- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 1046
Икарус 453MW / Ikarus 453MW је један из серије југословенских експерименталних авиона насталих у Конструктивној групи бр. 9 ГДВИ у периоду од 1947 до 1958. године. Конструисали су га је Драгољуб Бешлин и инж.Левачић 1952. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 1034
Икарус 452-2 / Ikarus 452-2 је југословенски двомоторни, нискокрилни авион на млазни погон са затвореном кабином и стреластим крилима, развијен као експериментални авион на основу претходних млазних авиона Икарус 451М и 451ММ. Aвион је пројектовао наш авио конструктор Драгољуб Бешлин а направила га је фабрика авиона Икарус из Земуна. Први пут је полетео 24.јула 1953. године. Циљ овог пројекта је било проучавање и стицање искуства у примени стреластог крила а намера је пројектовање југословенског ловачког авиона пресретача на млазни погон.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 1075
Икарус 451ММ / Ikarus 451MM је група од три југословенска двомоторна, нискокрилна авиона на млазни погон са затвореном кабином, развијени на основу свог претходника млазног авиона Икарус S-451М "Зоља". У ову групу спадају авиони: једноседи Икарус J-451ММ "Стршљен" и Икарус T-451ММ "Стршљен II", и двоседи тренажни Икарус S-451ММ "Матица". Све ове авионе је пројектовао наш авио конструктор Драгољуб Бешлин а направила их је фабрика авиона Икарус из Земуна.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 991
Икарус 451M / Ikarus 451M је југословенски експериментални, лаки јуришник, двомоторни, нискокрилни авион металне конструкције са млазним моторима. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог претходног пројекта авиона Икарус 451 авиона у коме је пилот био у лежећем положају. Овај авион се одликовао малим димензијама и имао је као погонске клипне моторе. Избор да се од малог авиона реконструкцијом напарави млазни авион проузрокован је тиме што се на тржишту могао купити само мали млазни мотор. Авион Икарус 451М је први пут полетео 25. 10. 1952., а у служби у ЈРВ је био од 1952. до 1959. године. То је био први авион на млазни погон домаће производње. Убрзо затим пројектована је и модификована верзија овог авиона који је добио назив Икарус S 451M Зоља.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 906
Икарус B-5 / Ikarus B-5 је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион дрвене конструкције са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог претходно не реализованог пројекта Б-1.
Направила га је фабрика авиона Икарус из Земуна, а први пут је полетео 10.09.1940. године. Након фабричког испитивања Команда војног ваздухопловства Краљевине Југославије је откупила авион, а на основу њега планиран је пројект обрушавајућег бомбардера. У Априлском рату су га заробили Немци и однели у Немачку где су га детаљно испитали.