- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 1130
Иљушин Ил-2 / Iljušin Il-2 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као јуришни авион у току и након Другог светског рата. Припада авионима који су произведени у највећем броју примерака у светској историји ваздухопловства. Сматра се да је најбољи јуришни бомбардер у току Другог светског рата и да је међу три авиона у свету на коме је обучено највише пилота. Авион је са највише надимака као што су: „грбавац“, „летећи тенк“, „летећи пешак“, „оклопник“, „убица тенкова“, „касапин“, „црна смрт“, „гвоздени Густав“, „бетон бомбардер“ и „летећи трактор“, надимке су му углавном давали непријатељски војници и пилоти. Авион Иљушин Ил-2 Штурмовик (значи Олујна птица), добро је пројектован у условима оскудне технологије, у односу на престижну на западу. Показао се као веома ефикасан у извршавању борбених задатака, у оквиру своје намене.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 953
Икарус IK-2 / Ikarus IK-2 је југословенски једномоторни, једноседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно уочи и током Другог светског рата. Пројектовали су га инжењери Љубомир Илић и Коста Сивчев. Први прототип је полетео 22. априла 1935. Произведено је укупно 12 авиона и 2 прототипа у периоду од 1938. до 1940. године. На почетку Априлског рата било је исправно 8 авиона који су узели учешће у ратним операцијама. Четири заробљена ова авиона Немци су продали својим савезницима квислиншкој НД Хрватској. Крај рата није дочекао ни један авион.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 845
Икарус S-49 / Ikarus S-49 је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно после Другог светског рата. Настао је на бази предратног ловца Рогожарски ИКЗ пројектовали су га исти инжењери Љ. Илић, К. Сивчев и С. Зрнић. Када је инж.Илић емигрирао из земље његово место у пројектном тиму је попунио инж. С. Поповић. Серијски су се производила два типа ових авиона и то Икарус S-49А у 45 примерака и Икарус S-49С у 112 примерака. Авиони су се производили у земунској фабрици авиона Икарус у периоду од 1949. до 1954. године а коришћени су у Југосовенском ратном ваздухопловству (ЈРВ) од 1950 до 1961.године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 933
Рогожарски ИКЗ / Rogožarski IKZ је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно уочи и током Другог светског рата. Пројектовао га је тим инжењера Љубомир Илић, Коста Сивчев и Слободан Зрнић 1936. године. Први прототип авиона је израђен 1938. а серијска производња је отпочела 1940. у фабрици авиона Рогожарски А. Д. у Београду. Током Априлског рата учествовало је само шест авиона овог типа. Упркос томе ИК-3 се показао као равноправни противник у сукобу са немачким Месершмитима.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 828
Икарус Курир / Ikarus Kurir је југословенски једномоторни, троседи, висококрилни авион са затвореном кабином. Направљен по наруџбини Југословенског ратног ваздухопловства да замени дотрајале авионе Fi-156 Storch. Авион је нашао широку примену како у ратном ваздухопловству тако и у цивилној примени. Користио се као курир, извиђачки авион, санитетски авион, школски авион за обуку пилота, вучу једрилица, бацање падобранаца и транспорт људи и материјала. Пројектовали су га инжењери Б. Цијан и М. Мазовец а производила га фирма Икарус из Земуна.