- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 947
Георгије С. Нинчић (Нови Кнежевац, Банат 14. јуна 1921 — Београд, 18. фебруар 2010.) био jе моделар, једриличар, спортски пилот, ратни пилот ловац, ваздухопловни инжењер, асистент на Машинском факултету у Београду, инжењер сарадник у ВТИ у Жаркову, оснивач и дугогодишњи руководилац образовног центра ЈАТ-а и саветник у ЈАТ-у пре него што је 6. новембра 1978. године отишао у пензију. Цео свој радни век, Г. Нинчић је провео радећи у ваздухопловству и за ваздухопловство. После одласка у пензију бавио се воћарством и пчеларством а био је и активни члан Удружења за неговање ваздухопловних традиција Србије.
Биографија
Рођен је у Новој Кањижи (данас Нови Кнежевац) у Банату, 14. јуна 1921. године од родитеља Милке (рођене Миланов) и Светозара Нинчића (трговца). Основну школу је завршио у Новој Кањижи 1931. године, а када се породица се преселила у Београд 1932. године, уписао се у Другу мушку гимназију. Гимназију и виши течајни испит завршио је у Београду, 1940. године, са врло добрим успехом. Године 1940. године, уписао се на Технички факултет (машински одсек) Универзита у Београду, али је, због рата морао да прекине студије.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 1016
др. Бранислав (Брана) Јовановић, дипл. инж. (Пожаревац 7.9.1919. - Београд 8.9.2007.) ваздухопловни инжењер, који је комплетан радни век провео у Ваздухопловнотехничком Институту (ВТИ) – Жарково у Београду.
Биографија
Бранислав Јовановић је рођен 7.9.1919. године у Пожаревцу у чиновновничкој породици (отац му је био полицијски службеник). Пошто се отац по потреби службе често селио, тако је Брана (како су га по надимку звали) живео у Пожаревцу, Београду, Богатићу, Врњачкој Бањи, Крушевцу, Скопљу, Смедереву и Новом Саду, Очева смрт је породицу затекла у Новом Саду 1936. године, када је Брана био гимназијалац. Након завршене школске године породица се сели у Београд, а Брана се уписује у Пету мушку гимназију. Још за време школовања у гимназији Брана се уписује у једриличарски клуб Крилца што је утицало на његово опредељење при избору студија и каријере.
По завршетку гимназије, 1938. године, уписује се на Технички факултет у Београду са жељом да заврши ваздухопловни смер. Априлски рат је затекао Бранину генерацију у 6. семестру када је студирање прекинуто и настављено тек децембра месеца 1945. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 888
др. Всеволод Сисојев, дипл. инж. (Харков 27.02.1903. - Београд ... ) машински, електротехнички и ваздухопловни инжењер, пројектант аеротунела, начелник одељења за аеродинамику Ваздухопловнотехничког Института (ВТИ) – Жарково у Београду.
Биографија
В. Сисојев је рођен у Харкову (Царска Русија сада Украјина) 27.02.1903. Са родитељима је дошао 1919. у Краљевину СХС и настанили су се у Београду. Гимназију је завршио 1922. у Београду а фебруара 1927. дипломирао је на Машинском одсеку ТФ у Београду. Југословенско држављанство је примио 1929. године.
Радна биографија
Више година је радио у својству инжењера-практичара у разним предузећима на пословима пројектовања и одржавања електро-машинске опреме. По конкурсу Команде ваздухопловства (КВ) примљен је 1932. у Техничку службу Војног ваздухопловства (ВВ) а почетком 1935. изабран је за државног питомца и упућен на Вишу националну ваздухопловну школу Ecole Nationale Superieure de l´Aeronautique (ENSA) у Паризу, коју је као други у рангу завршио октобра 1936. године. Од тада до 1941. радио је у КВ на проблемима механике лета и специјалним ваздухопловним инструментима.
- Детаљи
- Аутор: Слободан Штава
- Категорија: Биографије
- Погодака: 954
Чарлс Едвард Тејлор (ен. Charles Edward Taylor) (24. мај 1868 - 30. јануара 1956) направио је први мотор за авион који су конструисала браћа Рајт.
Данас врло мало људи зна ко је био Чарлс Тејлор. Сигурно је да и њему припада један део заслуга и славе за први лет летелице Флајер 1 у Кити Хоку 17.12.1903. године. Човек који пре доласка у радионицу браће Рајт није знао ништа о летењу, а врло мало о моторима, успео је захваљујући својој природној даровитости и склоности да све оно што има везе са механиком врло брзо савлада и да заједно са браћом Рајт направи погодан мотор за летелицу Флајер 1.
Највећа заслуга за оно што данас знамо о Чарлсу Тејлору припада човеку који се зове Howard R. Du Four који је пуних 14 година истраживао идући од врата до врата и покушавао да од још живих сведока нешто сазна[1]. Важно је да се напомене да браћа Рајт и Чарлс Тејлор нису сачували ниједан оригинални цртеж, скицу или опис из 1903. године. Чак је тешко било наћи и оригинални део мотора, јер су се исправни делови једног мотора уграђивали у мотор за следећи авион. О свом мукотрпном истраживању и резултату тих истраживања Хауард Ди Фор је написао књигу Чарлс Тејлор 1868-1956 механичар браће Рајт[1]. Највећи део овог текста је преузет из ове књиге. Пошто је чланак посвећен Чарлсу Тејлору о браћи Рајт ће се мало говорити пошто се о њима зна скоро све а и доста је написано.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Биографије
- Погодака: 859
Бранко Билбија (Подвидача, Сански Мост, БиХ 03.02.1947. - Београд 2022. год.) је пробни пилот, инструктор летења, пензионисани генерал мајор Војске Србије. Био је командант Ваздухопловног опитног центра у Батајници, помоћник команданта РВ и ПВО за летачке послове (тзв. инспекторат), директор Савезне управе за контролу лета (СУКЛ). У листу "Војно дело" дуго је био рецензент за чланке који су обрађивали ваздухопловну тематику. Пензионисан је 2001. године. Живи и ради у Београду, главни је и одговорни уредник часописа АЕРОМАГАЗИН, активан је члан ваздухопловних удружења где негује ваздухопловне традиције наше земље и преноси своја богата искуства и љубав према ваздухопловству на млађе нараштаје.
Ожењен је има две ћерке и две унуке сви су у породици "инфицирани" спортом неки се баве њиме рекреативно али има и оних који су постизали врхунске резултате. Најважније је једно да деда са унукама редовно игра тенис. Као што видите пред нама је биографија која ће се још допуњавати.
БИОГРАФИЈА
Бранко Билбија је рођен у селу Подвидача, општина Сански Мост, република БиХ 03.02.1947. године, од оца Бошка и мајке Анђе рођене Рајлић као једно од шесторо деце (петоро мушке и једно женско). Сва деца су изведена на пут, добила високо школско образовање што доказује да је Бранков отац био борац не само за време рата (првоборац) него и после њега. Бранко је започео школовање у родном селу Подвидача да би у другом разреду наставио школовање у Крагујевцу где се породица пресељава.
Љубав ка ваздухопловству стиче за време школовања у Крагујевцу где постаје ваздухопловни моделар и проводи своје слободно време на крагујевачком аеродрому одакле су полетали авиони за одбрану шумадије и Београда 1941. године. Можда је ту љубав потхрањивала и рођака Славка Билбија која је била спортски пилот и падобранац.