Ваздухопловне традиције Србије
  1. Ви сте овде:  
  2. Почетна
  3. Чланци

Сухој Су-33

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 896
Сухој Су-33
Russian Navy Sukhoi Su-33.jpg
Опште
Намена морнарички ловац-бомбардер
Посада 1 члан
Земља порекла Застава Русије Русија
Произвођач пројектант: ОКБ Сухој, произвођач:Фабрика авиона КнААПО
Први лет 17. 08. 1987.
Почетак производње 1989. производња и даље траје
Уведен у употребу 31. августа 1998.
Статус у употреби
Први корисник Русија- руска морнарица
Број примерака 26
Димензије
Дужина 21,19 m
Размах крила 14,70 m
Висина 5,93 m
Површина крила 62,00 m²
Маса
Празан 16.000 kg
Нормална полетна 22.500 kg
Макс. тежина при узлетању 32.000 kg
Макс. спољни терет 6.500 kg
Погон
Турбо-млазни мотор 2 х Сатурн АЛ-31Ф
Потисак ТММ 2 x 74,53 / СДС 2 x 122,58 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.300 km/h
Макс. брзина на H=0 1.400 km/h
Долет 3.000 km
Плафон лета 17.000 m
Брзина пењања 13.800 m/min
 

Сухој Су-33 , (рус. Сухой Су-33), (НАТО назив Flanker-D) је морнарички ловац-бомбардер, користи палубу брода носача авиона, за полетање и слетање. Развијен је из основног стандарда Су-27, погоне га два двопроточна турбомлазна мотора, припада четвртој генерацији. Развијен је и произведен у Совјетском Савезу/Русији, у капацитетима Сухоја. Авион је први пут полетео 1985. године. Првобитна ознака му је била Су-27К. Прво се користио у 1995. години, у операцијама на броду носачу авиона Адмирал Кузнецов,[a] Су-33 је званично уведен у оперативну употребу у августу 1998. године, од тада се користи назив Су-33. Серијски се производи у ограниченом броју, од 1992. године, а након распада Совјетског Савеза смањење се руска морнарица, па је само произведено 24 примерака. Покушај продаје Кини и Индији није успео. Основна му је разлика, у односу на изворни стандард, што му се склапају крила и део хоризонталног репа, за лакше стационирање на скученом бродском простору. Поред тога, ноге и окови стајног трапа су ојачани, према прописима слетања на палубу брода. Развијена је и школско-борбена варијанта двоседа Су-33УБ. Авиони Су-33 и Су-33УБ, налазе се и даље (2011. године) у понуди за извоз.

Опширније: Сухој Су-33

Сухој Су-30

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1015
Су-30
Опште
Намена вишенаменски
Посада два члана
Произвођач Комсомољско-на-Амуру и Иркутско авијацијско производно удружење,
Први лет 1989.
Почетак производње 1992.
Димензије
Дужина 21.94 m
Размах крила 14.70 m
Висина 6.40 m
Површина крила 62,00 m²
Маса
Празан 17.000 kg
Нормална полетна 24.000 kg
Макс. тежина при узлетању 33.500 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Мотори 2 × АЛ-31Ф
Потисак 2 × 122.58 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.125 km/h
Тактички радијус кретања 1.500 km
Долет 3 500 km
Плафон лета 19.820 m
Брзина пењања 13.800 m/min
 

Сухој Су-30 (рус. Сухой Су-30), (НАТО назив енгл. Flanker-C) је двомоторни авион, двосед, 4.+ генерације. Карактерише га супер-маневарбилност, велики радијус дејства, савремена опрема и мотори и опција са решењем управљања вектором потиска. Способан за директно управљање формацијом пресретача, као командни авион и самостално, на великим удаљеностима од своје базе, у свим временским условима, дању и ноћу, ваздух-ваздух, ваздух-тло, а и у непријатељском ваздушном простору. Су-30 је настао даљим развојем авиона Су-27, а развио га је ОКБ Сухој. Производи га Уједињена авио-производна корпорација. Авион је велики извозни успех, а продат је у десет земаља, у преко 500 примерака. У Иркутску је поред авиона за извоз, у току и производња 60 примерака за Руско ратно ваздухопловство, са роком испоруке до 2016. године.

Оперативно искуство је показало, савремени авион једносед прекомерно оптерећује пилота, поготово при већим растојањима од базе до места борбеног дејства. За главне радње, при вођењу борбе, а то су маневрисање и истовремено управљање сложеним оружјем, пилот је већ истрошен предходним дугим летом. Поред тога, напредне функције код савремених авиона на кабинској инструменталној табли електронских система су веома бројне, што један пилот при маневрисању у борби физички тешко да може у потпуности да прати и с њима да управља. Због превазилажења тога потребан је и други члан посаде, због чега је уведена друга кабина са свим командама и функцијама као у првој, са непходном допуном закомандни авион.

Опширније: Сухој Су-30

Сухој Су-27

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1034
Су-27
Su-27 low pass.jpg
Опште
Намена ловац
Посада један члан

 

Земља порекла

СССР

Русија
Произвођач Биро КнААПО
Први лет 1977.
Почетак производње 1984.
Димензије
Дужина 21,935 m
Размах крила 14,70 m
Висина 5,932 m
Површина крила 63 m²
Маса
Празан 16.380 kg
Нормална полетна 23.000 kg
Макс. тежина при узлетању 30.000 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Мотори 2 АЛ-31Ф
Потисак 2 × 75,22 / 122,8 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 2.500 km/h
Тактички радијус кретања 1.400 km
Долет 3.900 km
Плафон лета 18.500 m
Брзина пењања 18.000 m/min
 

Сухој Су-27 (рус. Сухой Су-27, НАТО назив енгл. Flanker) је вишенаменски високоманеварски ловац, четврте генерације, за постизање превласти у ваздушном простору, у свима временским условима, дању и ноћу. Уведен је у оперативну употребу Црвене армије, 1990. године, а касније је настављено са његовом употребом у ратном ваздухопловству Русије, као са једним од основних борбених авиона, за обезбеђење превласти у ваздушном простору. У оперативној употреби је и у другим бившим земљама Совјетског Савеза, Индији, Кини, Ирану и другим.

Фирма Сухој/КнААПО га је развила и производила. Главни конструктор авиона Су-27 је Михаил Петрович Симонов.

Постизање превласти у ваздушном простору је у допуни са нешто мањим авионом МиГ-29, по сличном систему као американци са F-15 игл и F-16 фајтинг фалкон. На основу стандардне верзије Су-27, развијено је више варијанти за различите намене, као што је морнаричка Су-33 (Су-27К), школско-борбена Су-27УБ, вишенаменски ловци у више варијација Су-30 и Су-35 (Су-27М).

Опширније: Сухој Су-27

Сухој Су-25

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1023
Су-25
Опште
Намена фронтовски бомбардер (Ловачко-бомбардерски авион)
Посада један члан
Произвођач Сухој, Русија
Први лет 22. фебруар 1975.
Почетак производње 1980.
Димензије
Дужина 15,36 m
Размах крила 14,36 m
Висина 4,80 m
Површина крила 33.7 m²
Маса
Празан 9.500 kg
Нормална полетна 14.600 kg
Макс. тежина при узлетању 17.530 kg
Макс. спољни терет 4.400 kg
Погон
Мотори 2 × ТРД Р-195
Потисак 2 × 44,129 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt 975 km/h
Тактички радијус кретања 1.250 (750 у ниском лету) km
Долет 1.850 km
Плафон лета 10.000 m
Брзина пењања - m/min
 

Сухој Су-25 (рус. Сухой Су-25), (НАТО назив јез енг Froogfoot) је двомоторни авион, једносед, намењен за блиску подршку и противоклопну борбу. Пројектован је у Совјетском Савезу, налази се и данас у употреби у ратним ваздухопловствима Русије, чланица Заједнице независних држава и неколико других страних земаља. Први прототип је полетео 22. фебруара 1975. године. Након завршених испитивања, авион се серијски производио од 1978. године, у Тбилисију у совјетској републици Грузији. Убрзо су развијене и усвојене његове варијанте двоседа Су-25УБ, варијанта за вучу мета у лету у ваздушном простору Су-25БМ и извозна варијанта Су-25К. Неколико примерака авиона Су-25, надограђени су у стандард Су-25СМ, 2012. године. Варијанте Су-25Т и Су-25ТМ су такође познате са ознаком Су-39. Резултат су наставка развоја, а не производе се у значајније већем броју примерака.

Опширније: Сухој Су-25

Сухој Су-24

Детаљи
Аутор: Сава
Категорија: Чланци
Објављено: 07 Јули 2014
Погодака: 1246

 

Су-24
Опште
Намена фронтовски бомбардер
Посада два члана
Произвођач Биро Сухој, Русија
Први лет 1977.
Почетак производње 1985.
Статус У оперативној употреби
Број примерака ~ 1.400
Димензије
Размах крила 17,63/10,36 m
Висина 6,19 m
Површина крила 55,17/51,02 m²
Маса
Празан 22.320 kg
Нормална полетна 35.970 kg
Макс. тежина при узлетању 39.700 kg
Макс. спољни терет 8.000 kg
Погон
Мотори 2 х АЛ-21Ф-3А
Потисак 2 × 112,8 / 2 х 76,5 kN
Перформансе
Макс. брзина на Hopt (11.000m) 1.900 km/h
Макс. брзина на H=0 1.400 (М=1.15) km/h
Тактички радијус кретања 570 km
Долет 3.800 (са успутним пуњењем) km
Плафон лета 11.000 m
Брзина пењања 11.000 m/min
 

Сухој Су-24 је надзвучни бобени совјетски авион, с променљивом геометијом крила. Налази се у масовној оперативној употреби Ратног ваздухопловства Руске Федерације, а раније и Совјетског Савеза (СССР). По НАТО класификацији има назив енг. Fencer. Развијен је као фронтовски бомбардер. У наменским варијантама, успешно покрива и више других допунских области примене, као оперативно-тактичко извиђање и електронско ратовање.

Променљива геометрија крила му омогућава адаптацију на контрадикторне услове аеродинамике, у широком распону режима лета, услова полетања, слетања и надзвучних брзина. При минималном углу стреле (од 16 степени) размах крила је 17,64 m, а при највећем (од 69 степени) је 10,37 m.

Су-24 је био први авион СССР-а са интегрисаним дигиталним напад – навигационим системом. Још увек је у оперативној употреби ратних ваздухопловстава држава бивших република СССР-а и осталих земаља у које је извезен.

Опширније: Сухој Су-24

  1. МиГ-23
  2. Варијанте авиона МиГ-23
  3. Борбена употреба МиГ-23
  4. F-4 фантом II

Страна 10 од 26

  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Главни мени

  • Насловна
  • Чланци Владимира Лепојевића
  • Прикази
  • Вести
  • Биографије
  • Чланци
  • Историја
  • Статут и о Удружењу

Пријава

  • Заборавили сте лозинку?
  • Заборавили сте корисничко име?