Садржај / Contents / Inhalt / Содержание / Contenu / Contenidos / Conteúdo / 內容 / 内容物
Да би сте дошли до чланка који је предмет вашег интересовања потребно је да се курсором позиционирате на црвени део назива чланка и кликните левим тастером миша.
- Авиа BH-33 - Авиа BH-33
- АВИА FL.3 - АВИА FL.3
- Авиа Фокер F 39 - Авиа Фокер F 39
- Авиатик B II - Авиатик B II
- Авиатик Берг C - Авиатик Берг C
- Авиатик Берг D - Авиатик Берг D
- Авион Ресава - Авион Ресава
- Авион "Свети Ђорђе" - Авион "Свети Ђорђе"
- Авион "Срака" / Блоудек XIV - Авион "Срака" / Блоудек XIV
- Авро Циерва С.30А - Авро Циерва С.30А
- Аеро A-12 - Аеро A-12
- Аеро A-35 - Аеро A-35
- Аеропут ММС-3 - Аеропут ММС-3
- Албатрос D.III - Албатрос D.III
- Амиот 143 - Амиот 143
- Анатра ДС - Анатра ДС
- Ансалдо SVA - Ансалдо SVA
- Антонов Ан-2 - Антонов Ан-2
- Антонов Ан-12 - Антонов Ан-12
- Антонов Ан-26 - Антонов Ан-26
- Анрио HD-320 - Анрио HD-320
- Анрио HD-41H - Анрио HD-41H
- Бикер Bü 131 Јунгман - Бикер Bü 131 Јунгман
- Бикер Bü 133 Јунгмајстер - Бикер Bü 133 Јунгмајстер
- Бикер Bü 181 Бестман - Бикер Bü 181 Бестман
- Блерио XI - Блерио XI
- Блоудек XV - Блоудек XV
- Боинг 707 - Боинг 707
- Боинг 727 - Боинг 727
- Бреге 14 - Бреге 14
- Бреге 19 - Бреге 19
- Бристол Бленим Mk I - Бристол Бленим Mk I
- Бристол F.2 - Бристол F.2
- Воазен - Воазен
- Гернер G - Гернер G
- Гота GO 145 - Гота GO 145
- Груман G-164A Ag-Cat - Груман G-164A Ag-Cat
- Гурду - Лесер LGL B3 - Гурду - Лесер LGL B3
- Даглас C-47 / DC-3 - Даглас C-47 / DC-3
- Даглас DC-6 - Даглас DC-6
- Дајмлер-Клем L 20 - Дајмлер-Клем L 20
- Депердисен - Депердисен
- Девоатин D.1 - Девоатин D.1
- Девоатин D.9 - Девоатин D.9
- Девоатин D.27 - Девоатин D.27
- Де Хевиланд DH.60 Мот - Де Хевиланд DH.60 Мот
- Де Хевиланд DH.80А Пус Мот - Де Хевиланд DH.80А Пус Мот
- Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot - Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot
- Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот - Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот
- Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот - Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот
- Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот - Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот
- Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид - Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид
- Дитрих Гобит DP II - Дитрих Гобит DP II
- Доран AR.1 (2) - Доран AR.1 (2)
- Дорније Do 17 - Дорније Do 17
- Дорније Do 22 - Дорније Do 22
- Дорније Do D - Дорније Do D
- Дорније Do J - Дорније Do J
- Дорније Do Y - Дорније Do Y
- Дукс биплан - Дукс биплан
- Ефаг C - Ефаг C
- Икарус 214 - Икарус 214
- Икарус 215 - Икарус 215
- Икарус Аеро 2 - Икарус Аеро 2
- Икарус ИО - Икарус ИО
- Икарус ММ-2 или МИМА-2 - Икарус ММ-2 или МИМА-2
- Икарус Оркан - Икарус Оркан
- Икарус "Сиви соко" - Икарус "Сиви соко"
- Икарус ШМ - "Шимика" - Икарус ШМ - "Шимика"
- Иљушин Ил-14 - Иљушин Ил-14
- Иљушин Ил-18 - Иљушин Ил-18
- Јаковљев Јак 1 - Јак 1
- Јаковљев Јак 3 - Јак 3
- Јаковљев Јак 7 - Јак 7
- Јаковљев Јак 9 - Јак 9
- Јаковљев УТ-2 - Јаковљев УТ-2
- Јункерс G.24 - Јункерс G.24
- Јункерс Ju 52/3m - Јункерс Ju 52/3m
- Јункерс Ju 87 - Јункерс Ju 87
- Јункерс W.34 - Јункерс W.34
- КАМС 30E - КАМС 30E
- Капрони Ca.310 - Капрони Ca.310
- Клем L.25 - Клем L.25
- Кодрон C.27 - Кодрон C.27
- Кодрон C.440 - Кодрон C.440
- Кодрон C.510 - Кодрон C.510 Пеликан
- Кодрон C.635 - Кодрон C.635
- Кодрон G.3 - Кодрон G.3
- Кодрон G.4 - Кодрон G.4
- Компер свифт CLA.7 - Компер свифт CLA.7
- Кухељ KS-I - Кухељ KS-I
- Кухељ KS-II - Кухељ KS-II
- Летов Š-16J - Летов Š-16J
- Лисунов Ли-2 / Ли-3 - Лисунов Ли-2 / Ли-3
- Локид Електра - Локид Електра
- Лонер B.I - Лонер B.I
- Лонер TL - Лонер TL
- Мерћеп - комитски - Мерћеп - комитски
- Месершмит Bf 108 B-1 Таифун - Месершмит Bf 108 B-1 Таифун
- Месершмит Bf 109 - Месершмит Bf 109
- Месершмит Bf 110 - Месершмит Bf 110
- Моран Солниjе MS.230 - Моран Солниjе MS.230
- Моран Солниjе MS.406 - Моран Солниjе MS.406
- Национални Аероклуб Србије (НАКС) - Национални Аероклуб Србије (НАКС)
- Нијепор 10 - Нијепор 10
- Нијепор 11 - Нијепор 11
- Нијепор 12 - Нијепор 12
- Нијепор 21 - Нијепор 21
- Нијепор 23 - Нијепор 23
- Нијепор 24 - Нијепор 24
- Нијепор 27 - Нијепор 27
- Норт Америкен Т-6 Тексан - Норт Америкен Харвард
- Петљаков Пе-2 - Петљаков Пе-2
- Поликарпов По 2 - Поликарпов По 2
- Потез VIII - Потез VIII
- Потез XV - Потез XV
- Потез XXV - Потез XXV
- Потез 29 - Потез 29
- Потез 630 - Потез 630
- Раб-Каценштајн Kl-1 ласта - Раб-Каценштајн Kl-1 ласта
- Раб-Каценштајн RK-2 пеликан - Раб-Каценштајн RK-2 пеликан
- Раб-Каценштајн RK-9 - Раб-Каценштајн RK-9
- Р.А.Ф. BE 2c - Р.А.Ф. BE 2c
- РЕП Type F 1912 - РЕП Type F 1912
- Рогожарски АЖР - Рогожарски АЖР
- Рогожарски Бруцош - Рогожарски Бруцош
- Рогожарски RWD-8 - Рогожарски RWD-8
- Рогожарски RWD-13 - Рогожарски RWD-13
- Рогожарски ПВТ - Рогожарски ПВТ
- Рогожарски Р-100 - Рогожарски Р-100
- Рогожарски Р-313 - Рогожарски Р-313
- Рогожарски СИМ-VI - Рогожарски СИМ-VI
- Рогожарски СИМ-VIII - Рогожарски СИМ-VIII
- Рогожарски СИМ-X - Рогожарски СИМ-X
- Рогожарски СИМ-XI - Рогожарски СИМ-XI
- Рогожарски СИМ-XII-X - Рогожарски СИМ-XII-X
- Рогожарски СИМ-XIV-X - Рогожарски СИМ-XIV-X
- Румплер 6B - Румплер 6B
- Румплер C - Румплер C
- Саиман 200 - Саиман 200
- Савоја Маркети SM.79 - Савоја Маркети SM.79
- СИАИ S.13 - СИАИ S.13
- СИМ-II - СИМ-II
- Соко 522 - Соко 522
- Сопвит 1 1/2 стратер - Сопвит 1 1/2 стратер
- СПАД S.VII - СПАД S.VII
- СПАД S.XIII - СПАД S.XIII
- Спартан крузер - Спартан крузер
- Спитфајер - Спитфајер
- Свеп це-це - Свеп це-це
- Свеп минима - Свеп минима
- Фарман F.40 - Фарман F.40
- Фарман F.190 - Фарман F.190
- Фарман F.306 - Фарман F.306
- Фарман HF.20 - Фарман HF.20
- Фарман HF.7 - Фарман HF.7
- Фарман MF.11 - Фарман MF.11
- Феникс C.I - Феникс C.I
- Феникс D - Феникс D
- Физир ЛАФ - Физир ЛАФ
- Физир Ф1В - Физир Ф1В
- Физир ФА-1 - Физир ФА-1 (Физир Вега)
- Физир ФН - Физир ФН
- Физир ФП-2 - Физир ФП-2
- Физир ФТ-1 "Небојша" - Физир ФТ-1 "Небојша"
- Fi 156 Рода - Fi 156 Рода
- Физелер Fi-167 "Велика рода" - Физелер Fi-167
- Флит модел 10 - Флит модел 10
- Фридрихсхафен FF.49 - Фридрихсхафен FF.49
- Хајнкел Hе-8 - Хајнкел Hе-8
- Ханза Бранденбург Б.1 - Ханза Бранденбург Б.1
- Ханза Бранденбург Ц.1 - Ханза Бранденбург Ц.1
- Ханза Бранденбург К - Ханза Бранденбург К
- Ханза-Бранденбург W.13 - Ханза-Бранденбург W.13
- Ханза-Бранденбург W.18 - Ханза-Бранденбург W.18
- Хидроавион ФБА - Хидроавион ФБА
- Хокер Фјури - Хокер Фјури
- Хокер Хајнд - Хокер Хајнд
- Хокер Харикен - Хокер Харикен
- Уфаг C.I - Уфаг C.I
- Утва 251 Тројка - Утва 251 Тројка
- Утва 56/60 - Утва 56/60
- Утва 65 Привредник - Утва 65
- Утва 66 - Утва 66
- Утва 75 - Утва 75
- Утва 212 - Утва 212
- Утва 213 - Утва 213
- Утва Аеро 3 - Утва Аеро 3
- Злин Z-XII - Злин Z-XII
- Змај Р-1 - Змај Р-1
- Шчербаков Шче-2 - Шчербаков Шче-2
Моран Солниjе MS.406

Моран Солниjе MS.406 / Moran Solnije MS.406 је француски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно пре, у току и након Другог светског рата. Први прототип са ознаком MS.405 први пут је полетео 8.08.1935. године.
Гота GO 145

Гота GO 145 / Gota GO 145(нем. Gotha GO 145) је немачки једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореним кабинама, који се користио од 1935 до 1945. године као школски авион и лаки бомбардер уочи и у току Другог светског рата. Поред Немачке произвођен је још у Шпанији и Турској. У Шпанији је коришћен и дуги низ година после Другог светског рата. Конструктор овог авиона је био дипл. инж. Алберт Калкерт (нем. Albert Kalkert), а први прототип је полетео први пут у фебруару месецу 1934. године.
АВИА FL.3

АВИА FL.3 / AVIA FL.3 (касније познат као Lombardi FL.3) је био италијански једномоторни авион, двосед, једнокрилни нискокрилац са самоносећим крилом, који се користио као авион за обуку пилота и авион за везу уочи и за време Другог светског рата. Након рата се користио и као спортски и туристички авион. Пројектовао га је Франсис Ломбарди (Francis Lombardi) а производила га је ваздухоплована фирма АВИА (Anonima Vercellese Industria Aeronautica). После рата производњу је преузела фирма Ломбарди и производила их до 1948. године.
Саиман 200

Саиман 200 / SAIMAN 200 је италијански школски једномоторни, двокрилац двосед са отвореном кабином, пројектован 1930.-тих година двадесетог века а израђен у ваздухопловној фирми Società Industrie Meccaniche Aeronautiche Naval (SAIMAN) одакле му и потиче име. Користио се као школски авион пре, у току и након Другог светског рата.
Јак 9

Јаковљев Јак 9 / Jak 9 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион у току и након Другог светског рата.
Јак 3

Јаковљев Јак 3 / Jak 3 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион у току и након Другог светског рата.
Физелер Fi-167

Физелер Fi-167 / Fiеzeler Fi-167 је немачки једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као торпедни авион, лаки бомбардер и авион за везу, у Југословенском ратном ваздухопловству популарно је назван "Велика рода" и сужио је као авион за везу Врховног штаба..
Поликарпов По 2

Поликарпов По 2 / Polikarpov Po 2 је совјетски једномоторни, двоседи, двокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку пилота широм света па и пилота у Југословенском ваздухопловству. Први пут је полетео 1928. године а производио се и користио од 1929. године. Без обзира што је углавном био дрвене конструкције а обложен платном авион је био дуговечан и лак за одржавање па му се коришћење отегло на неколико деценија. И данас има примерака у летном стању. Авион се производио од 1929. до 1953. године и произведено је 40.000 примерака а користио се у преко 16 земаља.
Норт Америкен Харвард

Норт Америкен Харвард / North American T-6 Texan је амерички једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином и увлачећим стајним трапом, који се користио као авион за прелазну обуку војних пилота широм света па и у Југословенском ратном ваздухопловству. Имао је савремену навигациону и осталу опрему.
Борбене варијанте овог авиона су опционо биле наоружане митраљезима, бомбама и ракетама. У току своје употребе као борбени авион коришћен је као ловац, извиђач, лаки бомбардер и јуришни авион за подршку копненим трупама. Учествовао је у многим локалним ратовима после Другог светског рата.
Утва 251 Тројка

Утва 251 Тројка / Utva 251 Trojka је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни лаки авион са затвореном кабином, који се користио као спортски авион, после Другог светског рата. Овај авион је имао неколико назива Икарус 251 (прототип) затим у производњи се називао Утва 251, да би се касније прекрстио у Утва С-3 Тројка. Међутим у жаргону ваздухопловаца овај авион се једноставно називао "Тројка".
Утва Аеро 3

Утва Аеро 3 / Utva Aero 3 је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку пилота у југословенском ваздухопловству, после Другог светског рата. Овај авион је заменио свог успешног претходника Аеро 2 који се потрошио од силне употребе.
Икарус Аеро 2

Икарус Аеро 2 / Ikarus Aero 2 је југословенски једномоторни, двоседиседи, нискокрилни авион који се користио као авион за почетну обуку војних пилота непосредно после Другог светског рата. Касније је нашао и широку примену и у цивилном сектору као авион за обуку спортских пилота по аероклубовима, користио се као туристички, авиона за везу а нашао је и примену у пољопривреди.
Пројектован је непосредно у очи Другог светског рата а производио се после рата у земунској фабрици Икарус. Овим авионом је почела обнова Југословенске аеронаутичке индустрије. У жаргону југословенских ваздухопловаца овај авион се једноставно звао Аеро 2.
Соко 522

Соко 522 / Soko 522 је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за прелазну обуку војних пилота у Југословенском ратном ваздухопловству.
Утва 213

Утва 213 / Utva 213 је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за прелазну обуку војних пилота, непосредно после Другог светског рата. Авион је пројектован и прототип направљен у земунском Икарусу и добио име Икарус 213, а серијска производња је обављенa у Фабрици авиона Утва у Панчеву па је због тога дошло до промене имена авиона у Утва 213.
Утва 212

Утва 212 / Utva 212 је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за прелазну обуку војних пилота непосредсно после Другог светског рата. Авион је пројектован и прототип направљен у земунском Икарусу и добио име Икарус 212, а серијска производња је обављенa у Фабрици авиона Утва у Панчеву па је због тога дошло до промене имена авиона у Утва 212.
HM 14 Небеска ваш

HM 14 Небеска ваш / HM 14 Nebeska vaš (фр. HM.14 Pou du Ciel) је француски једномоторни, једноседи, ултра лаки спортски авион предвиђен за самоградњу. Први пут је полетео 1933. године а и дан данас се производи и лети широм света.
Свеп минима

Свеп минима / Svep minima је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни лаки авион са затвореном кабином, који се користио као спортски авион, између два светска рата.
Свеп це-це

Свеп це-це / Svep ce-ce је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни лаки авион са затвореном кабином, који се користио као спортски авион, између два светска рата.
Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот

Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот / De Heviland DH.87 Hornet Mot (енг.de Havilland DH.87 Hornet Moth) је енглески једномоторни, двоседи, двокрилни лаки авион, који се користио као спортски и школски авион, између два светска рата.
За време Другог светског рата РАФ је ове авионе са успехом користио као авионе за везу и патролне авионе за откривање подморница. Након рата, преостали авиони овог типа су се поново користили у цивилне сврхе. Авиони DH.87 Хорнет Мот су били поуздани и дуговечни авиони, 2015. године било је још регистрованих авиона овог типа који су у летном стању.
Кухељ KS-II

Кухељ KS-II Тончек / Kuhelj KS-II Tonček је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни лаки авион, који се користио као спортски авион, између два светска рата. Авион је према конструктору добио надимак "Тончек".
Кухељ KS-I

Кухељ KS-I / Kuhelj KS-I је југословенски једномоторни, једноседи, двокрилни лаки авион, који се користио као спортски авион, између два светска рата. Поред званичног назива овај авион је носио и надимак "Момак". Први пут је полетео 11.10.1935. године. Пошто је авион имао веома слаб мотор извршена је модификација, а мотор замењен јачим. Овако добијени авион је носио ознаку KS-1b, и надимак "Јанез". Полетео је 1937. године и коришћен све до Априлског рата 1941. када је уништен.
Моран Солније MS.230

Моран Солније MS.230 / Moran Solniјe MS.230 (фра. Morane-Saulnier MS.230) је француски једномоторни, двоседи, висококрилни авион, мешовите конструкције (носећа конструкција од челичних цеви, конструкција крила дрвена облога алуминијумски лим и импрегнирано платно) који се користио као авион за обуку пилота и спортски авион, између два светска рата за време и непосредно после Другог светског рата.
Компер свифт CLA.7

Компер свифт CLA.7 / Komper svift CLA.7 (енгл. Comper Swift CLA.7) је енглески једномоторни, једноседи, висококрилни лаки авион, који се користио као спортски авион, између два светска рата.
Нијепор 12

Нијепор 12 / Nijepor 12 (фра. Neiuport XII) је француски двокрилни једномоторни авион са једним или два члана посаде који се користио као ловачки, извиђач и авион за обуку у току Првог светског рата. Уведен је у наоружање 1916. године а производио се у Француској. На основу лиценце ови авиони су се производили још и у Великој Британији (Beardmore) и Царској Русији.
Нијепор 21

Нијепор 21 / Nijepor 21 (фра. Neiuport XXI) је француски двокрилни једномоторни авион са једним чланом посаде који се користио као ловачки авион у току Првог светског рата. Уведен је у наоружање 1916. године а производио се у Француској а лиценцно у руској фирми Дукс из Москве.
Нијепор 10

Нијепор 10 / Nijepor 10 (фра. Neiuport X) је француски двокрилни једномоторни авион са једним или два члана посаде који се користио као ловачки, извиђач и авион за обуку у току Првог светског рата. Уведен је у наоружање 1915. године а производио се у Француској. На основу лиценце ови авиони су се производили још и у Великој Британији, Царској Русији и Италији.