- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 717
Хидроавион ФБА је серија најуспешнијих хидроавиона Првог светског рата, спадао је у класу хидроавион извиђач-бомбардер. Направљен у Француској а по лиценци је рађен у Русији и Италији. Авион је први пут полетео 1914. године а производили су се све до 1918. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 684
Авион Рогожарски АЖР је југословенски школски авион за прелазну-ловчку обуку. То је био двоседи, једномоторни двокрилац класичне конструкције произведен 1930. године у југословенској фирми Прва српска фабрика аероплана Живојин Рогожарски А. Д. из Београда. Није се серијски производио а прототип се користио у Војном ваздухопловству Краљевине СХС/Југославије до 1937. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 739
Ханза Бранденбург Ц.1 је немачки борбени авион из Првог светског рата који је производила фирма Ханза Бранденбург (нем. Hansa-Brandenburg Flugzeugfabrik) из Бриста ан дер Хафелу (нем. Briest an der Havel) и Хамбурга. Авион је био намењен извиђачким и бомбардерским задацима а коришћен је и за прелазну обуку пилота. После првог светског рата овај авион су у Краљевини СХС производиле фирме Икарус из Новог Сада и Рогожарски из Београда под називом Средњи Бранденбург или Браденбург СБ.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 682
Ханза Бранденбург Б.1 је немачки борбени авион из Првог светског рата који је производила фирма Ханза Бранденбург (нем. Hansa-Brandenburg Flugzeugfabrik) из Бриста ан дер Хафелу (нем. Briest an der Havel) из Хамбурга. Авион је првенствено био намењен почетној обуци пилота али се користио и за остале борбене задатке. После првог светског рата овај авион су у Краљевини СХС производиле фирме Икарус из Новог Сада и Рогожарски из Београда под називом Мали Бранденбург
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 667
Икарус ИО је хидроавион (Извиђач Обалски) произведен 1926. и 1927. године у фабрици авиона Икарус из Новог Сада, а за потребе Поморског ваздухопловства Краљевине СХС/Југославије. Био је то двокрилац дрвене конструкције. Труп је у облику чамца, крила су танког профила пресвучена платном. Авион је имао три члана посаде, пилот, извиђач и стрелац. Основна намена авиона је било извиђање а могао је послужити и као лаки бомбардер.