- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 724
Саиман 200 / SAIMAN 200 је италијански школски једномоторни, двокрилац двосед са отвореном кабином, пројектован 1930.-тих година двадесетог века а израђен у ваздухопловној фирми Società Industrie Meccaniche Aeronautiche Naval (SAIMAN) одакле му и потиче име. Користио се као школски авион пре, у току и након Другог светског рата.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 684
Јаковљев Јак 9 / Jak 9 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион у току и након Другог светског рата.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 730
Јаковљев Јак 3 / Jak 3 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион у току и након Другог светског рата.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 745
Физелер Fi-167 / Fiеzeler Fi-167 је немачки једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као торпедни авион, лаки бомбардер и авион за везу, у Југословенском ратном ваздухопловству популарно је назван "Велика рода" и сужио је као авион за везу Врховног штаба..
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 737
Поликарпов По 2 / Polikarpov Po 2 је совјетски једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку пилота широм света па и пилота у Југословенском ваздухопловству. Први пут је полетео 1928. године а производио се и користио од 1929. године. Без обзира што је углавном био дрвене конструкције а обложен платном авион је био дуговечан и лак за одржавање па му се коришћење отегло на неколико деценија. И данас има примерака у летном стању. Авион се производио од 1929. до 1953. године и произведено је 40.000 примерака а користио се у преко 16 земаља.