- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 807
SE 210 Каравела / SE 210 Caravelle је путнички авион француске производње на млазни погон намењен кратком и средње линијском транспорту путника. Каравела је пројектована као путнички авион, подредивши све безбедности и удобности путника. Производила га је француска фирма Сид Авиасион (франц. Sud Aviation) у периоду од 1958 до 1972. године а произведено је укупно 282 авиона. Каравела је била један од најуспешнијих европских млазних авиона прве генерације. Била је прва и препознатљива по моторима смештеним на задњем делу трупа што је касније коришћено код многих других авиона.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 833
Иљушин Ил-18 је четворомоторни турбоелисни совјетски путнички (транспортни) авион који се производио у фабрикама авиона у СССР, у периоду од 1959. до 1968. године. Намењен је за средње и дуге линије ваздушног путничког саобраћаја и војним потребама као транспортни, десантни и санитетски и авион специјалних намена.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 738
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 1009
Иљушин Ил-14 / Ил-14 је совјетски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион, пројектован првенствено као путнички авион који је требао да замени до тада коришћене двомоторне авионе DC-3 и Ли-2 на кратким и средњим линијама уз већу безбедност и удобност путника.
Настао је побољшањем свог претходника Иљушина Ил-12, а први пут је полетео 1950. године. Авион се производио у СССР-у у две фабрике, ДДР-у, Пољској и Чехословачкој, укупно је направљено 1.276 авиона овог типа.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 884
Лисунов Ли-2 / Ли-2 је совјетски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион, рађен по лиценци Даглас DC-3. Иако је лиценца купљена још 1936. године освајање производње је ишло мукотрпно с обзиром да је DC-3 и конструктивно и технолошки био изузетно модеран авион прављен од алуминијумских легура у којима је Совјетски савез оскудевао. На то се још надовезао и Други светски рат када су Совјети морали да дислоцирају своју индустрију тако да је серијска производња овог авиона почела тек 1942. године. Рат је променио и намену овог авиона тако да је уместо путничког ово постао транспортни авион за војне потребе. По завршетку рата 1945. године поново је почела производња путничких и карго авиона. Произведено је укупно 2.930 авиона овог типа.