- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 553
Коста Милетић (Аранђеловац, 21. септембар 1874 — Београд, 1953) је први школован ваздухопловац у Србији. Завршио је Војну академију као пети у рангу у 25 класи (1892 — 1895). Био је у пешадијској служби две године, а затим прелази у инжењерију. Учествовао је у оба Балканска рата и Првом светском рату. Био је командант српског ваздухопловства до 1916. године.
Биографија
Јануара 1901, као најбољи на конкурсу за вадухопловно школовање, је упућен у Техничку ваздухопловну школу у Волковом Пољу код Петровграда и Царског Села. Од 1. фебруара 1901. до 30. октобра 1902. је похађао школу и успешно је завршио као други у рангу. На крају школовања је учествовао на великим маневрима руске војске када је први пут управљао слободним балоном прелетевши нелолико десетина километара са највећом висином лета од 1100 метара.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 599
Бранко Вукосављевић (Неготин 23. март 1887. — Нови Сад 19. јун 1919.) је први вршилац дужности команданта ратног ваздухопловства Краљевине СХС.
Биографија
Након завршене гимназије ступио је у нижу Војну академију 1. септембра 1905. године као питомац 38. класе. Школовање је завршио с одличним успехом као први у рангу. У чин артиљеријског потпоручника Бранко Вукосављевић је унапређен 1. септембра 1909. године. Потом је распоређен у Дунавски артиљеријски пук, где је био на служби три године. У чин артиљеријског поручника је унапређен 2. октобра 1912. године.
За време балканских ратова Бранко Вукосављевић био је командир Друге коњичке батерије, а у чин капетана друге класе унапређен је 31. октобра 1913. године, а у чин капетана прве класе унапређен је 15. јуна 1915. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 550
Михаило Мерћеп (Дубровник, 1864 — Београд, 1937) је био свестрани спортиста, светски путник и авантуриста; интелигентан, окретан, предузимљив и успешан пословни човек; глава многобројне породице и један од пионира авијације на просторима Балкана. Бавио се пилотирањем и конструисањем авиона.[1]
Биографија
Михаило Мерћеп је изучио фотографски занат, првих година XX века и отворио фотографску радњу у Загребу, где је живео до 1934, када се преселио у Београд.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 606
Михајло Петровић (Влакча, Крагујевац, 14. јун 1884 (27.06.1884. по новом календару) — Барбалуши, Скадар, 7. март 1913., (20.03.1913. по новом календару)) је био српски пилот са пилотском дозволом број 1. Први српски пилот који је изгубио живот на борбеном задатку.
Биографија
Основну школу је завршио у свом селу Влачка округ Крагујевачки. Војну занатску школу у Крагујевцу је уписао 1897, а 1902. године је покушао да се упише у неку од војних академија у Ст. Петерсбургу у Русији. У томе није успео, па се 1903. вратио у Србију и пријавио се за подофицирску артиљеријску школу. После двогодишњег школовања 21-годишњи водник је 1905. распоређен у Гардијски артиљеријски пук у Нишу. Наредник је постао 1910. године у гарнизону Београд.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 559
Димитрије Коњовић (рођен 31.12.1888. у Станишићу код Сомбора — умро 5.1.1982. у Београду) је некадашњи пилот, поморски официр и чувени српски индустријалац, оснивач Фабрике авиона Икарус у Земуну.
Биографија
Потиче из угледне породице учитеља Павла Коњовића. Његов старији брат био је угледни српски композитор Петар Коњовић, а брат од стрица познати сликар Милан Коњовић. По завршеној основној школи у Станишићу, завршава мађарску гиманзију у Сомбору, и као стипендиста црквене општине Димитрије Коњовић је похађао престижну аустроугарску Поморску академију у Ријеци.