- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 990
Јункерс W.34 / Junkers W.34 (нем. Junkers W.34) је немачки једномоторни, вишеседи, нискокрилaц авион, потпуно металне конструкције који се користио као путнички, транспортни и авион за обуку и тренажу пилота пре за време и непосредно после Другог светског рата. Производила га је немачка фирма Јункерс (нем. Junkers Flugzeug und Motorenwerke AG), а пројектовао га је Херман Полман. Први пут је полетео 7. јула 1926. а масовна производња је почела већ наредне 1927. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 722
Јаковљев УТ-2 / УТ-2 је совјетски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за обуку и тренажу пилота, уочи у току и након Другог светског рата. Производио се у СССР-у а после Другог светског рата и у Пољској.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 725
Моран Солниjе MS.406 / Moran Solnije MS.406 је француски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно пре, у току и након Другог светског рата. Први прототип са ознаком MS.405 први пут је полетео 8.08.1935. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 974
Гота GO 145 / Gota GO 145(нем. Gotha GO 145) је немачки једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореним кабинама, који се користио од 1935 до 1945. године као школски авион и лаки бомбардер уочи и у току Другог светског рата. Поред Немачке произвођен је још у Шпанији и Турској. У Шпанији је коришћен и дуги низ година после Другог светског рата. Конструктор овог авиона је био дипл. инж. Алберт Калкерт (нем. Albert Kalkert), а први прототип је полетео први пут у фебруару месецу 1934. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 673
АВИА FL.3 / AVIA FL.3 (касније познат као Lombardi FL.3) је био италијански једномоторни авион, двосед, једнокрилни нискокрилац са самоносећим крилом, који се користио као авион за обуку пилота и авион за везу уочи и за време Другог светског рата. Након рата се користио и као спортски и туристички авион. Пројектовао га је Франсис Ломбарди (Francis Lombardi) а производила га је ваздухоплована фирма АВИА (Anonima Vercellese Industria Aeronautica). После рата производњу је преузела фирма Ломбарди и производила их до 1948. године.