- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Биографије
- Погодака: 839
Браћа Бреге:
Луј Шарл - Louis Charles, (1880 - 1955.)
Жак - Jacques, (1881 - 1939.)
су били пилоти, конструктори авиона и индустријалци. Луј Бреге је био познати француски конструктор авиона и пионир-пилот са дозволом бр. 52 од 19. априла 1910. године, касније један од оснивача Друштва Ер Франс.
Са својим млађим братом Жаком, који је имао политехничко образовање, разматрао је идеју изградње једног жироплана, претече хеликоптера. После првих опита у простору породичног предузећа (било је електротехничко...) они су свој жироплан приказали у Академији наука 1907. године. Касније се Жак повукао из пионирског рада на развоју ваздухопловства и посветио се другим занимањима. Овом пројекту са жиропланом Луј ће се вратити поново 1948. године.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Биографије
- Погодака: 816
Браћа Кодрон:
АЛФОНС - ALPHONS, (1882 – 1915.) (звани Alphons Gaston )
РЕНE - RENE, (1884 – 1959.)
су заузели значајно место у историји авијације као и Блерио, Фарман, Воазен и други...
Алфонс и Рене су основали 1909. године једно од раних предузећа у Француској за израду авиона. За кратко време предузеће „Societe des avions Codron“ постаће велика и позната фабрика која је израдила више типова авиона до рата 1914-1918. и нарочито за потребе војске за време Великог рата.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Биографије
- Погодака: 814
Браћа Моран:
ЛЕОН - LEON, (1885 – 1918. )
РОБЕР - Robert-Charles, (1886 - 1968. )
су били пилоти и конструктори авиона а затим и фабриканти. После првог младалачког заноса са бициклизмом, као и већина других младих људи онога времена, и мотористиком, посветили су се ваздухопловству.
Леон је већ 19.априла 1910. добио пилотску дозволу бр. 54... Мало касније, 19. јула, поставио је на „Блериоу“ светски рекорд брзине од 106,508 км/час, а 3. септембра оборио је постојећи рекорд висине попевши се на 2584 м.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Биографије
- Погодака: 845
Браћа:
Габриел - Gabriel, 1880-1973.
Шарл - Charles, 1882 -1912.
Воазен су основали једно од првих француских аеронаутичких предузећа већ 1906. године!
Габриел је у то рано време ваздухопловства сарађивао са великим пиониром Лујем Блериом са којим је имао фирму Блерио – Воазен. Он је крајем 1906. године откупио Блериово предузеће и основао фирму „Браћа Воазен“. То је било тада прво предузеће у Европи за изградњу авиона, вероватно и у свету... Шарл је погинуо 1912. у аутомобилској несрећи и од тада је фирма гласила на Габриела Воазена.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 1180
Сава Пустиња (Банатско Карађорђево 14.06.1936.) је ваздухопловни инжењер, магистар техничких наука, пензионисани генерал ппуковник Војске Србије, готово цео радни век је провео у Ваздухопловнотехничком институту у Жаркову био је у саставу пројектанских тимова и вођа пројекта најзначајнијих наших авиона. На крају радног века отишао је у пензију са места Помоћника Министра одбране, за војнопривредну делатност. Живи и ради у Београду, иако у деветој деценији свог живота, активно пише у оквиру тема из ваздухопловства и ваздухопловних технологија и активно се укључио у рад Удружења за неговање ваздухопловних традиција Србије.
Биографија
Сава Пустиња је рођен у Банатском Карађорђеву (општина Житиште) 14.06.1936. године, од оца Петра и маjке Саве (девојачко Бунчић), као једанаесто дете. Преживело и одрасло је осморо. Отац му је био добровољац, „солунац“, у Првом светском рату.
Кад се родиш у оваквој много чланој породици не остаје ти ништа друго него да будеш борац. Тако је и Сава изабрао ваздухопловну технологију и војни позив. Остао је доследан борац читавог свог живота. Све што је у животу постигао то је било захваљујући себи самом и своме раду.
Сава има многочлану породицу, ожењен је Садетом, има ћерку Татјану рођену 1963. године и сина Игора рођеног 1974. Ћерка има синове Стевана и Ивана, а Игор ћерку Алису и синове Филипа и Давида.