- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 825
Бреге 19 (фр. Breguet 19, Bre 19, бр.19) је био вишенаменски авион, првенствено замишљен као лаки бомбардер и извиђач, и као такав је направљен у највећем броју примерака. На основу иницијалног модела авиона, прављене су варијанте које су коришћене и за дугачке прелете, обарање светских рекорда и превоз путника. Конструисан је и произвођен у француској фабрици авиона Бреге од 1924. године, а по лиценци је рађен и у Фабрици авиона у Краљеву.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 730
Бреге 14 (фр. Breguet Bre 14) је двокрилни једномоторни бомбардер и извиђач француске конструкције и производње из Првог светског рата. Бреге 14 се сматра за један од најбољих авиона у Првом светском рату. После рата су многи од ових авиона прерађени у путничке авионе или у авионе за превоз поште. Из овог авиона су касније развијени авиони Бреге 16 па све до Бреге 19.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 751
СПАД S.XIII је француски двокрилац ловац, авион из Првог светског рата , кога је пројектовао СПАД (Société Pour L'Aviation et ses Dérivés) на основу раније веома успешног авиона СПАД S.VII. То је био један од најспособнијих ловаца Првог светског рата, и један од највише произведених авиона у то време, са 8.472 примерака, мада је поручено око 10.000 али су отказани због примирја.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 722
СПАД S.VII је био француски двокрилац, ловачки авион једносед за време Првог светског рата. Пројектовао га је Louis Béchereau током 1915-1916. године а производила их је фирма СПАД (Société Pour L'Aviation et ses Dérivés). Произведен је у јако великом броју примерака око 6.500 и користиле су га готово све земље савезнице у току Првог светског рата. Сматра се за једним од најзначајнијих ловаца Првог светског рата.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 682
РЕП Type F 1912 је француски војни извиђачки авион. Био је једномоторни двосед, са средње постављеним једним крилом, затегнуто жицама и са горње и доње стране крила, конвенционалног дизајна са фиксним стајним органом.