Садржај / Contents / Inhalt / Содержание / Contenu / Contenidos / Conteúdo / 內容 / 内容物
Да би сте дошли до чланка који је предмет вашег интересовања потребно је да се курсором позиционирате на црвени део назива чланка и кликните левим тастером миша.
- Авиа BH-33 - Авиа BH-33
- АВИА FL.3 - АВИА FL.3
- Авиа Фокер F 39 - Авиа Фокер F 39
- Авиатик B II - Авиатик B II
- Авиатик Берг C - Авиатик Берг C
- Авиатик Берг D - Авиатик Берг D
- Авион Ресава - Авион Ресава
- Авион "Свети Ђорђе" - Авион "Свети Ђорђе"
- Авион "Срака" / Блоудек XIV - Авион "Срака" / Блоудек XIV
- Авро Циерва С.30А - Авро Циерва С.30А
- Аеро A-12 - Аеро A-12
- Аеро A-35 - Аеро A-35
- Аеропут ММС-3 - Аеропут ММС-3
- Албатрос D.III - Албатрос D.III
- Амиот 143 - Амиот 143
- Анатра ДС - Анатра ДС
- Ансалдо SVA - Ансалдо SVA
- Антонов Ан-2 - Антонов Ан-2
- Антонов Ан-12 - Антонов Ан-12
- Антонов Ан-26 - Антонов Ан-26
- Анрио HD-320 - Анрио HD-320
- Анрио HD-41H - Анрио HD-41H
- Бикер Bü 131 Јунгман - Бикер Bü 131 Јунгман
- Бикер Bü 133 Јунгмајстер - Бикер Bü 133 Јунгмајстер
- Бикер Bü 181 Бестман - Бикер Bü 181 Бестман
- Блерио XI - Блерио XI
- Блоудек XV - Блоудек XV
- Боинг 707 - Боинг 707
- Боинг 727 - Боинг 727
- Бреге 14 - Бреге 14
- Бреге 19 - Бреге 19
- Бристол Бленим Mk I - Бристол Бленим Mk I
- Бристол F.2 - Бристол F.2
- Воазен - Воазен
- Гернер G - Гернер G
- Гота GO 145 - Гота GO 145
- Груман G-164A Ag-Cat - Груман G-164A Ag-Cat
- Гурду - Лесер LGL B3 - Гурду - Лесер LGL B3
- Даглас C-47 / DC-3 - Даглас C-47 / DC-3
- Даглас DC-6 - Даглас DC-6
- Дајмлер-Клем L 20 - Дајмлер-Клем L 20
- Депердисен - Депердисен
- Девоатин D.1 - Девоатин D.1
- Девоатин D.9 - Девоатин D.9
- Девоатин D.27 - Девоатин D.27
- Де Хевиланд DH.60 Мот - Де Хевиланд DH.60 Мот
- Де Хевиланд DH.80А Пус Мот - Де Хевиланд DH.80А Пус Мот
- Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot - Де Хевиланд DH.82 Tiger Mot
- Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот - Де Хевиланд DH.83 Фокс Мот
- Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот - Де Хевиланд DH.85 Леопард Мот
- Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот - Де Хевиланд DH.87 Хорнет Мот
- Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид - Де Хевиланд DH.89 Драгон Рапид
- Дитрих Гобит DP II - Дитрих Гобит DP II
- Доран AR.1 (2) - Доран AR.1 (2)
- Дорније Do 17 - Дорније Do 17
- Дорније Do 22 - Дорније Do 22
- Дорније Do D - Дорније Do D
- Дорније Do J - Дорније Do J
- Дорније Do Y - Дорније Do Y
- Дукс биплан - Дукс биплан
- Ефаг C - Ефаг C
- Икарус 214 - Икарус 214
- Икарус 215 - Икарус 215
- Икарус Аеро 2 - Икарус Аеро 2
- Икарус ИО - Икарус ИО
- Икарус ММ-2 или МИМА-2 - Икарус ММ-2 или МИМА-2
- Икарус Оркан - Икарус Оркан
- Икарус "Сиви соко" - Икарус "Сиви соко"
- Икарус ШМ - "Шимика" - Икарус ШМ - "Шимика"
- Иљушин Ил-14 - Иљушин Ил-14
- Иљушин Ил-18 - Иљушин Ил-18
- Јаковљев Јак 1 - Јак 1
- Јаковљев Јак 3 - Јак 3
- Јаковљев Јак 7 - Јак 7
- Јаковљев Јак 9 - Јак 9
- Јаковљев УТ-2 - Јаковљев УТ-2
- Јункерс G.24 - Јункерс G.24
- Јункерс Ju 52/3m - Јункерс Ju 52/3m
- Јункерс Ju 87 - Јункерс Ju 87
- Јункерс W.34 - Јункерс W.34
- КАМС 30E - КАМС 30E
- Капрони Ca.310 - Капрони Ca.310
- Клем L.25 - Клем L.25
- Кодрон C.27 - Кодрон C.27
- Кодрон C.440 - Кодрон C.440
- Кодрон C.510 - Кодрон C.510 Пеликан
- Кодрон C.635 - Кодрон C.635
- Кодрон G.3 - Кодрон G.3
- Кодрон G.4 - Кодрон G.4
- Компер свифт CLA.7 - Компер свифт CLA.7
- Кухељ KS-I - Кухељ KS-I
- Кухељ KS-II - Кухељ KS-II
- Летов Š-16J - Летов Š-16J
- Лисунов Ли-2 / Ли-3 - Лисунов Ли-2 / Ли-3
- Локид Електра - Локид Електра
- Лонер B.I - Лонер B.I
- Лонер TL - Лонер TL
- Мерћеп - комитски - Мерћеп - комитски
- Месершмит Bf 108 B-1 Таифун - Месершмит Bf 108 B-1 Таифун
- Месершмит Bf 109 - Месершмит Bf 109
- Месершмит Bf 110 - Месершмит Bf 110
- Моран Солниjе MS.230 - Моран Солниjе MS.230
- Моран Солниjе MS.406 - Моран Солниjе MS.406
- Национални Аероклуб Србије (НАКС) - Национални Аероклуб Србије (НАКС)
- Нијепор 10 - Нијепор 10
- Нијепор 11 - Нијепор 11
- Нијепор 12 - Нијепор 12
- Нијепор 21 - Нијепор 21
- Нијепор 23 - Нијепор 23
- Нијепор 24 - Нијепор 24
- Нијепор 27 - Нијепор 27
- Норт Америкен Т-6 Тексан - Норт Америкен Харвард
- Петљаков Пе-2 - Петљаков Пе-2
- Поликарпов По 2 - Поликарпов По 2
- Потез VIII - Потез VIII
- Потез XV - Потез XV
- Потез XXV - Потез XXV
- Потез 29 - Потез 29
- Потез 630 - Потез 630
- Раб-Каценштајн Kl-1 ласта - Раб-Каценштајн Kl-1 ласта
- Раб-Каценштајн RK-2 пеликан - Раб-Каценштајн RK-2 пеликан
- Раб-Каценштајн RK-9 - Раб-Каценштајн RK-9
- Р.А.Ф. BE 2c - Р.А.Ф. BE 2c
- РЕП Type F 1912 - РЕП Type F 1912
- Рогожарски АЖР - Рогожарски АЖР
- Рогожарски Бруцош - Рогожарски Бруцош
- Рогожарски RWD-8 - Рогожарски RWD-8
- Рогожарски RWD-13 - Рогожарски RWD-13
- Рогожарски ПВТ - Рогожарски ПВТ
- Рогожарски Р-100 - Рогожарски Р-100
- Рогожарски Р-313 - Рогожарски Р-313
- Рогожарски СИМ-VI - Рогожарски СИМ-VI
- Рогожарски СИМ-VIII - Рогожарски СИМ-VIII
- Рогожарски СИМ-X - Рогожарски СИМ-X
- Рогожарски СИМ-XI - Рогожарски СИМ-XI
- Рогожарски СИМ-XII-X - Рогожарски СИМ-XII-X
- Рогожарски СИМ-XIV-X - Рогожарски СИМ-XIV-X
- Румплер 6B - Румплер 6B
- Румплер C - Румплер C
- Саиман 200 - Саиман 200
- Савоја Маркети SM.79 - Савоја Маркети SM.79
- СИАИ S.13 - СИАИ S.13
- СИМ-II - СИМ-II
- Соко 522 - Соко 522
- Сопвит 1 1/2 стратер - Сопвит 1 1/2 стратер
- СПАД S.VII - СПАД S.VII
- СПАД S.XIII - СПАД S.XIII
- Спартан крузер - Спартан крузер
- Спитфајер - Спитфајер
- Свеп це-це - Свеп це-це
- Свеп минима - Свеп минима
- Фарман F.40 - Фарман F.40
- Фарман F.190 - Фарман F.190
- Фарман F.306 - Фарман F.306
- Фарман HF.20 - Фарман HF.20
- Фарман HF.7 - Фарман HF.7
- Фарман MF.11 - Фарман MF.11
- Феникс C.I - Феникс C.I
- Феникс D - Феникс D
- Физир ЛАФ - Физир ЛАФ
- Физир Ф1В - Физир Ф1В
- Физир ФА-1 - Физир ФА-1 (Физир Вега)
- Физир ФН - Физир ФН
- Физир ФП-2 - Физир ФП-2
- Физир ФТ-1 "Небојша" - Физир ФТ-1 "Небојша"
- Fi 156 Рода - Fi 156 Рода
- Физелер Fi-167 "Велика рода" - Физелер Fi-167
- Флит модел 10 - Флит модел 10
- Фридрихсхафен FF.49 - Фридрихсхафен FF.49
- Хајнкел Hе-8 - Хајнкел Hе-8
- Ханза Бранденбург Б.1 - Ханза Бранденбург Б.1
- Ханза Бранденбург Ц.1 - Ханза Бранденбург Ц.1
- Ханза Бранденбург К - Ханза Бранденбург К
- Ханза-Бранденбург W.13 - Ханза-Бранденбург W.13
- Ханза-Бранденбург W.18 - Ханза-Бранденбург W.18
- Хидроавион ФБА - Хидроавион ФБА
- Хокер Фјури - Хокер Фјури
- Хокер Хајнд - Хокер Хајнд
- Хокер Харикен - Хокер Харикен
- Уфаг C.I - Уфаг C.I
- Утва 251 Тројка - Утва 251 Тројка
- Утва 56/60 - Утва 56/60
- Утва 65 Привредник - Утва 65
- Утва 66 - Утва 66
- Утва 75 - Утва 75
- Утва 212 - Утва 212
- Утва 213 - Утва 213
- Утва Аеро 3 - Утва Аеро 3
- Злин Z-XII - Злин Z-XII
- Змај Р-1 - Змај Р-1
- Шчербаков Шче-2 - Шчербаков Шче-2
Икарус 451

Икарус 451 / Ikarus 451 је југословенски експериментални лаки јуришни двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу својих претходних пројеката, предратни Б-5 и послератни Икарус 232 "Пионир". Авион Икарус 451 је први пут полетео 22. септембра 1951., а у служби у ЈРВ је био од 1952. до 1957. године.
Икарус 232 "Пионир"

Икарус 232 "Пионир" / Ikarus 232 "Pionir" је југословенски експериментални двомоторни, нискокрилни авион са затвореном кабином, у коме је пилот био у лежећем положају. Конструисао га је Драгољуб Бешлин на основу свог предратног пројекта Б-5.
Икарус "Први мај"

Икарус 252 "Први мај" / Ikarus 252 "Prvi мaj" је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку и тренажу пилота и као туристички авион након Другог светског рата. Пројектовали су га инжењери Б. Богојевић и С. Зотовић а авион је први пут полетео 1946. године.
Икарус 231

Икарус 231 / Ikarus 231 је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за везу (курирску службу) након Другог светског рата. Авион је био мешовите конструкције. Пројектовали су га инжењери Слободан Зрнић и Светозар Поповић а произвела га је фабрика Икарус из Земуна. Прототип је полетео 1948. у ЈРВ је служио до 1951. када је предат Ваздухопловном савезу Југославије где се задржао до 1958. године.
Икарус 211

Икарус 211 / Ikarus 211 је југословенски једномоторни, двоседи, нискокрилни авион са отвореном кабином, који се користио као авион за почетну обуку пилота након Другог светског рата. Авион је био мешовите конструкције. Пројектовали су га инжењери Слободан Зрнић и Светозар Поповић а произвела га је фабрика Икарус из Земуна. Прототип је полетео 15.10.1947. у ЈРВ је служио до 1951. када је предат Ваздухопловном савез Југославије где је служио за обуку спортских пилота.
Иљушин Ил-2

Иљушин Ил-2 / Iljušin Il-2 је совјетски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као јуришни авион у току и након Другог светског рата. Припада авионима који су произведени у највећем броју примерака у светској историји ваздухопловства. Сматра се да је најбољи јуришни бомбардер у току Другог светског рата и да је међу три авиона у свету на коме је обучено највише пилота. Авион је са највише надимака као што су: „грбавац“, „летећи тенк“, „летећи пешак“, „оклопник“, „убица тенкова“, „касапин“, „црна смрт“, „гвоздени Густав“, „бетон бомбардер“ и „летећи трактор“, надимке су му углавном давали непријатељски војници и пилоти. Авион Иљушин Ил-2 Штурмовик (значи Олујна птица), добро је пројектован у условима оскудне технологије, у односу на престижну на западу. Показао се као веома ефикасан у извршавању борбених задатака, у оквиру своје намене.
Икарус IK-2

Икарус IK-2 / Ikarus IK-2 је југословенски једномоторни, једноседи, висококрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно уочи и током Другог светског рата. Пројектовали су га инжењери Љубомир Илић и Коста Сивчев. Први прототип је полетео 22. априла 1935. Произведено је укупно 12 авиона и 2 прототипа у периоду од 1938. до 1940. године. На почетку Априлског рата било је исправно 8 авиона који су узели учешће у ратним операцијама. Четири заробљена ова авиона Немци су продали својим савезницима квислиншкој НД Хрватској. Крај рата није дочекао ни један авион.
Икарус S-49

Икарус S-49 / Ikarus S-49 је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно после Другог светског рата. Настао је на бази предратног ловца Рогожарски ИКЗ пројектовали су га исти инжењери Љ. Илић, К. Сивчев и С. Зрнић. Када је инж.Илић емигрирао из земље његово место у пројектном тиму је попунио инж. С. Поповић. Серијски су се производила два типа ових авиона и то Икарус S-49А у 45 примерака и Икарус S-49С у 112 примерака. Авиони су се производили у земунској фабрици авиона Икарус у периоду од 1949. до 1954. године а коришћени су у Југосовенском ратном ваздухопловству (ЈРВ) од 1950 до 1961.године.
Рогожарски ИКЗ

Рогожарски ИКЗ / Rogožarski IKZ је југословенски једномоторни, једноседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као ловачки авион непосредно уочи и током Другог светског рата. Пројектовао га је тим инжењера Љубомир Илић, Коста Сивчев и Слободан Зрнић 1936. године. Први прототип авиона је израђен 1938. а серијска производња је отпочела 1940. у фабрици авиона Рогожарски А. Д. у Београду. Током Априлског рата учествовало је само шест авиона овог типа. Упркос томе ИК-3 се показао као равноправни противник у сукобу са немачким Месершмитима.
Икарус Курир

Икарус Курир / Ikarus Kurir је југословенски једномоторни, троседи, висококрилни авион са затвореном кабином. Направљен по наруџбини Југословенског ратног ваздухопловства да замени дотрајале авионе Fi-156 Storch. Авион је нашао широку примену како у ратном ваздухопловству тако и у цивилној примени. Користио се као курир, извиђачки авион, санитетски авион, школски авион за обуку пилота, вучу једрилица, бацање падобранаца и транспорт људи и материјала. Пројектовали су га инжењери Б. Цијан и М. Мазовец а производила га фирма Икарус из Земуна.
Фоке вулф Fw 44 штиглиц

Фоке вулф Fw 44 штиглиц (DAR 9) / Focke Wulf Fw 44 Stiegletz је немачки једномоторни, двоседи, двокрилац са отвореном кабином, који се користио као авион за обуку пилота и спортско ваздухопловство, пре у току и након Другог светског рата. Први пут је полетео лета 1932. године а поред Нацистичке Немачке производио се још у неколико земаља. Овај авион, произведен по лиценци у Бугарској је познат под именом DAR 9.
Ерспид AS 10 Оксфорд

Ерспид AS 10 Оксфорд / Airspeed AS 10 Oxford је британски двомоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као путнички, лаки транспортни авион и авион за везу. Највећу примену је доживео у току Другог светског рата као школски авион за обуку пилота за летење на двомоторним авионима, навигатора, радио оператера, нишанџија бомбаша и стрелаца. Поред основне функције као школског авиона овај авион се користио још и као лаки бомбардер, извиђачко-патролни, лаки путнички, транспортни, санитетски авион, и као против подморнички авион. Произведено је преко 8.500 примерака ових авиона у периоду од 1938. до 1945. године, а коришћен је у око 30 земаља током другог светског рата и после њега све до 1960. године.
Де Хевиланд DH.104 Dove

Де Хевиланд DH.104 "Голуб" / de Havilland D.H. 104 Dove је британски путнички двомоторни, нискокрилни путнички авион намењен кратким линијама. Био је потпуно од метала како носећа конструкција тако и облога. Производио се после Другог светског рата у периоду од 1946 до 1967. године а произведено је преко 500 ових авиона.
Де Хевиланд DHC-2

Де Хевиланд DHC-2 "Дабар" / De Havilland of Canada DHC-2 Beaver Mk.I је канадски једнокрилни вишеседи вишенаменски авион/хидроавион металне конструкције са неувлачивим (фиксним) класичним стајним трапом/пловцима
Шорт С.А.6 Силенд

Шорт С.А.6 Силенд / Short S.A.6 Sealand Mk.I је енглески једнокрилни вишеседи авион-амфибија металне конструкције са увлачивим класичним стајним трапом, намење комерцијалном линијском транспорту у приморском обалном подручју.
P-51 Мустанг

P-51 Мустанг / P-51 Mustang је био амерички ловац и ловац бомбардер дугог долета из периода Другог свјетског рата и непосредно после њега. Пун назив му је био North American P-51 Mustang, пројектовао га је North American Aviation (NAA) 1940. године на захтев Британаца. На крају Другог светског рата масовно је коришћен за пратњу тешких бомбардера који су бомбардовали Немачку. У то време то је био ловац који је суверено владао простором који су покривали англо-саксонски савезници. Овим авионом су обарани и први немачки ловци на млазни погон Месершмит Ме.262. После Другог светског рата је учествовао у Корејском рату као и у многим локалним ратовима. Укупно је израђено 15.586 авиона, од којих је 7.956 било P-51D верзије.
P-38 Лајтнинг

P-38 Лајтнинг / Lockheed P-38 Lightning је био амерички ловац из периода Другог светског рата. Пун назив му је био Lockheed P-38 Lightning, пројектовао га је пројектантски тим Локида на челу са Hall Hibbard и Clarence "Kelly" Johnson-ом. Први пут је полетео 27.01.1939. уведен је у употребу 1941. године а производио се у периоду од 1941 до 1945. године. Због својих добрих особина у току Другог светског рата овај авион се користио на само као тешки (ескортни) ловац него и као ноћни ловац, лаки бомбардер, јуришни бомбардер, извиђач и авион за аерофото снимање. Иако је у САД-у престао да се користи 1949. године у свету је коришћен до 1965. године (Хондурас)
B-24 Либератор

Б-24 Либератор / B-24 Liberator је био амерички тешки бомбардер из периода Другог светског рата. Пун назив му је био Consolidated B-24 Liberator, пројектовао га је Consolidated Aircraft из San Diego, California а производио се у фабрикама Консолидејтид Валти (Consolidated Vultee), Форд (Ford Motor Company), Даглас (Douglas) и Норт Америкен (North American) од 1941. до 1945. Произведено је 19.203 авиона B-24 Либератор. Коришћен је као тешки бомбардер, противподмотнички и патролни авион. У току Другог светског рата употребљаван је готово на свим ратиштима, а за време Корејског рата овај авион је користила америчка морнарица. У индијском РВ је коришћен све до 1968. године.
КБ 11 Фазан

КБ 11 Фазан / KB 11 "Fazan" је лаки извиђачки авион и авион за везу. Произведен у Бугарској 1940. године у Kaproni Bulgarski бугарској филијали италијанског концерна Società Italiana Caproni. Коришћен је током Другог светског рата и након њега све до 1958. године.
Де Хевиланд DH.98 Москито

Де Хевиланд DH.98 Москито / de Havilland DH.98 Mosquito је био британски двомоторни вишенаменски војни авион. Био је двосед пилот и навигатор. Упркос почетним губицима Москито је из рата изашао са просечно најмање изгубљених авиона типа бомбардер. Укупно је израђено 7.781 Москито авиона од којих 6.710 у току Другог светског рата. Користио се као: лаки бомбардер, ловац-бомбардер, ноћни ловац, морнарички јуришник и аеро фото извиђач а направљено је преко 40 различитих варијанти овог авиона. Производио се у Енглеској, Аустралији, Канади а после рата на основу лиценце се производио и у Чехословачкој.
Фоке-вулф Fw 190

Фоке-вулф Fw 190 / Focke-Wulf Fw 190 је био једноседи, једномоторни ловачки авион немачке Луфтвафе и један од најбољих ловачких авиона свог времена. Коришћен је у великом броју током Другог светског рата. Произведено је преко 20.000 примерака овог авиона укључућујући и 6.000 у верзији јуришног бомбардера. Производња је трајала непрекидно од 1941. до 1945. године, све до капитулације Нацистичке Немачке. У Француској је настављена његова производња и после Другог светског рата, произведено је 64 ових авиона који су носили ознаку NC 900, и коришћен и су у послератном француском ратном ваздухопловству.
Jak 40

Јак 40 / Yak 40 (Як-40) је путнички авион за локални саобраћај. Развијен је у ОКБ Јаковљев, шездесетих година двадесетог века. У фабици авиона у Саратову, произведено је 1011 авиона Јак-40, у више различитих варијанти, у временском периоду од 1967. до 1981. године. Пројектован је на иницијативу Аерофлот-а који је желео да дотрајале клипно елисне путничке авионе Иљушин 12 и 14, као и Лисунов Ли.2 на кратким линијама замени модерним авионима на турбо млазни погон.
Фиат G50

Фиат G50 "Стрела" / Fiat G50 "Freccia" је италијански једномоторни, једноседи, нискокрилни авион металне конструкције са затвореном кабином и увлачећим стајним трапом, који се користио као ловачки авион пре и у току Другог светског рата. Као школски авион користио се после рата до краја 1946. године. Поред коришћења у италијанском ратном ваздухопловству ови авиони су се користили у Шпанији, Финској, Нацистичкој Немачкој, Независној Држави Хрватској а један авион овог типа који је пребегао у партизане коришћен је у Ратном ваздухопловству Југославенске Армије.
САИМАН 202

Саиман (Сајман) 202 / SAIMAN 202 је италијански једномоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као школски, тренажни авион или авион за везу у току и након Другог светског рата. Произведен је у италијанској фирми Società Industrie Meccaniche Aeronautiche Naval (SAIMAN) одакле му и потиче име.
Персивал проктор

Персивал проктор МК 3 / Percival Proctor MK 3 је британски једномоторни, вишеседи, нискокрилни авион са затвореном кабином, који се користио као авион за обуку и везу у току и након Другог светског рата. Пројектован је на основу цивилног авиона Vega Gull тако да је његово тестирање и освајање производње веома кратко трајало. Производио се од 1939. до 1950. године а користи се од 1939. до 1971. године. Након завршетка Другог светског рата војни вишкови овог авиона су продати заинтересовним купцима па је авион нашао широку цивилну примену.
Авро Ансон

Авро Ансон / Avro Anson је лаки британски двомоторни, вишенаменски авион пројектован 1930.-их година и коришћен пре у току и након Другог светског рата. Када је пројектован намена му је била путнички и лаки транспортни авион. Избијањем Другог светског рата намена му се променила тако да је коришћен као патролни (извиђачки) авион, авион за обуку пилота вишемоторних авиона, радио оператера и навигатора, служио је као пратилац поморских конвоја и лаки бомбардер и противподморнички авион. Произведен је у преко 11.000 примерака.