- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 668
Р.А.Ф. BE 2c / R.A.F. BE 2c (енг. R.A.F. BE 2c) је енглески двокрилни једномоторни авион са два члана посаде који се користио као бомбардер, извиђач, патролни авион, ноћни ловац, авион за обуку пилота као и авион за везу у току Првог светског рата. Уведен је у наоружање 1915. године а производио се у Енглеској у Royal Aircraft Factory.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 670
Сопвит 1 1/2 стратер / Sopvit 1 1/2 strater (енг. Sopwith 1½ Strutter) је енглески двокрилни једномоторни авион са један / два члана посаде који се користио као бомбардер, извиђач или ловац у току Првог светског рата. Уведен је у наоружање 1916. године а производио се у Енглеској и Француској у три верзије. Сматра се првим стратешким бомбардером у историји ваздухопловства. Пројектовала га је и поризводила британска фирма Sopwith Aviation Co.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 706
Авиатик B II / Aviatik B II (нем. Aviatic B II) је Немачко - Аустроугарски двокрилни једномоторни авион са два члана посаде који се користио као извиђач и авион за обуку непосредно пре и првих година Првог светског рата. Производила га је фирма Automobil und Aviatikwerke AG из Лајпцига и њена филијала из Беча. Главни конструктор oвог авиона је био инжењер Robert Wild.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 687
Лонер B.I / Loner B.I (нем. Lohner B.I) је Аустро-Угарски двокрилни једномоторни авион са два члана посаде који се користио као извиђач и авион за обуку непосредно пре и првих година Првог светског рата. Дана 17. децембра 1913. године, током рата у Мароку, шпански експедициони корпус је први пут у историји ваздухопловства искористио авионе Лонер B.I као бомбардере. Производила га је фирма Jacob Lohner & Co. из Беча
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 678
Авион Блоудек XV / Avion Bloudek XV је југословенски лаки спортски авион намењен цивилној употреби. Био је то једномоторни, једнокрилни нискокрилац, двосед дрвене конструкције. Пошто га је погонио мотор ADC Cirrus II, одомаћени назив овог авиона у ваздухопловним круговима Југославије је био Блоудек-Цирус Произведен je 1930 године у радиноници инжењера Станка Блоудека у Љубљани као самоградња. Летео је од 1930 до 1934. године када је уништен у авио несрећи. Надимак овом авиону је био "Лојзе"