- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 629
Дукс биплан је руски извиђачки и школски авион, направљен на основу француског авиона Фарман VII. Био је једномоторни двокрилац са два члана посаде. Пројектовала га је и произвела руска фабрика авиона Дукс 1912. године за учешће на конкурсу који је расписала руска вајска.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 673
Фарман F.40 је вишенаменски француски авион из периода Првог светског рата. Намена му је била извиђач и лаки бомбардер. Заједно су га пројектовала браћа Анри и Марсел Фарман у току 1914. године а производила га је заједничка фирма (Société Anonyme des Usines Farman). То је била побољшана верзија авиона Фарман HF.30[7] коју су браћа Фарман заједнички пројектовала за Русију. Авион је заменио превазиђене авионе серије Фарман МF.11 и Фарман HF.20.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 638
Фарман МF.11 је француски извиђачки авион, пројектовао га је Марсел Фарман у току 1913-1914 а производила га је фирма Мориса Фармана. (Farman Freres). То је била побољшана верзија авиона Фарман MF.7 из 1913. године. Авион се комерцијално производио и то у великом броју примерака a коришћен је као извиђачки авион, лаки бомбардер и авион за обуку пилота, док га није заменио модернији Фарман F.40. Авион је ушао у историју као први ноћни бамбардер.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 648
Фарман HF.7 је француски извиђачки авион, пројектовао га је Анри Фарман у току 1911-1912 а производила га је фирма браће Анри и Мориса Фарман. (Société Anonyme des Usines Farman). То је била побољшана верзија авиона Фарман HF.4. Авион се комерцијално производио и коришћен је као извиђачки авион и авион за обуку пилота, док га није заменио модернији Фарман HF.16.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 698
Фарман HF.20 је француски извиђачки авион, пројектовао га је Анри Фарман у току 1912-1913 а производила га је фирма браће Анри и Мориса Фарман. То је била побољшана верзија авиона Фарман МФ.11. Врло брзо је ушао у производњу и од 1913. већ се користио у француској, белгијској и српској војсци. У овом авиону је 21.03.1913. извршавајући задатке извиђања положаја турске војске код опсаде Скадра погинуо пилот Михајло Петровић прва жртва српског војног ваздухопловства.