- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 743
Икарус ШМ је хидроплан двокрилац дрвене конструкције. Труп је у облику чамца. Крила имају релативно танак, закривљен аеропрофил и пресвучена су платном. Међусобно и са трупом крила су повезана упорницама и челичним затегама. Горње крило је изграђено из три дела. На крајевима доњег крила се налазе мали пловци. Мотор са потисном елисом је смештен на носачу између крила а са трупом и централним делом крила је повезан балдахином од челичних цеви.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 632
Физир-Џипси (а познат је под именом Физир ЛАФ) је једномоторни, двокрилни, лаки спортски авион двосед, кога је направила авио радионица инжењера Рудолфа Физира из Петроварадина према властитом пројекту, а намењен спортским потребама Аероклубова Краљевине Југославије. Авион је полетео 1930. године и коришћен је за цивилну употребу до 1937.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 718
Авион Жућенко - Валтер или „Ресава“ је школско-спортски-туристички авион, класичне дрвене конструкције. Једномоторни двокрилац двосед са отвореним тандем седиштима (једно из другог) и дуплим командама. Авион је настао на иницијативу Аеро клуба "Наша крила" а конструисао га је инж. Никола Жученко. Израду авиона је финансирао Благоје Јоцић власник фирме "Ресава" (Ресавски рудник) по којој је авион добио име. Први пробни лет авион је обавио у пролеће 1931. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 752
Икарус ММ-2 или МИМА-2 је југословенски, једномоторни једниокрилни нискокрилац мешовите конструкције са увлачећим стајним трапом чији је прототип у фабрици Фабрика аеро и хидроплана Икарус А. Д из Земуна, произведен 1940. године. Био је намењен прелазној обуци пилота ловаца. Није се серијски производио јер је његова производња била ометена почетком рата на овом подручју.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 719
Физир ФТ-1 (на крштењу је добио име "Небојша") je једномоторни лаки путничко туристички авион тросед кога је направила авио радионица инжењера Рудолфа Физира из Петроварадина према властитом пројекту. Авион је полетео 1935. године и коришћен је за цивилну употребу до 1939. године.