Sadržaj (poglavlja Članci Vladimira Lepojevića)
- Авијатичар Јан Чермак у Београду 1911. године - Авијатичар Јан Чермак у Београду 1911. године
- Авијатичар Рудолф Симон - Авијатичар Рудолф Симон
- Авиони Ju-52 над Београдом 6. априла 1941. - Авиони Ju-52 над Београдом 6. априла 1941.
- Америчко бомбардовање Лесковца 6. септембра 1944. године - Америчко бомбардовање Лесковца 6. септембра 1944. године
- Бомбардовање Битоља 1940. - Бомбардовање Битоља 1940.
- Браћа Бреге - Breguet (Француска) - Браћа Бреге - Breguet (Француска)
- Браћа Воазен - Voisin (Француска) - Браћа Воазен - Voisin (Француска)
- Браћа Дероко и Рош - Браћа Дероко и Рош
- Браћа Кодрон - Caudron (Француска) - Браћа Кодрон - Caudron (Француска)
- Браћа Лесепс - deLesseps (Француска) - Браћа Лесепс - deLesseps (Француска)
- Браћа Мишлен - Michelin (Француска) - Браћа Мишлен - Michelin (Француска)
- Браћа Молон - Molon (Француска) - Браћа Молон - Molon (Француска)
- Браћа Монголфје - Montgolfier (Француска) - Браћа Монголфје - Montgolfier (Француска)
- Браћа Моран - Morane (Француска) - Браћа Моран - Morane (Француска)
- Браћа Њепор - Nieuport(Француска) - Браћа Њепор - Nieuport(Француска)
- Браћа пионири ваздухопловства - Браћа пионири ваздухопловства
- Браћа Рајт - Wright (САД) - Браћа Рајт - Wright (САД)
- Браћа Роберт - Robert (Француска) - Браћа Роберт - Robert (Француска)
- Браћа Ромен - Romain (Француска) - Браћа Ромен - Romain (Француска)
- Браћа Сеген - Seguin (Француска) - Браћа Сеген - Seguin (Француска)
- Браћа Фарман - Farman (Француска) - Браћа Фарман - Farman (Француска)
- Браћа Шорт Short (Енглеска) - Браћа Шорт Short (Енглеска)
- Долазак првог аероплана у Београд, у Србију, 1. септембра 1910. године - Долазак првог аероплана у Београд, у Србију, 1. септембра 1910. године
- Žrtve bombardovanja Beograda aprila 1941. - Žrtve bombardovanja Beograda aprila 1941.
- Из Канзаса право у Србију - Из Канзаса право у Србију
- Конструктори аероплана и авијатичари Михаило Мерћеп и Едуард Русјан - Конструктори аероплана и авијатичари Михаило Мерћеп и Едуард Русјан
- Летење младих Карађорђевића у пионирском добу ваздухопловства - Летење младих Карађорђевића у пионирском добу ваздухопловства
- Летење над Београдом - Летење над Београдом
- Луј Блерио и епохални лет преко Ламанша 1909. године - Луј Блерио и епохални лет преко Ламанша 1909. године
- Орац и син Анрио - Hanriot (Француска) - Орац и син Анрио - Hanriot (Француска)
- Пилот Миљенко Липовшћак и погибија генерала Владимира Влада Ћетковића - Пилот Миљенко Липовшћак и погибија генерала Владимира Влада Ћетковића
- Преживео судар авиона и пад са висине од 300 метара - Преживео судар авиона и пад са висине од 300 метара
- Руски авијатичар Агафонов - Руски авијатичар Агафонов
- Руски авијатичар Маслеников у Београду 1910. године - Руски авијатичар Маслеников у Београду 1910. године
- С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге I део - С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге I део
- С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге II део - С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге II део
- С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге III део - С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге III део
- С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге IV део - С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге IV део
- С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге V део - С.Џоџовић НА КРИЛИМА - Анализа књиге V део
- Шта представља ова слика? - Шта представља ова слика?
Авијатичар Рудолф Симон
Век летова над Београдом
“Премијера и дернијера”
СИМОН ЛЕТИ
Само неколико дана после 1.септембра 1910. године, када је Мађар Секељи био донео у Београд први авион, који je он одмах вратио назад и који уопште није ни полетео српским небом, уследила је најава доласка и летења чешког авијатичара Рудолфа Симона.
(Треба овде нагласити да су оба авијатичара били аустроугарски поданици и да је један био мађарске, а други чешке народности...)
Поучена искуством са Секељијем, београдска полиција је овога пута тражила од организатора ( београдски шпедитер А. Поробић) да пре продаје улазница положи кауцију у висини од 3.000 динара...
Симон је планирао да обави неколико летова, а први за 12.септембар. Нажалост, због јаког ветра на Бањици, први лет је био отказан. И, коначно, на дан 19. септембра 1910. године, нешто после 5 сати по подне, обављен је први лет над Београдом и Србијом...
Зорица Јанковић, историчар и кустос Историјског музеја Србије
......................
Долазак првог аероплана у Београд, у Србију, 1. септембра 1910. године
ОВАЈ ПРВИ АЕРОПЛАН НИЈЕ ЛЕТЕО НЕБОМ СРБИЈЕ
Интернет
Век летова над Београдом
''Премијера и дернијера''
Зорица Јанковић Историчар и кустос Историјског музеја Београд
Први аероплан допремљен је у Београд возом из Загреба предвече 1. септембра 1910. године. Одмах сутрадан у граду су осванули плакати који су позивали Београђане да 3. септембра на Бањици, на коњском тркалишту, присуствују првом јавном летењу које ће на свом аероплану извести мађарски инжењер Секељи. Али све се завршило само на најави...
Немамо ваљаних података да ли је технички проблем био разлог за одустајање од првог летења у Београду или је у питању било нешто друго...
....................
Београд, 3.септембар 1910.
(Политика, суб. 21.авг. 1910./ 2)
Опширније: Долазак првог аероплана у Београд, у Србију, 1. септембра 1910. године
Америчко бомбардовање Лесковца 6. септембра 1944. године
Нови подаци

Српски хроничари су записали да је међу небројеним тешким несрећама које су задесиле Србију у рату 1941—1945. године, посебно од бомбардовања из ваздуха које је у Другом светском рату постало стравично, град Лесковац претрпео, у размерама мале Србије, можда најтежи ваздушни удар. Иако је од тада прошло скоро 70 година, тај погром још увек није довољно описан, расветљен и доказан, као што нису документована ни сва друга бомбардовања у Србији тих страшних година.
Опширније: Америчко бомбардовање Лесковца 6. септембра 1944. године
Из Канзаса право у Србију
Осам нових једномоторних авиона, које је купила Контрола летења, прећи ће до Вршца 9.500 километара
Из Канзаса право у Србију
Биће уграђени додатни резервоари, а у плану је шест међуслетања. Највећи проблем чеони ветрови.
Академија у пуном сјају
Када смо пре две године преузели Пилотску академију у Вршцу била су огромна дуговања, лоша инфраструктура, стара опрема и авиони – каже Никола Станков, директор контроле летења Србије и Црне Горе. Успели смо да обновимо инфраструктуру, средили смо стари контролни торањ, писте, дошколовали запослене и сад из сопствених извора купили осам најмодернијих авиона за обуку пилота. Вршачку академију у пуном сјају враћамо на европско и светско тржиште.
Шта представља ова слика?

У бројним описима историје ваздухопловства, нарочито његовог пионирског доба у првим годинама 20. века, може се наћи ова слика као доказ да је човек почео далети на справама тежим од ваздуха. Слика се везује за рад браће Рајт у времену 1901-1903. године, једрилица је њихова конструкција, на једрилици је један од браће Орвил или Вилбур, у тексту се помиње име места где су изводили своје опите... Види се да су први открили како треба да изгледа справа за човеково летење - крила, чврста и непокретна, труп и репне површине... Врло брзо су научили како да поставе делове - површине за управљање летећом машином, и направили први успели прототип - модел свих будућих авиона...
Преживео судар авиона и пад са висине од 300 метара
Било је то 1963. године. Новине су 3.октобра (Политика – Танјуг) објавиле узбудљиву вест за нашу јавност и потресну за наше ваздухопловце, вест да су се код Варшаве у ноћи 2. октобра сударила два спортска авиона. У једном је био наш пилот, на вежби у ноћном летењу, у другом двоје пољских пилота. Лист Борба је 4. октобра јавио вест свога дописника под насловом: „Трагедија над Варшавом“. О овој несрећи писали су и Спорт и Вечерње новости.
Опширније: Преживео судар авиона и пад са висине од 300 метара