- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 662
Кодрон C.510 Пеликан / Kodron C.510 Pelican (фра. Caudron C.510 Pélican) је француски једномоторни, четвороседи, једнокрилни висококрилни (парасол) авион, који се користио као лаки транспортни авион, између два светска рата и за време другог светског рата. Производила га је француска фирма Кодрон (фра. Société des avions Caudron), (после 1937. године Renault-Caudron) у периоду од 1935. године. Први пут је полетео 1934. године, класичне је градње (дрво и импрегнирано платно) и има фиксни стајни трап. Направљен је у 2 верзије (санитет и туристички) укупно 62 примерака а продат је у три земаље.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 656
Аеропут ММС-3 / Aeroput MMS-3 је југословенски двомоторни, вишеседи, једнокрилни авион, дрвене конструкције који се користио као туристички, транспортни и авиотакси, између два светска рата. Произвела га је југословенска фирма Аеропут за своје потребе у својој радионици за одржавање авиона. Конструктор авиона је био инж. Миленко Митровић - Спирта технички директор Аеропута АД. Авион је први пут је полетео почетком 1936. године а већ у септембру месецу исте године добио је пловидбену дозволу, а летео је све до Априлског рата 1941. године. Због своје интересантне конструкције у то доба, побудио је велико интересовање стручне јавности. Пројектант авиона је имао идеју да се гондола авиона заједно са посадом и путницима у случају несреће падобраном спусти на земљу али ова идеја није остверена.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 717
Спартан Крузер / Spartan kruzer (енг. Spartan Cruiser) је енглески тромоторни, вишеседи, једнокрилни авион, који се користио као путнички и транспортни авион, између два светска рата. Авион је био мешовите конструкције труп му је био од метала а крила потпуно дрвене конструкције и облоге. Производила га је енглеска фирма Спартан еркрафт (енг. Spartan Aircraft Ltd.). Произведен је у свега 17 примерака од којих је два купио југословенски Аеропут. Један примерак је направљен по лиценци у земунској фабрици авиона Змај.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 742
Фарман F.306 / Farman F.306 (фра. Farman F.306) је француски тромоторни, вишеседи, једнокрилни авион, који се користио као путнички и транспортни авион, између два светска рата. Производила га је француска фирма Фарман (фра. Farman Avions) у периоду од 1930 до 1931. године. Укупно је произведено 22 примерака у 8 варијанти. Варијанте су се међусобно разликовале према врсти уграђених мотора.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 701
Фарман F.190 / Farman F.190 (енг. Farman F.190) је француски једномоторни, вишеседи, једнокрилни висококрилац (парасол) авион, који се користио као путнички, транспортни и авион за везу између два светска рата. Најчешће је коришћен као авиотакси. Производила га је француска фирма Фарман (фра. Farman Avions). Први пут је полетео 1928. године, класичне је градње (дрво и импрегнирано платно) и има фиксни стајни трап. Направљен је у 12 верзија укупно 154 примерака а продат је у седам земаља.