- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 813
ОДЛАЗАК 36. ВАЗДУХОПЛОВНЕ ГРУПЕ ПЕТОГ ПУКА СА РЕЖАНОВАЧКЕ КОСЕ
Прва деоница Куманово – Гњилане
Описан је напад немачке авијације у зору 6.априла 1941. године на ратно летилиште Режановачка Коса код Куманова и страшне последице тога напада. Приказали смо неуверљиве и измишљене приче присутног (?) сведока резервног п.поручника пилота из Ниша, Џоџовића...
Џоџовић је написао да је командант 36. Групе мајор Брезовшек долетео „око 7,30 час.“, више од два сата после немачког ваздушног напада, и пошто је „обавештен од Рашића и Џоџовића“ о детаљима догађаја, „на камионима који су остали исправни, одмах је натоварено што је прикупљено, и кренуло се за Урошевац“, стр.169.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 819
БРИТАНСКИ МИНИСТАР АНТОНИ ИДН ПРЕЛЕЋЕ ЈУГОСЛАВИЈУ АПРИЛА 1941. ГОД.
На стр. 165/6. под насловом:„Једна епизода ван контекста“, (?!), Џоџовић пише како је на дан 3.априла 1941. године, у четвртак, јављено из Београда да ће један двомоторни авион, са војним ознакама Вел. Британије, надлетети Режановачку Косу у 11 час. у правцу север – југ. Он каже да је то био авион типа „Хендли Пеџ“. Било је наређено да се том авиону обезбеди пратња од шест авиона до грчке границе.
„Авион се појавио на висини од око 3.ооо м у назначено време“.
Џоџовић описује да је и он летео у тој пратњи. „Ми смо летели врло збијено ради ефекта свакако, и на левој страни – у авиону, виђен је – лицем притиснутим на прозор, Антони Идн, који је махао.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 870
Навели смо напред неистине и измишљене приче које је написао пилот Џоџовић у својој књизи о ратном догађају на летилишту Режановачка Коса код Куманова у Априлском рату 1941.године. Очекивало се да сведок тих страшних догађаја ( он је сам себе представио као сведока!) пружи податке који би били веома важни за историју нашег ваздухопловства и за нашу националну историју... Очекивања се нису испунила!... Џоџовић је само истицао свој превелики EGO!
Овде ћемо навести друге Џоџовићеве описе, наводе и измишљотине које нису истог значаја за историју нашег ваздухопловства и за националну историју, али које не би требало да се оставе као такви нашим потомцима и будућим корисницима (новинарима, хроничарима, документалистима...). Погрешни подаци не смеју да се преносе даље и да се умножавају!...
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 849
Браћа Александар и Јовица ДЕРОКО
Браћа Ђорђе и Душан РОШ
У малој Србији на „брдовитом Балкану“ група омладинаца, гимназијалаца, будно прати вести из света о успесима са машинама за летење тежих од ваздуха. Успеси у свету, браћа Рајт, браћа Фарман, Ламбер, Воазен, и други, нарочито велика вест о прелету Луја Блериоа преко Ламанша и славље у свету поводом тог подвига Човековог, изазивали су и код нас велико одушевљење и дивљење, и, разуме се, радозналост.
Сава Микић у својој „Историји југословенског ваздухопловства“ је написао:“ Међу ученицима београдске реалке створио се један мали круг младића који је више мислио о аероплану и новом добу, када ће се моћи летети, но о својим школским задацима. Ови младићи одушевљени авијатиком, радили су не само моделе од хартије, већ су радили, са пуно озбиљности и истрајности, на изградњи стручно израђених модела“.
- Детаљи
- Аутор: Влада
- Категорија: Чланци Владимира Лепојевића
- Погодака: 809
Браћа Шорт:
Хорас - Horace, (1872 - 1917. )
Освалд - Oswald, (1883 - 1970. )
Јустас - Eustace, (1875 - 1932. )
су били пилоти, градитељи балона, конструктори авиона и индустријалци. Још 1897. године Освалд и Јустас су постали ваздухопловци када су као самоуки почели да лете и управљају балоном на топли ваздух. После кратког времена они су почели да производе балоне, те летеће справе лакше од ваздуха. Убрзо ће постати индустријалци и за потребе енглеске војске у Индији они су 1905. год. направили три балона. Затим су развили комерцијалну производњу...