- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 725
Кодрон С.440 (Галеб) / Kodron C.440 (Galeb) (фра. Caudron C.440 Goéland) је француски двомоторни, вишеседи, једнокрилни авион дрвене конструкције, који се користио као путнички авион између два светска рата, за време Другог светског рата и после њега. У фамилији авиона Кодрон која носи ознаку С.440 је било 10 типова авиона и 6 подтипова разлика између појединих типова је у моторима и опреми авиона. У суштини то је еволутивни развој једног авиона. Производила га је француска фирма Кодрон (фра. Société des avions Caudron), (после 1937. године Renault-Caudron) у периоду од 1935. до 1948. године. Производња није прекидана ни за време рата, тако да је укупан број произведених примерака прешао бројку од 1700 комада.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 819
Локид Електра / Lokid Elektra (енг. Lockheed Мод 10 Elektra) је амерички двомоторни, вишеседи, једнокрилни авион, Потпуно металне конструкције, који се користио као путнички и транспортни авион, између два светска рата за време Другог светског рата као и један период после рата. Производила га је америчка фирма Локид Еркрафт корпорација (енг. Lockheed Aircraft Corporation). У периоду од 1934 до 1941. произведено је 148 примерака овог авиона који продати у 17 земаља. На основу овог модела пројектовани су и направљени модели 12 Електра; 14 Електра и 18 Ладестар.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 727
Авро Сиерва С.30А / Avro Cierva C.30A (енг. Avro Cierva C.30A) је енглеска једномоторна, двоседа летелица аутожир. Пројектовао га је шпански инжењер Хуан де ла Сиерва (шпан.Juan de la Cierva) а по лиценци фирме Cierva Autogiro Company производиле су га енглеска фирма A V Roe & Co Ltd (Avro), француска фирма Lioré-et-Olivier и немачка фирма Focke-Wulf, америчка фирма Pitcairn-Cierva Autogiro Company а производи се и у Совјетском Савезу без лиценце пошто је у то време СССР био искључен из свих међународних организација. Летилица се производила у периоду од 1933. до 1936. године и укупно је произведено око 150 примерака. Мада по броју произведених примерака и употребној вредности, ова летилица није од бог зна каквог значаја она представља камен међаш у развоју ваздухопловства уопште. На бази принципа и техничких решења примењених у развоју ове летелице равијена је касније читава грана ваздухопловства тј. летелица хеликоптери.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 786
Амиот 143 / Amiot 143 (фра. Amiot 143) је француски двомоторни, вишеседи, једнокрилни авион, који је пројектован као вишенаменски авион, између два светска рата. Припадао је фамилији авиона Амиот 140. Производила га је француска фирма Авионс Амиот (фра. Avions Amiot) у пероиоду од 1935 до 1937. године, а пројектовао га је Феликс Амиот (фра. Félix Amiot). Први пробни лет је обављен 1931. године. Користио се као дневни и ноћни средњи бомбардер, далекометни извиђач, транспортни авион као и авион за обуку пилота за управљање вишемоторним авионима. Из употребе је избачен 1944. године.
- Детаљи
- Аутор: Душан
- Категорија: Историја
- Погодака: 679
Кодрон C.635 / Кodron C.635 (фра. Caudron C.635 Simoun) је француски једномоторни, четвороседи, нискокрилни авион, који се користио као лаки спортско-туристички авион, између два светска рата. Производила га је француска фирма Кодрон (фра. Société des avions Caudron), а пројектовао инж. Марсел Рифард (фра.Marcel Riffard). Авион је поред званичне ознаке Кодрон C.635 имао и надимак Simoun - пешчана олуја. Први лет је обавио 1934. године а производио се у пероиоду од 1935. до 1940. године. Поред цивилне, авион се производио и у војној варијанти.