјури“ и да га је лаширао... И он је одмах летео у групи од шест авиона у пратњи једног министра Вел. Британије! Сам је осетио потребу да јаче поткрепи своју причу и наводи да је „британски авион имао прозоре овалне, и то уздуж“!...
ДРУГО – овај текст Џоџовић је писао као потпуно зрео човек и са великим животним искуством и знањем... Како је онда могуће да напише да је Идн летео априла 1941. године преко Југославије и одлетео у Грчку!? Тај авион није летео преко Југославије, већ је летео из Београда! Џоџовић то није знао!... Овај детаљ и овакво питање били су повод за критичко испитивање његове књиге...
Џоџовићу је морало бити познато, сви смо то већ у раној својој младости знали, да један тадашњи британски авион није могао да прелеће Југославију априла 1941. године, нарочито не из правца севера, када је цела Европа, од Ламанша и Норвешке, до Италије и Бугарске, била окупирана или у савезу са Немачком.
Џоџовић је још више претерао када је написао: „касније је то било поменуто у новинама да је Идн летео тада преко Југославије“...! Ниједне новине у Југославији нису могле да „касније објаве како је Антони Идн летео преко Југославије“, јер тај догађај са британским авионом био је 3. априла а 6.априла почео је рат у нашој земљи! Када су наше новине могле ово да објаве?! Поред тога, овај догађај је био врхунска тајна државе, и он не би смео да се помиње и да је било времена да се објави у штампи!...
Коначно, уопште није истина да је у том авиону био британски министар Антони Идн!..
То није тешко доказати...
Винстон Черчил у свом делу „Други светски рат“ је написао:
Дана 27.марта 1941. године, када се догодио у Југославији државни удар, Антони Идн налазио се на Малти, на путу из Египта у Енглеску (књ.3/154.). Черчил му је дао нове задатке..
“Било је решено да Идн остане у Атини да води ствар са Турском, а да генерал Дил продужи за Београд“... (3/157.) „Генерал Дил је тада (1.априла) био у Београду, па сам му послао ову поруку“... (књ.3/158.)
Дил је у Београду затекао само пометњу и паралисаност. Дил је 1.априла известио Идна: „и поред свег залагања нисам био у стању да убедим председника министарског савета да пристане на Вашу посету у најскоријој будућности. Објаснио је да је југословенска влада (...) решена да не предузима никакав корак који би Немачка сматрала као провокацију“...
Генерал Велимир Терзић у књизи „Слом Краљевине Југославије“:
„Пошто је нови председник југословенске владе, и уједно и начелник Главног генералштаба генерал Симовић одлучио да обнови преговоре са Британцима, у Београд су 31.марта у највећој тајности стигли генерал Џон Дил, начелник британског Империјалног генералштаба, и представник Форињ Офиса Пирсон Диксон, књ.1/529. “Пошто је генерал Дил неколико пута у току разговора предлагао да Г. Идн посети Београд, генерал Симовић је изразио жаљење што не може да га прими (...) он је инсистирао на апсолутној потреби да Југославија не предузима никакав корак који би провоцирао Немачку... Због тога се искључује посета Г. Идна“, књ. 1/533.
Џоџовићева прича није тачна! Измислио је, ако је уопште летео тада, да је видео Идна наслоњеног на прозор и да им је махао, измислио да су „новине касније писале како је британски министар Идн летео преко Југославије“ тог 3.априла 1941. године.
Невероватно! А Џоџовић је написао да он „на основу свега што је видео и лично доживео“ даје податке за „историју која се пише“... Његове истине нису истине!...
Владимир Лепојевић, 2004-2013.